pink zuigen/krampjes

hoi mama Bal.
Ik heb ook al na zitten denken over inbakeren. ik merk dat iris heel licht slaapt en zichzelf wakker sparteld. ze is ook erg onrustig en slaap overdag bijna niet. bij mij op de arm is ze rustig maar ik kan niet heel de dag met haar rondlopen.
Waar heb jij de informatie over inbakeren vandaan gehaald? heb je hulp van iemand gehad om voor te doen hoe je moet inbakeren en zo ja van wie?
Alvast bedankt voor je advies en dat van de andere dames natuurlijk!!
Groetjes carlijn
 
Hi,

Ik heb via CB een consulente gevonden (toevallig oude schoolvriendin van mij) Zij heeft mij informatie gegeven en mij geleerd hoe ik het met de originele inbakerdoeken kon doen. Ik heb nu echter een Pacco pakje, dat is een heel handig pakje wat je een half jaar kan gebruiken ( www.pacco.nl ) Echter deze is niet goedkoop (40 euro). Wel ontzettend makkelijk, je hebt binnen een minuut je kind ingebakerd. Met de doeken ben je heel wat langer bezig en het moet ook veel preciezer.
Bij www.debakermat.nl staat ook een heleboel informatie en het boekje over inbakeren (inbakeren brengt rust, zo even uit mijn hoofd gezegd) is heel leerzaam.
Als je vanaf het begin de regels uit dit boekje aanhoudt, werkt het heel snel. Ik heb wat lopen sjoemelen met de regels en wel mijn pink gebruikt en af en toe gewiegd... dan moet je af en toe toch weer een paar dagen knokken. Ik vind echter heel even de pink niet erg als ze daarna twee a drie uur diep slaapt.
In het begin gaat het gehuil je door merg en been, maar al heel snel hoor je je kindje steeds vaker en steeds sneller rustig worden. De stille pauzes tussendoor worden steeds langer en het huilen wordt minder "boos". Lees de sites rustig door en vraag anders voor een consulente bij jou in de buurt. Laat je het me nog even weten hoe het gaat en wat je gaat doen?
Succes!
 
hoi mama bal.

Bedankt voor de informatie. ik had het consultatieburo al gebeld over het inbakeren, zij weten alleen geen consulente hierin de buurt. Via paco-site kun je verkooppunten van paco vinden. ik woon in brabant en de dichtsbijzijnde is toch zeker een uur rijden. denk jij dat het nodig is om ook uitleg te krijgen of dat je er zelf wel uitkomt met een paco-doek als je die zo besteld?
Ik zag wel dat je hun ook kunt bellen, ga ik maar doen denk ik.
Morgen komt de vpk van het cb op huisbezoek, bespreek ik het ook met haar.
Mag je eigenlijk ook inbakeren met warm weer? het blijft de hele week nog erg warm geloof ik.
groetjes carlijn
 
De paccodoeken zijn heel eenvoudig, en je kan het in principe ook wel zelf. Ze zijn er ook voor gemaakt dat je met een korte uitleg kan volstaan (bijv voor het kinderdagverblijf of een oppas) Je hebt alleen de neiging om ze te los te doen in het begin. En je moet er goed op letten dat het armpje ontspannen is als je de doek strak trekt.
Het boekje van inbakeren brengt rust is ook heel raadzaam. Eigenlijk moet je dat boekje eerst doorlezen voordat je begint (soort van handleiding, om met het inbakeren gelijk een ritme in te bouwen). Je krijgt dan ook tips aangereikt om te herkennen wanneer het slaaptijd is.
Ik baker ook met warm weer in, dan alleen een rompertje eronder (of alleen een luier) en geen dekentje erover. Met erg benauwd weer gebruik ik ook wel alleen de buitendoek, alleen werkt dat lang niet zo goed als het complete pakje. Voor het goede moet je eerst de doeken een nacht in koud water zetten (tegen krimp) en dan twee of drie keer wassen. Dus zodra je ze in huis hebt, kan je nog niet gelijk beginnen. Dit wassen zorgt ervoor dat de doeken ook wat dunner worden (mag ook gewoon in droger).
De gewone inbakerdoeken is een stuk lastiger, heb je echt uitleg bij nodig en zelfs dan is het de eerste tijd nog lastig! (laat staan voor een oppas of kdv)
Ik zou trouwens voor de eerste keer wachten op iets koeler weer, de eerste dag gaan ze best fiks in protest (de meesten) en dan worden ze natuurlijk wel erg warm. Door die warmte hebben ze er nog wat meer moeite mee....
Was er ook geen consulente van debakermat??? (daarvan is er toen een bij mij geweest)
 
Hoi Mama Bal!!

