pink zuigen/krampjes

Hallo moeders!!
Ik heb een dochtertje van vier weken die veel last heeft van krampjes.
Haar troosten op dat moment gaat alleen als ik haar op mijn pink laat zuigen. Ze wil geen speen, die spuugt ze uit.
Op zich vind ik het niet erg, ze valt dan in slaap en ik kan haar ik bed leggen.
Alleen hoorde ik al van iemand dat hun kindje alleen nog maar ging slapen met de pink, ook toen hij al een paar maanden was.
Herkend iemand dit en hoe is het bij jullie verlopen?
Vooral met het oog op het kinderdagverblijf waar ze over twee maanden heengaat. Is wel maar voor drie dagen in de maand, maar hun zullen ook  niet altijd  tijd hebben om haar te laten zuigen. Ze heeft dit namelijk bijna na elke voeding en ook tussendoor.
Andere tips tegen krampjes zijn ook welkom.
Groetjes carlijn
 
HI,

Geef je borstvoeding? Het kan helpen als je zelf venkelthee drinkt. Ook zijn er druppels van VSM tegen krampjes (homeopatisch), die zou je ook kunnen geven, aan je dochter. Of je kan ook venkelthee aan je kind geven. Zelf heb ik dat niet gedaan, maar goed, kan wel.   Ik zou me geen zorgen maken over de creche, dan ben je alweer 2 maanden verder, misschien dat ze dan wel een speen wilt, maar misschien heeft ze haar eigen duim wel gevonden of hoeft ze helemaal geen speen meer. Het is alleen wel erg zielig die krampjes, misschien dat de thee of de druppels (ben de naam vergeten sorry) helpen.

groetjes,
lia
 
hoi Carlijn

Mijn oudste dochter had ook zo veel last van krampjes. Ik gaf borstvoeding en hield alle rekening met wat ik at, maar toch krampjes. Bij haar hielpen de Cinababy druppels geweldig. Ook zij sabbelde lekker op mijn pink en zo kreeg ik haar helemaal kalm.
Wat ik ook deed was haar met haar buik  op mijn arm leggen, met haar gezicht zeg maar in de hoek van mijn elleboog en mijn hand in haar kruis en dan lekker wiegen. De druk tegen haar buikje schijnt dan te helpen.

En wees gerust, meestal zijn de krampjes met een maand of drie minder of helemaal over, en dat is dan net tegen de tijd dat ze naar het KDV gaat.

Succes met de krampjes, en als je nog vragen hebt laat het maar weten.

groetjes
Melanie
 
Hoi Carlijn,

Mijn oudste mocht ook altijd op mijn pink zuigen. Dat is toen echt een ramp geworden, want hij wilde niets meer zonder mijn pink. We hebben zo'n half jaar ermee getobt, toen kreeg hij tanden en bijte heel mijn pinken kapot. Ik ben toen van de ene op de andere dag gestopt met het geven van mijn pink (hij sliep inmiddels ook bij ons in bed, want dat was makkelijker, pink bij de hand) Hij heeft toen zelf zijn duim gezocht en na nog 6 weken konden we hem eindelijk in zijn eigen bed leggen. Ik zou als ik jou was dus uitkijken met het 'pinken'. De andere twee kinderen hebben dan ook een speen gekregen en mogen echt niet pinken. De tweede had binnen 5 weken haar duim gevonden, de derde is pas 2 weken oud, maar zoekt alwel zijn duim.

succes ermee,
Groetjes Brenda
 
Bedankt voor jullie reacties. Cinababy druppels heb ik geprobeerd maar die helpen niet.
Vorige week zijn we bij het consultatieburo geweest en ze denken dat het misschien koemelk allergie is. Ik geef borstvoeding dus zou ze het via de voeding binnen kunnen krijgen.
Ik gebruik nu geen zuivel meer en het gaat wel wat beter. Nog steeds wel krampjes, net bijna twee uur achter elkaar.
We zullen zien. Ik ben haar toch aan het leren om de speen te acepteren. Heb gisteren ook een flesje gegeven met afgekolfde melk en dat ging goed.
Groetjes carlijn
 
hoi Carlijn
ik had m ook al bij een ander onderwerp neergezet, maar komt-ie nog een keer: onze baby heeft het heel erg goed gedaan op ABC Dophilus. een natuurproduct op basis van de bacterien die in de darmen leven, verkrijgbaar bij de natuurwinkel. het zit ook in Yakult, als je dat wat zegt. daphne deckers schreef erover in 'de geboorte van een moeder'. een vriendin van mij is het ook gaan gebruiken, en die was ook enthousiast. ons mannetje heeft vanaf drie weken tot aan drie maanden weliswaar z'n onrustige perioden, maar geen krampjes meer gehad. een succesverhaal dus.
 
Hi,

Ook al op een andere vraag gereageerd met bijna zelfde antwoord. Bij mijn jongste (na maanden tobben met oudste twee) eindelijk ontdekt waardoor krampjes erger worden. Slaaptekort. Wij bakeren onze jongste in en dat geeft haar voldoende stevigheid en troost (in baarmoeder konden ze ook geen kant op, dat gevoel geeft het ze) om lang en diep te slapen. Ze laat dan nog wel windjes maar wordt er niet wakker van. Zonder inbakeren wordt ze van ieder dingetje wakker en ze laat als ze veel wakker is drie keer zoveel windjes dan als ze meer slaapt. De oorzaak van de krampjes haal je er niet mee weg (ben nu zelf op ei en melkvrij dieet) maar het wordt dragelijker.

Verder werkt rooibosthee  fantastisch. Maakt niet uit wat voor voeding je geeft. Bij borstvoeding zelf rooibosthee drinken, bij flesvoeding de fles aanmaken met rooibosthee ipv water. Goed tegen krampjes, exceem etc. Venkelthee en venkelwater heeft bij ons nooit geholpen.
 
Terug
Bovenaan