leuk verhaal, ja erg hekenbaar.
Mijn dochter wordt in oktober 3 jaar en even was ik "bang"dat het me niet zou lukken haar voor haar derde verjaardag zindelijk te hebben.
In juni had ik het ook zo geprobeerd zoals jij, steeds op de wc zetten of op het potje, soms kwam er een plas en soms niet.
Het kookwekkertje erbij gehaald, dat was succes want nu werd ze ieder half uur uit haar spel gehaald en "moest"ze even plassen. maar weer soms kwam er iets en soms niet en mij nog te vaak dat er tussendoor iets kwam.
En helaas deed ze ook 2 keer een poepje in haar onderbroek.
Ik had 's morgens rond 11.00 uur al bijna geen broeken meer in de kast.
Dus besloot ik haar toch nog maar even in de luiers te laten en van daaruit op de wc te laten trainen.
Eind juli nog een keer geprobeerd om de luier radicaal af te doen, vooral ik was hem helemaal zat en ja hoor nu ging het beter.
In het begin moest ik wel nog zeggen dat ze moest gaan plassen en ook toen ging het nog geregeld "fout"Ze moest ook even voelen van "oh als ik dit voel betekent het dat ik moet plassen en mama wil dan graag dat ik dat op de wc doe."
Na een week of 2 had ze dit door (nadat ze een keer midden in de supermarkt stond te plassen) en nu is het "mama ik moet plassen" of ik hoor ineens de wc al doortrekken en vraag haar "heb je geplast""nee gepoept"zegt ze dan soms.
Het is heel normaals natuurlijk dat op de wc plassen, maar toch ben ik wel erg trots op mijn kleine meisje hoor, ze is zefs voor de nacht al droog vanaf het begin dus echt helemaal uit de luiers nu heerlijk.
Ik had trouwens ook geprobeerd met de stickertjes, eerst vond ze dat wel leuk maar algauw zei ze dat ze geen stickertjes meer hoeft, ze vond het niet meer nodig.
succes met alle wasjes groetjes Martine