Positiekleding, vind jij het belangrijk of niet?

Hallo zwangere dames,

Ik ben een mama die graag een positiekledingwinkel wil starten en daarvoor doe ik wat onderzoek. Ik zou graag jullie meningen willen horen wat jullie van het huidige aanbod vinden. Mijn streven is een winkel te realiseren die zich richt op de hippe moderne mama in spé die het belangrijk vind om ook tijdens de zwangerschap leuk gekleed te zijn. De kleding die ik wil gaan verkopen moet zo veel mogelijk aansluiten bij de "gewone mode" dus ook mee gaan met de trends, daarnaast moet het comfortabel en betaalbaar zijn. Dit zijn mijn vragen:

Wat vind je van het huidige aanbod?

Wat moet volgens jou vooral blijven in het huidige
aanbod?

Wat vind je van de materialen die gebruikt worden?

Wat vind je van de kwaliteit van de kleding?

Wat vind je van de kleuren/motieven die gebruikt
worden?

Wat mis je in het huidige aanbod?

Vind je het belangrijk om er ook tijdens de zwangerschap leuk uit te zien?

Hoeveel geld wil je gemiddeld maandelijks besteden aan positiekleding?

Vind je de uitstraling/interieur van de winkel belangrijk?

Ik zou het erg fijn als ik wat reacties op mijn vragen zou krijgen, de reacties worden gebruikt voor mijn marktonderzoek en er zal vertrouwelijk en zorgvuldig mee omgegaan worden. Reageren kan via dit forum maar je mag ook mailen op cati@live.nl

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

Leuk idee! Ik vind dat er te weinig leuke positiekleding te vinden is. Wordt het een echte winkel of een webwinkel?
Ik vind het wel belangrijk dat het goede kwaliteit is. Die Wehkamp shirtjes zien er na de vorige zwangerschap niet meer uit. Ik heb nu wat merkkleding (Esprit) aangeschaft in de hoop dat deze het de hele zwangerschap mooi overleven.
Ook vind ik het belangrijk dat het kleding is dat ik ook naar mijn werk kan dragen dus het moet netjes zijn (niet te netjes hoor, ik werk gewoon op kantoor).
Broeken met verstelelastiek vind ik vaak het fijnst omdat je die al redelijk vroeg in je zwangerschap kan dragen. De broeken met alleen een buikband kan pas veel later en draag ik dus maar even (en dat vind ik zonde van het geld).
Ik hou van basic broeken (jeans, nette broeken) zonder teveel tierelantijntjes (dus geen knopen op de pijpen e.d.). Daarnaast mogen de shirts best wel wat kleur hebben, maar voor mij persoonlijk geen lichte kleuren (omdat ik een erg lichte huid heb).

Succes!

Hoi Twikki,

Bedankt voor je reactie, wat jij schrijft herken ik tijdens mijn zwangerschappen liep ik tegen dezelfde dingen aan! Ik wil een echte winkel starten dus er komt nog heel wat bij kijken maar ik vind het een enorme uitdaging om er mee bezig te zijn. Vanuit mijn eigen ervaring weet ik wat belangrijk is tijdens de zwangerschap maar de mening van zwangeren en vrouwen die inmiddels al moeder zijn is zeer belangrijk voor mijn ondernemersplan, er moet namelijk wel een markt voor zijn! Ik lees en hoor vaak van vrouwen dat ze het lastig vinden om vooral hippe kleding te vinden en ik vond het ook erg moeilijk dus het idee om hier iets serieus mee te gaan doen is ontstaan tijdens mijn 1e zwangerschap (nu 3 jaar geleden).

Groetjes en nogmaals bedankt voor je reactie!

Nou, ik zoek me een ongeluk naar maat 48,nu heb ik nog maat 46, maar in de vorige zwangerschappen liep dat uit op 48 en ik heb me doodongelukkig gevoeld, omdat ik helemaal geen leuke kleding kon vinden destijds(5 en 3 jaar geleden). Ik heb nu met pijn en moeite via het internet 3 broeken gekocht, ze passen allemaal perfect, zachte stof of linnen met elastine, meestal kom ik op Noppies XXL uit.
Er zijn een paar sites met hippe kleiding, maar die ene heeft alles in one size, dus niet geschikt voor mijn heupen.
Het kan niet anders dan dat er een markt voor is, zoek maar eens op Google, er zijn er best weinig, wel met een site, maar niet met onlineverkoop. Ik wens je veel succes. Groetjes van Jeanne

Ja, wat Jeanne59 zeg herken ik helemaal. Ik ben kort en stevig en draag normaal gesproken maat 44/46 en als ik zwanger ben is dat al snel 46/48. Hippe kleren in die maat zijn zo lastig te vinden. Of het zijn meteen tentshirts of soepjurken of je ziet eruit als een rollade. Alhoewel ik stevig en zwaar ben, zit bij mij alles wel mooi verdeeld en ik lijk pas echt op een dikkerd als ik wijde kleren aantrek. Wat ik dus mis zijn goed gevormde kledingstukken voor mensen met een wat grotere maat.

