plassen op het potje?

A

Anoniem

Guest
zetten jullie je kinderen al op het potje?
iris is vaker droog overdag en dan zet ik haar even op het potje
9 van de 10 keer dat ze dan plast.
zondag toen het zowarm was waren we bijmijn schoonouders en iris was naakt in het badje aan het spelen ging ze staan en keek ze na beneden en ging plassen.
meestal is ze 1,5 a 2 uur lang droog. als ik haar dan op het potje zet plast ze meteen. ze heeft er ook twee ker op gepoept.
ze vind het niet erg om er op te zitten. en ze begint mestal te klappen als ze klaar is.
hoe doen jullie het wachten jullie er nog mee?

groeten petra mv iris 10 en halve maand

hier nog geen potjes verhalen
wat knap dat ze dat al kan joh met 10 maanden

bij mij op het werk beginnen we er mee als de ouders het aangeven en dit is ongveer vanaf 1.5 a 2 jaar
dan is een kindje zich ook bewuster van plassen, en krijgen ze controle over hun sluitspier ... tenminste zo heb ik het geleerd op de opleiding, en uit mijn ervaring is dat ook wel zo.
maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat alle kinderen dat pas hebben op die leeftijd

lekker blijven stimuleren en belonen zou ik zeggen.
knap toch ?
liefs sandra

ik heb ook een opleiding gedaan de spw en de verzorging en heb ook stage gelopen op een creche wij begonnen met 1 jaar met de kinderen op een potje te zetten. maar dan was het meestal huilen. iris is er al aan gwend en hoop zodat ze het als normaal gaat er  varen zodat het soepel blijft gaan.

Ja hoor, hier ook op het potje!
Hoewel, meer op de wc, kep nog steeds geen potje gehaald. Wel een wc-bril-verkleiner, maar meestal hou ik haar gewoon erboven dat alleen haar onderbeentjes op de bril rusten. Ook 9 van de 10 keer dat ze plast. Het komt dan ook vrij meteen, dus als het niet meteen komt, jammer dan, dan niet en haal ik haar er weer af. Ook als ze niet wil/begint te huilen. Tis nog erg vroeg, dus het hoeft van mij nog niet maar wat ze doet is mooi meegenomen. De laatste 2-3 weken begint ze ook 's morgens te poepen. Ze heeft dus echt al een fiks aantal keren echt op de wc gepoept! Ik zet haar meestal op het potje als ze net wakker is en voor het slapen gaan, bij één van beide keren moet ik dan toch ook meestal de luier wel verwisselen. Tis dus niet zo dat ze echt droog is. De ene keer plast ze ook een hele straal (vanmorgen) en soms ook maar 10 druppels. Maar volgens mij heeft ze dus nu best al controle over haar sluitspieren. Ze begint in ieder geval vrij direct te plassen en/of te poepen als je haar op de wc zet. Of zou het een reflex zijn? 2-3 Maanden geleden zette ik wel eens de kraan erbij aan, maar nu al een hele tijd niet meer. Dus komt het echt vanuit haarzelf. Ik wilde het gewoon proberen, als ze het niet deed, ook prima. Maar ze plast en poept dus meestal als ze erop zit, dus ga ik ermee door. Maar zoals gezegd, het hóeft van mij nog niet.

Groetjes!!

Goh, nog niet bij stil gestaan...
Stijn moet nog 1 worden maar zal idd een potje gaan kopen zodat hij een beetje kan gaan wennen. Om zindelijk te worden is het nog te vroeg dacht ik maar oefenen kan altijd, toch?

He hallo,

Nou jullie zijn er op tijd bij zeg! Hier nog geen potje voor Sophie, ik hoorde ook dat ze dat pas echt leren als ze controle hebben over de sluitspier. Maar goed hoor, om ze al te laten wennen..... Gijs durft nog steeds niet goed op de wc, en die is inmiddels 3,5... Misschien ga ik haar wel erop zetten om hem te laten zien dat het niet eng is (zij is nergens bang voor, hij daarentegen....)

Succes met de pottytraining (daar is ook pas een boek over verschenen van een amerikaanse schrijfster, weet alleen de titel niet meer...

Groetjes
Susan

hahaha, net een discussie over gehad met schoonmoeders!!!

Lyanne heeft haar vaste poeptijden, 's morgens als ze net wakker is en 's avonds tijdens het eten (lekker).
Ik ben van plan om haar in haar luier in de kinderstoel te zetten en als ze begint met poepen, haar op een potje te zetten. Volgens schoonmoeder is dit complete onzin, ze hebben tot 4 jaar om zindelijk te worden.Maar als ik al weet wanneer ze moet poepen, dan kan ik haar toch al op een potje zetten, ik zie daar het probleem niet in hoor!! Is toch juist een voordeel dat je weet wanneer ze moet???

Morgen maar een potje halen, IK ben haar moeder en niet zij, wij voeden haar op zoals wij dat willen! Zo, dat was er weer even uit, dat commentaar ook altijd!!

Groetjes, Marieke mv Lyanne

hihi, wij hebben er gister toevallig ook een soort discussie over gehad! We hebben helemaal geen zin in een potje! Gatsie, kun je iedere keer die poep-bak gaan schoonmaken! Die luier is zo slecht nog niet!
Ik denk dat wij meteen op de wc gaan hoor. Verkleiner erop en klaar is kees!
Maar ik zie dat nog niet zo snel gebeuren. Maar als Iris het al leuk vind! METEEN VOLHOUDEN!!!!
Liefs Nelleke

Terug
Bovenaan