potjes of vers!!!!! verschil????

Bij ons al had hij dat al véél eerder ...

Heb vandaag heerlijke verse frambozen en bosbessen op de markt gehaald. Lars heeft zitten geníeten. En dan die mooi rode mond na afloop
Heerlijk, dat we weer richting zomer gaan. Je hebt dan zoveel meer keus in fruit mmmm

Groetjes, Marijon
 
Ha meid,

Ten eerste zou ik lekker zelf weten wat ik zou doen en je niet teveel aantrekken van familie. ik zeg ook vaak gewoon ja en doe lekker mijn eigen ding. Je kunt het ook gewoon lekker afwisselen: de ene keer potje en de andere keer gewoon vers. kinderen vinden het geweldig als ze zelf mogen sabbelen en kauwen. al wordt het wel een gesmeer. Zoals een banaan kunnen ze zelf opeten en een  stuk brocolli of wortel (alle zachte fruit en groentesoorten). En nu het toch zomer wordt, kun je bij mooi weer lekker buiten eten en dan heb je al het gesmeer niet thuis. emmer water erover en klaar ben je!
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de kwaliteit van de potjes, die moeten aan zulke zware eisen voldoen dat je echt niet bang hoeft te zijn! In Nederland verkopen ze echt geen rommel!

Succes ermee, groetjes
 
Hoi,

Nou, mijn oudste, nu 4 jaar, heeft altijd vers gehad (en ze at echt alles wat we haar voorschotelden), maar sinds haar 2e eet ze 's avonds bijna niks meer, dus volgens mij gaat de theorie van je zus niet op.
 
Ik dacht altijd dat er weinig of geen verschil was, behalve dan dat die potjes bijna allemaal naar karton smaken, maar afgelopen week las ik het volgende bericht:

Baby's die zelf bereide groenten- of fruitpapjes krijgen, hebben meer spieren dan vet op vierjarige leeftijd dan kinderen die voeding uit potjes kregen. Dat blijkt uit recent onderzoek.

Huisbereid
Uit onderzoek naar de eetgewoonten van 536 kinderen tussen zes en twaalf jaar blijkt dat kinderen die gezonde huisgemaakte gerechten krijgen leniger zijn dan anderen kinderen. Evenwichtige babyvoeding bestaat uit veel fruit, groenten, gekookt vlees en vis en andere huisbereide producten als rijst, pasta en weinig reeds bereide voeding. De invloed van een gezonde babyvoeding op de lenigheid was onafhankelijk van de duur van borstvoeding. De onderzoekers ontdekten ook dat baby's die de borst kregen minder vet hadden.
 
Dan heb je het dus wel over gezónde voeding. Hoeveel mensen bereiden thuis dagelijks een echt gezonde maaltijd? (dus zonder zout, met olijfolie i.p.v. boter en toetjes zonder toegevoegde suikers, etc?) En er wordt in dit stukje niet gesproken over de vitamines en mineralen, die je in de potjes veel meer zult aantreffen, dan in de thuis stukgekookte groentes. Ik bedoel maar: er zijn meerder kanten aan iedere zaak.
 
Hoi,

Ik weet niet wat beter is, maar hier krijgen ze het allebei.
Ik moet wel zeggen dat het ene potje de andere niet is, sommige zijn gewoon ronduit smerig en ruiken niet lekker.
Ik heb een tweeling van 13 maand en dan zijn de potjes wel erg duur.
Nu eten ze gewoon met ons mee en af en toe krijgen ze een potje.
Als wij iets eten wat zij nog niet mogen hebben of als we op visite gaan en laat thuis zijn.
Toen ze nog kleiner waren stond ik gewoon een dag in de keuken en maakte ik van alles klaar.
Dit deed ik dan in ijsblokbakjes en dan in de vriezer, daarna in plastic zakjes met de bereidingsdatum erop.
Ik maakte het eten met steeds grotere stukjes erin en nu zijn stukjes helemaal geen probleem meer.
Meestal haalde ik het 's morgens uit de vriezer wat ik nodig was  en liet het dan in de koelkast ontdooien.
Fruit gaf ik wel gewoon direct bereid, een banaan is immers zo geprakt.
Ik moet zeggen dat ze nu alles lusten wat we ze voorzetten en dat ze met smaak eten.
Ook groene groente als brocoli en boontjes zijn hier geen probleem. Zelfgemaakte pastasaus met pasta is hier favoriet en het is zo klaar.

Mijn man is kok (ik kook ook graag hoor!)  en we houden van lekker gezond eten met verse producten en hopen dat de kinderen dat over een jaar ook nog doen.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

 
Ik dacht ook altijd dat de potjes meer vitamines en zo bevatten. Maar dit onderzoek gaat ook niet zozeer over vtamines en mineralen in het eten maar over hoe kinderen ZIJN een aantal jaar nadat ze pot of vers hebben gekregen.

Zelf denk ik dat afwisseling het belangrijkste is. Mijn kinderen hebben trouwens nooit potjes gelust. Dus ik moest wel zelf koken!
 
Het heeft ook met je mogelijkheden te maken. Wanneer je gezond van lijf en leden bent en voldoende energie hebt, is het gemakkelijker om vers te koken.
Helaas ging voor mij die vlieger niet op. Wanneer je alleen maar aan het overleven bent, is het erg fijn, dat er alternatieven voor de voeding zijn!
 
Terug
Bovenaan