Potty Training

Leuk he ? Ben met Daan ( 2 ) al een tijdje spelenderwijs aan het proberen, en ik merk dat als ik hem na het eten op het potje zet, dat hij dan bijna altijd wel erop poept. ( 's middags niet altijd, maar in de ochtend en avond wel ! ) Ook doet hij eigenlijk altijd een plas. Hij draagt wel nog gewoon luiers, hoor, maar dan van die broekjes, en met al een echte onderbroek erover. Dat vind hij toch stoer ! Die kan hij nl zelf aantrekken !
Inmiddels komt hij al aanlopen als hij moet poepen, maar vaak is hij dan net te laat. Maar we zijn me een partij trots op onze grote knul !
 
ilse nu 2,5 jaar.
is nu druk bezig met potje plassen en soms een poepie.
twee weken terug had ik haar luier uit gehouden gewoon in haar blote bibs laten lopen. en ja hoor ze ging steed op het potje zitten plassen en kreeg dan een sticker. soms was ze zo druk aan het spelen dat ze het vergat en plaste dan, maak niet uit we hebben zeil. als ze moest poepen wilde ze een luier om. en na drie dagen deed ze het ook op het potje.

als we weg gaan krijg ze wel een luier om en als we weer thuis zijn geeft ze soms zelf aan dat ze de luier af wil om dat ze moet plassen.

maar als ik haar een onderbroekje aan doe dan plast ze meestal in haar broek.

groetjes
 
ik heb beide jongens met ruim tweeenhalf een paar keer een dag laten proberen en als het niet ging meteen de luier weer aan. ik had geen zin in al die bergen was.
na een paar dagen steeds opnieuw geprobeerd en beiden waren ruim voor hun derde verjaardag van de ene op de andere dag droog in een week dat ik dacht ach laat ook maar zitten. Helemaal super vond ik het dat ze allebei ook binnen een paar weken uitzichzelf s nacht droog waren
 
leuk verhaal, ja erg hekenbaar.
Mijn dochter   wordt in oktober 3 jaar en even was ik "bang"dat het me niet zou lukken haar voor haar derde verjaardag zindelijk te hebben.
In juni had ik het ook zo geprobeerd zoals jij, steeds op de wc zetten of op het potje, soms kwam er een plas en soms niet.
Het kookwekkertje erbij gehaald, dat was succes want nu werd ze ieder half uur uit haar spel gehaald en "moest"ze even plassen. maar weer soms kwam er iets en soms niet en mij nog te vaak dat er tussendoor iets kwam.
En helaas deed ze ook 2 keer een poepje in haar onderbroek.
Ik had 's morgens rond 11.00 uur al bijna geen broeken meer in de kast.
Dus besloot ik haar toch nog maar even in de luiers te laten en van daaruit op de wc te laten trainen.
Eind juli nog een keer geprobeerd om de luier radicaal af te doen, vooral ik was hem helemaal zat en ja hoor nu ging het beter.
In het begin moest ik wel nog zeggen dat ze moest gaan plassen en ook toen ging het nog geregeld "fout"Ze moest ook even voelen van "oh als ik dit voel betekent het dat ik moet plassen en mama wil   dan graag dat ik dat op de wc doe."
Na een week of 2 had ze dit door (nadat ze een keer midden in de supermarkt stond te plassen) en nu is het "mama ik moet plassen" of ik hoor ineens de wc al doortrekken en vraag haar "heb je geplast""nee gepoept"zegt ze dan soms.
Het is heel normaals natuurlijk dat op de wc plassen, maar toch ben ik wel erg trots op mijn kleine meisje hoor, ze is zefs voor de nacht al droog vanaf het begin dus echt helemaal uit de luiers nu heerlijk.
Ik had trouwens ook geprobeerd met de stickertjes, eerst vond ze dat wel leuk maar algauw zei ze dat ze geen stickertjes meer hoeft, ze vond het niet meer nodig.
succes met alle wasjes groetjes Martine
 
