plassen op het potje?

Jeetje, dat was echt nog geen moment in me opgekomen, dat ik dat al zou kunnen gaan proberen, hihi... Wat goed dat sommige kindjes al op het potje/de wc plassen! Ik denk dat wij toch nog een tijdje wachten hoor...

Groetjes,
Myrna mv Isis

Ik wil er wel een dezer dagen aan beginnen, maar heb nog geen potje of wc bril verkleiner in huis.
Is inderdaad niet smakelijk om een poeppotje schoon te moeten maken, maar met Tijs zijn gedraai en wilde gestamp heb ik tegenwoordig af en toe poep aan mijn handen en als het tegen zit, dan zit Tijs ook onder. Dan spoel ik liever zo'n poeppotje om.
Moet Tijs het natuurlijk nog wel gaan doen en willen. Ik ben van plan om hem 2x per dag op het potje te gaan zetten voor de gewenning. Ben benieuwd of het gaat lukken.

Groetjes,
mv Tijs (2-8-06)

Nee hoor doe ik nog niet. Ze kan die spier toch nog niet beheersen dus is lucky shot als het wel lukt. Voor 1,5jaar begin ik er niet aan.

Sja, daar heb ik nou nog niet eens over nagedacht!
Ik denk dat we het nog even laten. Hij moet nog zóveel leren....Alles op zijn tijd hoor.
We kunnen natuurlijk wel al eens gaan uitkijken naar wat we willen....een wc-verkleiner of een potje...als we dan wel willen, hebben we het maar vast.

Wat een leuke topics allemaal meiden!
Liefs Annet

Shit, nog niet aan gedacht, haha... dus alleen plasjes op het potje en poepjes op de wc-verkleiner, blehhhh, toch nog maar even luiers, haha...

haha ook ik heb hier nog geen moment bij stil gestaan!!

Maar dat neemt niet weg dat ik het ontzettend knap van je meisje vind!!!

hoi

wij doen het ook al sinds 9 mnd ofzo sinds hij kan zitten! in het begin ging het erg goed, veel plasjes en poepjes op de pot. Maar nu is hij 13 mnd en vindt het ineens niet meer leuk of eng ofzo om op de pot te gaan.....

van de week moest hij poepen dus hup op de pot, maar er kwam ff niets dus hij van de pot af.... ging hij bijna op de grond poepen.... snel weer op de pot gezet 2 ieniemienie keutels en daarna brullen dat hij er van af wou.... luier aan gedaan en ja oor na 1 min luier vol!

BOEHOEEEEE we houden moet!!

xx wen mv tycho 13 mnd

Ik begin er ook niet aan hoor. Zelfs Merijn (nu 3 jaar en 2 maanden) zit nog niet op het potje of wil nog niet op de wc. Sterker nog, toen zijn vader (wij zijn uit elkaar) hem op een gegeven moment probeerde zindelijk te maken, terwijl ik gezegd had dat Merijn daar nog niet aan toe was, werd hij er alleen maar heel onzeker van.  Hij vroeg me de hele dag door of ik toch nog wel genoeg luiers had (zijn vader probeerde hem te pushen door te zeggen dat hij geen luiers meer ging kopen). Het gevolg was dat hij dus op een verkeerde manier bezig was met het zindelijk worden. Nadat ik er wat van gezegd heb tegen de vader van Merijn, is hij er mee gestopt en is Merijn er wat rustiger onder geworden. Gisteren gaf hij voor de eerste keer zelf aan dat hij op de wc wilde. Als hij er naar vraagt, ga ik er op in, maar anders laat ik hem nog gewoon even. Ik ben er van overtuigd dat wanneer je het aan het kindje overlaat, het vrij snel gebeurd kan zijn. Althans dat is de ervaring in mijn omgeving. Kindjes die rond de 3,5-4 jaar zindelijk werden in 2-3 weken tijd. En eerlijk gezegd heb ik er ook niet zo'n trek in om de hele dag mijn kind te attenderen op het plas/poepritueel. Laat hem nog maar even en het zindelijk worden komt vanzelf wel.

Ieder doet het op zijn eigen manier en ik heb dan ook niets tegen op de werkwijze van anderen die het wel al gaan proberen op jonge leeftijd, maar ikke dus even niet!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan