Potjes voeding vragen

Goedenmiddag Dames,

Jeetje, wat brengt dit onderwerp een hoop teweeg!

Vanmorgen ben ik bij het CB geweest. Daar de vraag ook even voorgelegd. Het volgende vertelde ze me: "Luister naar je kindje! Probeer het, je komt er snel genoeg achter of het behoefte is aan 'eten' of dat het ontdekken is van de handen."   Dus zo ga ik het ook doen. Ik merk het vanzelf wel! Ik begin met groente, dat was ik al van plan. (dus niet omdat het CB het zegt, voor mij zijn die mensen ook niet heilig) Zoals zij Daan nu zag had zij ook wel het idee dat het toch 'vragen om vaster voedsel is'. Dus... Ik moet nu nog een paar dagen werken. En a.s. vrijdag gaan we het proberen! Fototoestel erbij en gaan met die banaan! Ik ben heel benieuwd!

Iedereen bedankt toch voor de tips enzo.

gr Anita

quote: Bowwie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2007 16:16:19'));

quote: Issie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-03-2007 13:46:40'));

Natuurlijk mag een moeder zelf uitmaken wat haar kind krijgt, maar een moeder zou ook na moeten denken voor zij haar verantwoorde keuzes maakt.

Een baby van 5 weken fruit geven om te kijken wat die er van vindt, daar heb ik mijn twijfels over. Net als een baby van 3 maanden al fruithapjes geven. Dat lijkt me voor een gemiddelde baby niet verstandig. Er zijn ook uitzonderingen op, maar dan gaat het in overleg met arts of cb.

Er zijn helaas nog veel kinderen die beginnen met fruithap omdat mama het zo leuk vindt. Het lijkt me met 4 maanden net zo leuk als met 6 maanden.

Ik vind idd dat iedereen zelf de keuze moet maken wanneer de kleine een potje krijg, zoals jij hier stelt dat je eerst moet nadenken voorzij verantwoorde keuzes maakt is toch van de zotte, je doet net of de moeders die eerder als 6mnd een potje geven een ontaarde moeders  zijn die niet nadenken. Mijn zoontje kreeg ook met 4 maanden een potje en hij vond het heerlijk, hij at 1/2 potje per keer  . En hij eet echt alles nu. Hij heb nergens last van.Ondanks dat ie potjes kreeg. Ik ben het wel met je eens als er allergien in de famillie voorkomen dat je er dan even over nadenkt en ja 5 weken is vroeg .  
De mijne begon ook met sabbelen en smakken en op het cb zeiden ze ook begin er maar aan  . En als laatste vindt ik het raar dat je schrijft dat de moeders het leuk vinden dat ze dan eraan beginnen. BEETJE RAAR hoor.  

groet sandra mama van niels (21maand)

haai!

ik ben met 4 maanden ook begonnen met potjes! eerst een paar hapjes en nu krijgt ze 1/3 potje per dag tussen de voedingen door. We zijn nu 2 weken bezig en ze vind het heerlijk en heeft nergens last van. Wel fot's maken!!!

Hallo Mama's,

Nou, het was dan zover: het eerste potje! Een paar hapjes ginger er   met gemak in. het was bloemkool en hij smulde. De tweede dag ging het iets minder en de derde dag ging het weer met een paar hapjes. Het viel alleen wel gelijk op dat hij niet meer poepte! Niks voor Daan. Maar na 2 dagen kwam er dan toch wat, gelukkig. Het kostte hem even moeite, maar hij heeft verder nergens last van gehad.
Morgen beginnen we aan een ander smaakje.
Nu we zijn begonnen hiermee, moet ik hem dan echt elke dag iets geven? Of kan een dagje overslaan geen kwaad?

Groetjes Anita

Als het een dagje niet uitkomt maakt het ect niet uit.
Toevallig heb ik gisteren bij mijn schoonzus gegeten, en de kleine dus ook.
Maar die gooide het halverwege eruit ( zat denk ik iets dwars)
Haar potje is (nu) zelfs een volledige voeding geworden, maar ze wilde dus niet meer... terecht.
Ik heb een half uurtje gewacht en alsnog de 'ouderwetse' papfles gemaakt en gegeven.

Nu kan je het nog overslaan, het zijn nog maar hapjes bijvoeding.. geeft niets hoor!!
Wel leuk dat het zo gesmaakt heeft :p

hoi hoi

mijn zoontje was ook 4 maanden toen ik begon met potjes, ik geef het fruit om ongeveer 14.00 tussen de flessen door ben begonnen met 1 eetlepel en zo opgebouwd.
hij is nu 6 maanden en weet precies wanneer het tijd is voor zijn fruit.

groetjes bianca

Terug
Bovenaan