wow ben jaloers... mijn zoontje van 2,5 jaar(heet toevallig ook tristan). wil het absoluut nog niet. oke denk je dan, we wachten er nog wel even mee. maar hij heeft altijd zijn billen stuk van de luiers. als hij een poep luier heeft dan gilt hij al bij het idee dat ik het schoon moet maken. ik geef hem regelmatig een droge luier om omdat hij altijd rode en gevoelige billen heeft.
ik wil hem dan ook heel graag van die luier af hebben maar hij wil niet zonder luier lopen. als het potje in zicht komt begint hij te huilen en wil er absoluut niet op. ik heb al geprobeert om hem te belonen met een sticker maar dat interesseerd hem niet, belonen met wat lekkers is ook geen optie.
als ik hem zonder zijn luier laat lopen dan komt hij steeds bij mij dat hij zijn luier om wil.

ik denk dat ik het nog even moet laten rusten en dat hij er vanzelf aan toe is, maar hij is gewoon bang voor de pot en ik weet niet meer wat ik moet doen om hem van die angst af te krijgen.
 
hi,
erg grappig dit gebeurt in veel gezinnen!
ver moei je zelf niet met potjes trainingen...
het is iets wat bij het kind ineens gebeurd...
je hoort bijna de klik in hun hoofd en ze zijn zindelijk..
met natuurlijk ongelukjes..

mijn zoon was 3,3 jaar en had er net een zusje bij!
 ik had zo iets van nou dat zal allemaal wel even duren, maar op een dag moest steeds die luier af hij moest opde wwwccc!!

maar blijf door gaan met schrijven erug grappig hahaha
succes
 
hallo een aantal dagen geleden schreef ik over mijn zoontje dat hij absoluut niet op de pot wil. nou vandaag heeft hij twee plasjes gedaan op de pot!!!
gister stond hij naast mij toen hij een windje liet. ik zei tegn hem dat als hij moest poepen dat hij dat op het potje moest doen. hij zei direct heel hard nee, en ik ging er ook niet verder op in.  
mijn man zei toen tegen hem, als je op het potje plast krijg je een kadootje van ons. en wat ons verbaasde was dat onze kleine man direct zijn luier af wou en op het potje ging zitten.
hij deed nog niets maar vroeg wel om een kadootje. nee, zeiden wij duidelijk, je moet eerst wat doen. omdat hij steeds weer  op het potje ging zitten ben ik direct naar de winkel gereden en heb ik een paar kleine kodootjes opgehaald,  een paar kleine autootjes.
toen ik thuis kwam had hij nog niets gedaan dus  een kadootje werd op de kast gelegt die hij mocht pakken als hij een plasje op het potje deed. gister is er niets van gekomen, maar dat hij op het potje ging zitten vonden wij een stap in de goede richting aan gezien hij echt bang voor de pot was. dus dat er op zitten beloonden wij al met een snoepje.
vandaag na  dat ik hem van de peuterschool had gehaald, heb ik hem zijn luier afgedaan en ja hoor.... hij deed een plasje op het potje!  
dus vol trots pakte hij zijn kadootje  uit.
en 10 minuuten later stond hij, nog in zijn blote billetjes, bij mij enn zegt in eens. oeps weer plasje.. ik zag een paar drupjes op de grond en zei dat hij snel op het potje moest gaan zitten. en toen heeft hij nog een plasje gedaan!!

mama is zooo trots. ik weet dat we er nog lang niet zijn maar het begin is er.  
 
Al een paar keer gelezen maar maak eer een spelletje van mijn dochter lieten we weleens op het potje zitten toen was ze net 1 jaar en toen het een keer per ongeluk gebeurde zijn we gaan klappen gillen en fluiten en dat vond ze zo prachtig dat ze tot nu toe ( ze is nu 1,5 jaar ) als ze aan haar blote kont loopt alles op het potje doet dus ook poepen en ook als ze alleen boven aan het spelen is met haar broer roep ze heel hard bah en heeft ze dus gepoept nou is het een hele bijdehande tante en ieder kind is verschillend mijn zoon was 2 en 2 maanden helemaal droog overdag dus ook wel vlug
 
Terug
Bovenaan