plassen op het potje?

Ook hier nog geen zindelijkheids training.
Op deze leeftijd kunnen kinderen nog helemaal geen controle uitoefenen,dus het heeft gewoon nog geen zin.
Ik gebruik die tijd liever om leuke dingen met hem te doen.
Iedereen doet het natuurlijk op zijn eigen manier,maar hier niet voor hij een jaar of twee/drie is.
Groetjes Tanja

so hee dat er nu al kindjes op de pot of de WC zitten...!!
Ivar zit nog niet eens lang op zijn billen, wil direct weer op zijn buik of rug, dus voorlopig zie ik mezelf er ook nog niet aan beginnen
lijkt me wel verrekte makkelijk, zo zonder luiers!

groetjes Jenneke

Ben verbaasd dat sommige kindjes al op het potje gaan, maar als ze het kunnen waarom ook niet. Ik geloof dat ik er pas aan begin als  Thom kan lopen en zelf zijn broek omlaag kan trekken
Groetjes mv Thom

Ook hier nog geen potje in huis. Ik kan bij Tijn wel de klok er op gelijk zetten dat hij gaat poepen, maar al zou hij dan op het potje poepen betekent dat nog niet dat hij bezig is zindelijk te worden. Het is nu nog een gewoonte en heeft nog niks te maken met beheersing van de sluitspieren. Pas op het moment dat Tijn er interesse voor begint te tonen (of het moet wel heeeeeeeeeeeeel lang duren) zal ik hem op de wc zetten. Het is wél belangrijk dat ze weten dat jij en papa naar de wc gaan, maar ook dit komt pas over een paar maandjes.

Succes er mee allemaal

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Hoi,
We zijn er hier nog helemaal niet mee bezig, vind het ook nog veeel te vroeg. Als een kind met 2 jaar volledig zindelijk is dan is dat al vroeg, maar nu zijn er dus al ouders die voor het eerste jaar beginnen met zindelijkheidstraining.....
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet op deze manier met mijn kind bezig ben, lijkt me vreselijk om steeds als een zeer oplettende moeder achter hem aan te moeten lopen, helemaal geen zin in.
Laatst las ik in Kinderen een ingezonden brief waar ik erg om moest lachen. Daarin schreef een moeder (trots) dat haar kind van (ik dacht) 10 maanden al zindelijk was overdag.... als hij een rood hoofd krijgt zet ze hem op de wc en dan poept ie hahahahaa. Volgens haar was dat rode hoofd een teken voor zijn moeder dat hij moest poepen hahaha. Tja dan geeft Skip mij doorlopend signalen voorafgaand aan het poepen.
Maar ieder zijn ding natuurlijk en daar is ook niks mis mee. Ik doe het alleen anders ;)
Groetjes, Noortje mv Skip

O gos, ik ben hier totaal nog niet mee bezig. Ik heb ook nog geen potje in huis. Ik zal er op den duur als het nodig is vast wel op geattendeerd worden door het cb of mijn vader (huisarts) maar hier nu nog lekker luiers verwisselen hoor!

Moeten we ze dan ook al leren fietsen zonder zijwieltjes? Alles op zijn tijd hoor! Ze zijn toch al zo snel groot.

Liefs Jeske

Goh wat knap dat Iris dat al kan.Wij zijn er helemaal nog niet met bezig,dat komt nog weleens.Nu mag ze alles nog in de pampertje duwen..hahaha..
Liefs Kitty en Tess

Haha Jeske, zie je ze al gaan, op de fietsjes zonder zijwielen? Ze zitten net op hun loopauto's. Ik zie het echt helemaal voor me..... in volle vaart de oprit af, om te spelen met de buurkindjes

Groetjes
Susan, mv Gijs (die nog volop met zijwieltjes fietst) en Sophie (van de loopauto)

Terug
Bovenaan