potjes of vers!!!!! verschil????

Hoi,
Ik geef mijn dochter het liefst vers. Wat gaat er trouwens boven een gezonde maaltijd zonder overbodige toegevoegde ingredienten.
Ik snap heus wel dat je weleens een potje gebruikt voor de makkelijkheid als je een drukke dag heb ofzo. maar wat is er nu zo moeilijk aan wat groente is een pannetje te gooien en te koken.
Ik doe trouwens de rapley methode. Gewoon alles lekker zo geven. En het werkt!
terwijl zij eet kan ik ook eten en ik eet met plzeier.
natuurlijk geeft het een troep, maar ja ik ruim op en iemand besteed liever die tijd aan het pureren(wat overigens slecht is vanwege de lucht die er in wordt geslagen=buikkramp)
Maar ja dat is mijn mening.
Ik wist in het begin ook niet beter tot dat ik las over rapley methode. Echt een aanrader!!
 
Hier gaat het allebei prima. Vers eet ze iets minder van, maar vooral omdat wij het gewoon in stukjes geven, en niet pureren. Maar wat smaak betreft maakt het  mijn dochter  niet uit.
De potjes met stukjes wil ze ook niet, maar dat ligt volgens mij echt aan de stukjes, en niet aan de smaak!
 
Qua hoeveelheid werk of moeite is er wat ons betreft geen verschil.
Vanwege onze gezondheid kunnen we alleen maar vers eten (allergie voor conserveermiddelen) en ze aten gewoon   uit de pot mee.
 
Hallo,

Op de eerste plaats moet je dat doen waar jij je goed bij voelt.
Onze meid krijgt het fruit wel uit potjes, maar alleen de 2 dagen dat ik werk. De rest van de dagen eet ze gewoon vers. Het maakt niet uit wat, want ze lust alles. Ik doe dit altijd in een apart potje om mee te geven.Voor het tussendoortje 's middags krijgt ze op de werkdagen meestal druiven mee. Mijn schoonouders passen  1 dag op en die geven haar echt alles als ik niks meegeef. Nu krijgt ze dat wat ik meegeef en dan weer ik ook zeker dat ze iets fatsoenlijks binnenkrijgt.

Het avondeten eet ze gewoon met de pot mee. Dit is al vanaf het   begin, omdat ze de potjes gewoon echt niet eet. Soms vind ik dit wel jammer, zeker als je ergens naartoe gaat. Even snel een potje meenemen zit er dan niet in. Meestal heb ik wel een bakje soep of macaroni in de diepvries staan, die dan meegaan.
Ze eet alles, aardappelen, groenten, maar vlees en vis zijn toch echt favoriet. Dit komst dan bij ons ook altijd als laatste op tafel, want anders eet ze van de rest niks meer.

Groetjes Anne
 
Hoi Allemaal,

hier eet mijn dochter van 6 maanden en 1 week meestal met de pot mee.
Vers vind ze toch lekkerder dan de potjes van 6 maanden.
Die zijn te dun.
Ze eet nu wat dikker (zelfgemaakt) en met een beetje stukjes erin.
Elke keer als we wat eten wat ze ook mag kook ik extra en vries dan een paar porties in.
Ze eet groenten, aardappel en vlees of vis en dat gemixt met het keukenmachine.
Ze eet nu ook al kleine stukjes brood alleen als er niks opzit.
Anders begint ze te kokhalzen. Dus we leren haar zo brood te eten en als ze beter kauwt dan iets erop.
Pas volgende maand hoeft ze echt brood te gaan eten.
Dus lekker rustig laten wennen.
Komt allemaal goed.
Mogen ze al macaroni enz eten bij 6 maanden?
Er stond ergens een schema met wat ze wel mogen en wat niet op verschillende leeftijden.
Kan die helaas niet meer vinden hier op het forum.

Groetjes Fanny
 
Hoi Fanny, hier een schema wanneer wat je kindje mag eten.
het verschilt van wat het cb zegt.
maar deze hanteer ik omdat het goed en bewust is om met eten om te gaan. Alles heeft een reden. Zo ook waarom er voor deze schema is gekozen:

(mag niet de site er op gooien)
Dus kijk eens op borstvoeding.com en kijk naar het voedingsschema introductie

Succes.
En wees niet te haastig met alles geven...relax
 
Terug
Bovenaan