Positieve ovulatie - wanneer seks?

[quote quote=10592583]Misschien heb je hier iets aan, alles uitgelegd over je menstruatiecyclus: https://www.oudersvannu.nl/zwanger-worden/bevruchting/menstruatiecyclus/[/quote] Dankjewel! Daar heb ik zeker wat aan. Als vrouw ben je natuurlijk ook niet maar 1 dag vruchtbaar besef ik me ook.. maar 2 á 3 dagen. Denk dat gister dus al een goede poging was en wellicht vandaag. De ovulatietesten lopen nog steeds op, ook al zijn ze al sinds gisterochtend echt duidelijk positief. Zal morgen dan mn eisprong zijn? 
Ik ga straks even foto uploaden! :)
 
https://ibb.co/F0tf2YL
 
Van beneden naar boven: gisterochtend, gisteravond, vanochtend vroeg, begin middag.
Ze zijn allemaal positief maar worden steeds donkerder.
 
Ik vind die van vandaag pas positief. 
Aangezien die donkerder zijn dan die van gisteren.  Dus ik gok morgen je eisprong ?
 
Maar een ovulatietest is volgens mij positief als de controlestreep donkerder is dan de teststreep, en dat was gister al.. Normaal stop ik dan ook met testen en heb ik alleen die avond nog seks. Maar nu een keer doorgetest en heb nu het idee dat we misschien wel te vroeg stopten telkens
Edit: ik lees ook dat ovulatietesten zo'n 2 dagen positief blijven.. 
 
Vanavond dus toch nog maar een keer gezellig maken als dat lukt.. ! Normaal is het advies na een positieve ovulatietest stoppen met testen. Ik krijg nu steeds meer het gevoel dat onze timing steeds te vroeg is geweest.. 
 
Op zich zou die ene dag niet veel uit moeten maken. Zaadcellen blijven enkele dagen leven in de baarmoeder/eileiders. Daarom hoef je ook niet elke dag seks te hebben maar is om de dag ook meer dan genoeg om zwanger te kunnen raken (en wordt soms zelfs geadviseerd omdat mogelijk de kwaliteit van het zaad dan iets beter is)
 
Alleen heeft dat tot nu toe nog niet tot succes geleid. We gaan het vanavond weer proberen. Man heeft goede zaadkwaliteit gelukkig dus zolang de kans nog niet verkeken is wil ik nog wel een extra poging wagen deze ronde. 
 
Terug
Bovenaan