Beetj een late reactie maar dat komt omdat ik pas vandaag met inbakeren ben begonnen omdat ik ervoor te warm vond.
Er is iemand van de thuiszorg geweest en die heeft uitgelegd hoe in te bakeren met 2 hydrofiele luiers.
Ze ligt nu ingebakerd en slaapt!!!
Even afwachten hoe het verder zal gaan, ben benieuwd!!!
 
Hi,

Fijn om te horen! Als het nou heel goed bevalt, kan ik je de pacco doeken alsnog aanbevelen. Je kan ze gewoon bestellen en dan worden ze thuisbezorgd. Gewone doeken kan ook, maar hydrofiele luiers worden vrij snel te klein (mijn dochter krijgt die te gemakkelijk los). Voor gewone doeken kan je op de markt kijken naar geruwd katoen (glijdt niet zo snel, afmetingen kan ik eventueel wel even voor je opzoeken) en eerst een aantal keer wassen voordat je ze afwerkt met een zoompje of een biesje. Het nadeel van gewone doeken vind ik, dat je het niet zo makkelijk aan een ander kan uitleggen.... De pacco doeken zijn ook door een leek binnen een minuut om te doen!

Heb trouwens even met mijn buurvrouw gesproken over hoe ze op het KDV omgaan met baby's die wat moeite hebben om in slaap te komen (zij werkt op een kdv). Zij en haar collega's nemen echt de tijd om met de baby's te wiegen en te sussen.... Maar zegt ook wel dat je dan het beste kan proberen in een babygroep te komen (ipv verticale groep geloof ik)

Groetjes Nynke
 
Hoi Carlijn,
Mijn zoontje Aron had precies hetzelfde, geen speen alleen de pink. Ik was ook erg bang dat ik met 6 maanden nog met een pink in zijn mond zat. Maar nee hoor. Wat ik op een gegeven moment heb gedaan (en dit kost even tijd) is hem op zijjn buikje leggen en dan zijn duim in zijn mond doen, een beetje helpen. Op een gegeven moment vind hij het duimpje lekker en kan zo gaan slapen. Als hij eenmaal zijn duimpje lekker vind gaat hij hejm ook vinden op ruglig en voila, weg pinkprobleem! Wij begonnen hiermee toen hij 10 weken was maar volgens mij kan je hem dit wel eerder aanleren. Nu is Aron 6 maanden en sinds 3 maanden slaapt hij dus zelfstandig in omdat hij zijn duimpje pakt. Lekker veel oefenen met duimpje erin stoppen werpt vruchten af!!
Sterkte
naomi
 
Hoi Carlijn,
Herkenbaar. Anouk (nu 8,5 mnd), had geen krampjes, maar wel 'n ontzettende zuigbehoefte. Alleen door z'n 30 min op onze pink te zuigen, kon ze in slaap komen. 's Avonds kon ze helemaal niet slapen, hoe moe ook, en wilde ze alleen maar uren in bed op m'n pink zuigen. Speen wilde ze niet. Het was of 'pinken' of krijsen van vermoeidheid. Voor mij was de keuze snel gemaakt, zo'n kleintje die net op deze grote wereld is wil ik niet aan d'r lot over laten door in d'r eentje  huilend in bed te laten. Haar bedje stond toen naast ons bed, ik ging lekker op bed liggen met m'n arm door de spijltjes. De 1e weken lag ik 's avonds dus uren op bed met m'n arm door de spijlen.  Ik vond het allemaal redelijk zwaar dat ze zo moeilijk in slaap kwam, maar als ik nu aan die tijd terugdenk moet ik er om lachen :) en ben ik blij dat ik dat voor d'r over heb gehad en d'r niet in d'r uppie heb laten huilen.  En als ze sliep dan sliep ze ook goed en lang!
Maarja, kost toch veel tijd he, en inderdaad op het kdv doen ze dat echt niet.
Na 'n paar weken zijn we gaan inbakeren, dat scheelde ook een hoop, ze 'pinkte'  nu 'n stuk korter om in slaap te vallen. Na 6 weken elke dag het speentje proberen, pakte ze hem opeens! Heerlijk, eindelijk m'n handen weer vrij, alleen nog af en toe naar boven om het speentje weer terug te geven, daar was ze heel afhankelijk van.
Hoe ouder ze werd, hoe minder onrustig (ook door vaste routines in te voeren). En met 2 maanden viel ze overdag en 's avonds vlot in slaap, en sliep (en slaapt)  's nachts  van 8 tot 8.
'N babietje doorloopt zoveel fases, zoveel is maar tijdelijk. Ze komen pas net kijken en zijn in het begin elke week 'n ander mensje zowat.
Grote kans dat ze het pinken vanzelf zat wordt of dat ze uiteindelijk het speentje pakt (blijven proberen).
Liefs, Femke
 
Terug
Bovenaan