Pluszoontje van 4 (februari 2024 5) slaapt niet door en valt nog niet alleen in slaap

Samenleven ja, maar je bent niet zijn moeder. Als het allemaal goed zou gaan, geen probleem. Maar het gaat niet allemaal goed. Je zal dat toch in moeten zien. Je vraagt om oplossingen, dit is mijn oplossing. Even pas op de plaats aangaande het slapen. Wil je dat niet proberen, dan ook prima. Let wel, je hebt echt niet dezelfde rechten als de gezaghebbende ouder. Echt niet.
Vanwaar die aanval? Heb je liever stiefmoeders die hun stiefkind negeren? Dat is ook niet gezond hoor.
Ze wil gewoon de slaapproblemen verhelpen, die in haar huis plaatsvinden.
Wat heeft dat met rechten te maken?
 
Bedritueel hebben me ook al gedaan. Eerst doet papa zijn pyjama aan, dan gaat hij naar het toilet en poetst hij zijn tanden. Dan ligt hij en bed en leggen we alle knuffels bij hem. We lezen nog 1 hoofdstuk voor uit een sprookjesboek en blijven zitten tot hij slaapt. Ook dit helpt allemaal niet. Wij moeten ons continu boosmaken omdat hij snachts om de 5 minuten uit bed komt en lichten aansteekt. Ons bedritueel gaat al zo 2 jaar door maar het helpt niet
Al een nachtlampje geprobeerd? Het is misschien wel gewoon des oriënterend om steeds in een ander huis wakker te worden.
En misschien zijn moeder vragen iets mee te geven dat naar haar ruikt, om in zijn bedje te leggen?
 
Vanwaar die aanval? Heb je liever stiefmoeders die hun stiefkind negeren? Dat is ook niet gezond hoor.
Ze wil gewoon de slaapproblemen verhelpen, die in haar huis plaatsvinden.
Wat heeft dat met rechten te maken?
TO begint over rechten, niet ik. Daarbij zeg ik ook nergens dat het kind genegeerd moet worden.
 
Terug
Bovenaan