Positieve ovulatie - wanneer seks?

Je zegt dat de test positief is met een donkerdere controlestreep, maar dat is toch andersom? 
De teststreep moet net zo donker zijn als de controlestreep. Ik zou ook zeggen dat alleen de bovenste positief is. 
 
Ja sorry, dat idd:) De onderste is toch ook donkerder dan de controlestreep, of ben ik nou gek?
Heb het ff uitgezocht en blijkbaar moet je toch wel kijken naar de eerste positieve test. Dat is het teken dat de eisprong op gang gaat komen. Dat de test daarna ook positief is, zegt niets over of de eisprong al is geweest of niet.
Dat is wat ik nu weet. En dat is dan denk ik ook de reden waarom meestal wordt aangeraden om na de eerste positieve test te stoppen. Hoe dan ook, we hebben vanavond nog even geinsemineerd. 
 
Zojuist een negatieve ovulatietest gehad. Dus de piek is voorbij:) Heb het idee dat ik gister mijn ovulatie heb gevoeld. Hoe dan ook, qua timing zitten we goed.. 
Nu 2 weken op het wachtbankje 
 
Ik test ook wel eens twee dagen positief. Sommige vrouwen maken nu eenmaal wat meer LH aan, en hun ei springt pas bij een hogere LH-waarde. En andere vrouwen testen nauwelijks positief, maar hebben wel degelijk een eisprong. Die tests kunnen nu eenmaal niet perfect werken voor iedereen. We zijn allemaal anders.
Ik geloof dat je uit kunt gaan van: Vanaf het moment dat LH begint toe te nemen, dan vindt de eisprong 28 tot 36 uur later plaats. Zodra LH zijn piek heeft bereikt dan vindt de eisprong binnen 24 uur plaats.
 
 
Klopt inderdaad, daar ga ik ook vanuit.
Wanneer de eisprong precies is, en of die al geweest is, kun je blijkbaar niet weten met een ovulatietest. Gister was de test op z'n donkerste, of die dag ook de eisprong heeft plaatsgevonden of niet dat is niet te achterhalen. Kan ook vandaag gebeurt zijn of afgelopen nacht.. 
 
Terug
Bovenaan