Positieve ovulatie - wanneer seks?

Gister en eergister seks gehad. Gisteravond nog een negatieve ovulatietest gehad. Vanochtend was ie (niet de eerste ochtendurine) gelijk knalpositief. Gisteravond dus als laatste keer seks gehad dus dat is natuurlijk goed. Nu gaat vanavond én morgenavond nog een keer seks fysiek niet lukken. Wat is nu het beste? Vanavond nog een keer seks of morgenavond pas weer?

En nog een vraag, ervaring met de ovulatietesten van 2BeSure vs Sensitest? Vorige maand gebruikte ik ze allebei tegelijk en testte ik met sensitest 1 dag later positief dan met 2besure. Deze maand alleen sensitest gebruikt en nu dus positief. Is die wat minder gevoelig dan 2besure/blijft die minder lang positief?
 
Wat betreft de timing qua seks: ik zou voor vanavond gaan. Je ovulatie vindt waarschijnlijk ergens morgen plaats. Dus morgenavond zou wellicht net te laat kunnen zijn. Aangezien zaadcellen een aantal dagen in leven kunnen blijven, zou ik dus kiezen voor vanavond.
Helaas kan ik je geen antwoord geven over de sensitiviteit van de verschillende testen, daar heb ik geen ervaring mee.
Succes! 
 
Dames, nog een vraagje. Gisterochtend duidelijk positieve test en gisteravond ook. Ik dacht ik test even door, even zien hoelang ie positief blijft. Vanochtend was de test nóg een stuk donkerder. De controlestreep was ook donkerder dan die van gister, maar de teststreep dus nog donkerder. Wat betekent dit? Komt mn eisprong vandaag? 
 
Wie weet was de test gisteren dan nog net niet positief.. Wie weet komt je wiring er dan vandaag of morgen aan. Hoe dan ook zitten er in elk geval levende zaadcellen in je van afgelopen dagen. Dus hoe dan ook zit je goed. Mocht seks gisteravond niet gelukt zijn, kan je altijd vanavond nog eens proberen want dat lijkt dan nog niet te laat te zijn. Maar ook niet nodig om 4 dagen op rij seks te hebben... 
 
Dank voor je reactie! Ja gisteravond is het gelukt. We hebben nu 3 dagen achter elkaar seks gehad. Is de ovulatietest ook tijdens de eisprong positief of wordt ie voor de tijd al negatief? Zo veel vragen haha.. 
 
Misschien heb je hier iets aan, alles uitgelegd over je menstruatiecyclus: https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/bevruchting/menstruatiecyclus/
 
Terug
Bovenaan