Postieve ovulatietest op dag 23/29, kan dat??

<p>Hoi hoi,</p><p>Ik heb zojuist een knal ovulatietest gehad.. het teststreepje is veel donkerder dan de controlestreep (weet niet hoe ik een foto moet toevoegen). Ik zit een week voor mijn nod en die is best regelmatig (variërend van 27, 28 en 29 dagen) dus het kan toch niet dat ik nu pas mijn eisprong heb?? Ik heb een dipstick gebruikt en die binnen 10 min afgelezen zoals beschreven staat.   </p><p>Wij zitten in de 4e ronde en dit keer ovulatietesten gebruikt. Eisprong is toch gemiddeld rond de 14 dagen? Ik heb namelijk rond dag 14 getest en toen steeds een licht streepje en verder de eisprong niet kunnen 'vangen'. Nu schrok ik er van dat het zo'n knaller was... Iemand hier ook ervaringen mee?? Vind het echt vreemd..</p><p> </p>

Het kan natuurlijk zo zijn dat je dit keer een langere cyclus hebt. Het kan ook zijn dat je een korte luteale fase hebt. Die van mij is maar 8 tot 9 dagen. Dit is aan de korte kant, zelfs te kort volgens sommige bronnen. Toch was ik in ronde 1 zwanger dus het hoeft geen belemmering te zijn. Als je nu dus wel vrij snel ongesteld wordt zou ik even kijken of dit toeval is of dat het patroon zich volgende maand herhaalt. Je weet nu wel dat je het nu even gezellig moet gaan maken ;)

Het lijkt erop datje nu je eisprong hebt .
Dus ik zou het deze dagen voor de zekerheid Maar eventjes gezellig maken. Hopelijk is je cyclus langer dan. En heb je niet een hele korte luteale  fase. Dan heeft vaak het eitje geen tijd om zich in te nestelen als deze te kort is. Omdat je zegt datje  binnekort je nod  verwachten. 
Spannend .veel succes ?

Nansie 
ik zou sowieso vroege test halen voor zwangerschap om na te checken of je niet zwanger bent. Soms kan dat wijzen op late cyclus dus ook late eisprong. Lichaam werkt niet immers altijd hetzelfde. Maar kan ook zijn dat je vroege eisprong hebt gehad, lichte streep hoef niet altijd zeggen dat er geen eisprong is geweest, een persoon maakt meer bij eisprong LH aan dan andere. Daarom doe ik altijd digitale clear blue. Alleen bij ovulatie testen kunnen ook knal positief uitvallen op zwangerschap om LH en HCG hormoon veel op elkaar lijken. Ik heb het ook gehad dat ik knal positief was bij ovulatie (heb onregelmatig cyclus en gyno wist niet wanneer ik eisprong zou krijgen ook ivm vakantie). Dus nam zwangerschap test en die kwam positief uit. Zou sowieso lekker gaan klussen en voor zekerheid testen! 

Ben je pas op dag 14 gaan testen? En heb je echt iedere dag tot aan nu door getest? Het is zeker een knaller ja, maar als je nu geen langere cyclus hebt is het wel een hele korte luteale fase. Lastig dit zeg.
Er zijn een paar mogelijkheden zoals ik het zie. Of je hebt deze maand een langere cyclus en het is gewoon een logische dag voor de positieve ovulatie test. Of je luteale fase is heel kort (als dit structureel is, trek misschien toch even aan de bel bij de dokter over een paar maanden). Of je bent te laat gaan testen, hebt je eisprong net gemist met de testjes, wel gevreeen en je bent zwanger. 

Bedankt dames voor jullie reactie!
Hmmm aan een korte luteale fase had ik nog niet gedacht. Wist niet dat dat een probleem kon zijn.. ik had er een beetje slapeloos nacht van eerlijk gezegd. Veel gepiekert en gemalen.
Fijn dat het voor jou niet voor problemen heeft gezorgd @Liesl!
Daarnaast heb ik geen idee of dit structureel is en of dit dus het 'probleem' is aangezien ik pas deze cyclus ben gaan starten met testen. @Ninaapie ik heb niet echt structureel getest hoor. Volgens mij ben ik op dag 11 gaan testen, maar doordat ik onregelmatig werk doe was het niet altijd ideaal om op hetzelfde tijdstip te testen om de betrouwbaarheid te vergroten. Daarna ben ik geloof na dag 15 gestopt met testen, had er niet meer zo'n zin in. Totdat ik gisteravond merkte dat ik meer slijm had en dus me toen bedacht het eens even te testen. En daar was ineens de knaltest!
Ik ben wel sinds afgelopen vrijdag grieperig, maar dat is nu wel meer aan het afzakken gelukkig. Ik las dat je eisprong daardoor ook anders kan zijn...
@Vikjuhh eerder testen dan nod durf ik niet, bang weer om teleurgesteld te zijn.. ik weet dat we pas in ronde 4 zitten (5, met cyclus direct na stoppen nuvaring meegeteld). Ik heb het wel gelezen ja dat een ovu test positief kan zijn als je zwanger bent. Zou mooi zijn, maar ben nog sceptisch.
Net weer eens getest en het was nog steeds een knaller. Toevallig gister al gezellig gehad voordat ik had getest, dus vanavond ook maar weer :).
Ik hoop maar dat ik óf zwanger ben óf een langere cyclus heb dit keer.
Zo hele lap tekst verder, bedankt voor het lezen alvast

Hej Nansie, 

Het kan dat je later ovuleert, wellicht heb je ze in de vorige periodes niet goed gedecteerd, want een licht streepje is niet perce een positieve ovulatietest. Die op het plaatje wel. Misschien kun je komende periode elke dag een ovu testje doen, dan krijg je vast meer inzicht in je cyclus. Toevallig heb ik zelf in mn vorige cyclus ook pas op dag 31 mijn eisprong gehad. 

Groetjes Doutzen 

Terug
Bovenaan