Hoi Puck,

Wat een leuk idee om je eigen winkel te starten. Allereerst wil ik je hier dan ook veel plezier en succes mee wensen.

Waar ik persoonlijk tegenaan loop is dat de kleding niet goed past.
Ik heb maat 34/36 maar de broeken in deze maat zijn allemaal te kort. Er zouden dus broeken moeten komen met extra lange pijpen. ( ik draag hier ook graag hakken onder, en met een te korte broek gaat dat al helemaal niet).

Daarnaast mis ik teveel basic dingen zoals bijvoorbeeld een mooi zwart jurkje. Als ze deze al hebben, vallen ze vaak helemaal wijd, en dit maakt je zo breed in het geheel. Er zou naar mijn mening meer strakke kleding verkocht mogen worden. Normale shirtjes , maar dan langer, en die aan de buik meerekken. Vergelijkbaar met de spagettibandtopjes van prenatal. Deze kleden verder heel mooi af.

Daarnaast mis ik ook nog kleding voor vrouwen met kleine borsten. Zelf heb ik maar een klein b-cupje, en ze zijn ook nog steeds niet echt gegroeid na 29 w zwangerschap, en in de losse kleding lijkt er helemaal niets meer van over te blijven.... ;-)

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, al is het natuurlijk heel persoonlijk voor iedereen...

Groetjes Miranda

Hoi Puck,
wat leuk dat je een winkel wil gaan beginnen!
Ik zal ff per vraag van jou wat beantwoorden.

-Wat vind je van het huidige aanbod?
Er zijn vooral broeken met zo'n hoge band te krijgen bij ons in de omgeving (Deventer, Zwolle, Apeldoorn)
Als je nog maar kort zwanger bent is dat niet fijn en met een flinke buik vind ik het ook niet fijn. Maar áls ik dan zo'n broek vind ben ik ineens 30euro meer kwijt!

-Wat moet volgens jou vooral blijven in het huidige
aanbod?
de basic modellen

-Wat vind je van de materialen die gebruikt worden?
Vaak zit er veel syntetische stoffen in en dat jeukt als de pest en is ook nog eens erg warm/zweterig

-Wat vind je van de kwaliteit van de kleding?
Bij ons hebben we alleen miss etam, dus ik ben niet echt overdonderd door de kwaliteit. Ook is er een kleine boetiek, maar die heeft niet echt allerdaagse dingen, alleen maar wat exentrieker, wat duurder dus, en dan blijft langer goed. Maar dat heb je dus ook minder vaak aan.

-Wat vind je van de kleuren/motieven die gebruikt
worden?
Ik vind heel veel mode een beetje oudbollig en totaal kleurloos

-Wat mis je in het huidige aanbod?
Betaalbare basic modellen die niet na 1 seizoen al afgedragen zijn. Ook broeken met elastiek (niet die hoge dus)

-Vind je het belangrijk om er ook tijdens de zwangerschap leuk uit te zien?
Juist dan, je bent dan toch wat onzekerder (ik in ieder geval) en als je dan leuke kleren hebt die lekker zitten, is dat wel heel erg fijn!

-Hoeveel geld wil je gemiddeld maandelijks besteden aan positiekleding?
50 - 100 euro

-Vind je de uitstraling/interieur van de winkel belangrijk?
Overzichtelijk, ruim genoeg voor een dikke buik haha

Suc6!!!!

Hi!

Een heel goed idee van je om zo´n winkeltje te beginnen!

Net als wat nummertje3 boven mij zegt, de kleding is vaak zoooo oudbollig! Ik was bij mijn 1e zwangerschap 21, maar het leek wel of de positiemode voor 50plussers was!
Ik heb toen 2 hele mooie positie jeans gekocht (40 euro per stuk geloof ik) en voor de rest mooie tuniekjes die ik in gewone winkels heb gehaald. Een paar leuke buikbanden en wat leggings en ik was klaar.
Dus voor mij zou het een uitkomst zijn als er meer jonge mode zou komen die wat strakker zit, idd ook in maat 46/48! (Vooral geen motieven meer voor 50plussers!)

Heel veel succes!<

PS Waar ergens gaat dit winkeltje bestaan?

Terug
Bovenaan