Postieve ovulatietest op dag 23/29, kan dat??

Als je ovulatie testen gebruikt is het wel handig om het structureel te doen. Op tijd beginnen en iedere dag doen, net zolang tot je je lh piek te pakken hebt. Anders heeft het weinig zin en kan je je lh piek zo missen. Doodzonde van je testjes en je geld. Mocht je ongesteld worden, dan weet je dat voor de volgende maand. Als je het doet, probeer het dan toch direct goed aan te pakken. Anders kan je het eigenlijk net zo goed niet doen. ? Heeft geen zin dan.
En dat is ook de enige manier om erachter te komen of je inderdaad een korte luteale fase hebt. Dit kan inderdaad heel veel uitmaken. Een eitje heeft mogelijk niet voldoende de tijd om in te nestelen dan.

@Ninaapie ik snap dat je ze structureel moet gebruiken anders het geen zin heeft. Ik was er nog niet echt serieus mee bezig, aangezien we nog niet zo lang aan het proberen zijn. Toevallig nu goed gemikt en bij toeval mijn ovulatie te pakken gekregen. Hopelijk nu een langere cyclus.
@ikbendoutzen klopt, toen ik al eerder in mijn cyclus getest had, testte ik negatief. Het teststreepje was toen heel licht of niet zichtbaar. Omdat ik dacht dat ik dus mijn eisprong gemist had, gestopt met testen. En gedacht van nouja we zien wel hoe het loopt. Nu vond ik het toch wel gek dat ie nu positief was.
Mijn voornemen is inderdaad, mocht ik deze cyclus niet zwanger raken, ik de volgende ronde elke dag ga testen.

Ikbendoutzen bedankt!
Vandaag is mijn nod. Nog geen spoortje bloed te bekennen. Af en toe een beetje gerommel in mijn buik en hele lichte steekjes.. omdat mijn eisprong precies een week geleden was durf ik eigenlijk nog niet te testen. Bang dat ik teleurgesteld wordt en dat mijn cyclus deze keer dus langer is. Aangezien het anders wel een korte luteale fase is van 7 dagen. Hmm ik wil tot zaterdag wachten met testen als me dat lukt ? ik verwacht namelijk dat ik gewoon ongesteld wordt.. dat baseer ik op het feit dat de afgelopen 4 rondes niet gelukt is.. slaat dus eigenlijk nergens op dat ik dat zo denk, want het kan ook gewoon raak zijn. Heb sowieso geklust op de 2 dagen dat ik een knaller van een ovulatietest had. De eerste keer dat ik mijn eisprong gevangen had, dus het kan ook raak zijn omdat ik de andere keren niet getest had en vooral rond de 14 dagen veel geklust had en later in mijn cyclus minder omdat ik dacht dat ik mijn eisprong al had gehad.. pffff allemaal gedachtespinsels.. wordt er gek van,  maar maakt voor mij de drempel hoger om gewoon te testen...als je lichaam nou gewoon precies volgens het boekje zou werken haha

@Karin P ja zaterdag en die was negatief helaas. Ben nog niet ongesteld, dus ik verwacht dat mijn nod nu a.s. woensdag is. De 30e. Gerekend 14 dagen na de eisprong. Dus nu ga ik na woensdag testen als mijn menstruatie er dan nog niet is. Ergens geeft het mij rust dat ik geen korte luteale fase heb, dan weet ik in ieder geval dat mijn eitje genoeg tijd heeft om in te nestelen. Maar toch wel vreemd dat ik nu ineens  een cyclus heb van 36 dagen als het altijd gemiddeld 29 dagen is. Nu nog even afwachten en hopelijk een positieve test. Voel echter nog niks...
En jij? Nog in een ronde? Of zwanger?

@nansie
ooh jeetje je zit dus nog aardig in spanning! Maar wel fijn van die luteale fase! 
ach je weet het soms idd niet waarom je nu eens een langere cyclus hebt, maar wie weet heb je nu ook te weinig zwangerschapshornoon om positief te testen ?. 
Ik ben tot op heden nog niet zwanger, in juli helaas een miskraam gehad en er toen achter gekomen dat mn schildklier te traag werkte dus vervolgens aan de medicatie en vanaf deze maand mogen we het weer proberen ?. 
Heb vorige week mijn eisprong gehad en heb sinds vandaag ineens zo'n gevoel dat t wel eens raak zou kunnen zijn... nergens op gebaseerd hoor. Maar voel me een beetje in dezelfde mood als toen ik zwanger was van onze oudste zoon.. 
maar wie weet wil ik dat ook gewoon graag ?. 
heel veel succes woensdag!! En ga erg voor je duimen!! 

@Karin P ah das lief! :) Nou vanochtend stond ik op en voelde eigenlijk niks. Dus had me al voorgenomen morgen te gaan testen. Een uurtje later voel ik het menstruatie gerommel in mijn buik incl pijnlijke liezen. Tot op heden nog geen bloed. Vandaag erg moe steeds, maar verwacht echt dat straks of morgen de menstruatie doorbreekt.. zo voelt het tenminste wel.. dusja we zien wel, anders op naar ronde 5!
Ja heel gek hoe het lichaam werkt. Als het nou precies volgens een boekje zou werken ?
Oh jeetje wat heftig een miskraam! Met hoeveel weken kwam je er achter? Gaat het verder goed met je? Kan me voorstellen dat het wel wat doet in je hoofd zo'n mk. Hopelijk slaat de medicatie aan voor je schildklier. Wat vervelend. Zijn jullie al lang bezig?
Nou meid ik hoop dat je gevoel klopt en dat er snel een nieuw wondertje in je buik mag groeien! Ik zal ook voor je duimen! Wanneer is je nod?

Liefs!!

Terug
Bovenaan