Potty Training

Wat een leuke verhalen allemaal! Mijn dochter is bijna 2 en ik heb inmiddels een potje aangeschaft. In eerste instantie snapte ze niet wat ik in vredesnaam met "plasje" bedoelde, maar toen ik zei dat ze erop kon zitten, vond ze dat wel interessant. Vervolgens werd het potje al snel een hoofddeksel en heb ik hem eventjes in de badkamer tegenover de wc gezet. Op een gegeven moment stond ze te wachten op de douche (ik was het water aan het mengen) en toen plaste ze op de grond. "uh oh" klonk het achter mij. Ik zei heel nonchalant "Dat is een plasje" en ze zei het gelijk na. Even aangegeven dat dat dus in het potje moest... geen reactie. De volgende dag, voor het douchen weer, zegt mijn meisje opeens "mama, pasje, uh oh". Tot mijn verbazing had ze nog helemaal niet geplast. Dus ik zeg "ga maar zitten dan, daar. " en ze ging netjes zitten en jawel: plassen in het potje! Juichen, klappen toeters en bellen, ze vond het prachtig. Wat was ik trots! De volgende dag voor het douchen zei ze weer "mama, pasje". Helaas was ze absoluut niet van plan om nog een keer op het potje te gaan zitten en ze heeft het sindsdien ook niet meer gedaan. Ze zegt heel netjes "nee, niet zitten". Geen idee waarom, maar ik ga het niet pushen. Het komt vanzelf wel denk ik. En tot die tijd maak ik gewoon elke dag weer de badkamervloer schoon terwijl zij onder de douche staat.  
 
leuk om alle verhalen te lezen, mijn dochter is net 2 en ze wil wel op het potje zitten maar neemt het nog niet serieus. Zo nu en dan doet ze een plasje en ze roept wel plassen maar er komt niets uit.
Ik blijf het spelende wijze door doen, maar wacht rustig op de tekenen zoals jullie het beschrijven.

Thanks
 
leuk om alle verhalen te lezen, mijn dochter is net 2 en ze wil wel op het potje zitten maar neemt het nog niet serieus. Zo nu en dan doet ze een plasje en ze roept wel plassen maar er komt niets uit.
Ik blijf het spelende wijze door doen, maar wacht rustig op de tekenen zoals jullie het beschrijven.

Thanks
 
hallo moeders,
Ik heb ook een zoontje van bijna 3,5 half die nog steeds niet zindelijk is, hoewel het met deze leeftijd toch aardig normaal is dat hij op het potje gaat. Zeven maanden geleden is zijn broertje geboren en sindsdien is hij echt onhandelbaar (voor ons dan, bij mijn ouders en buren gaat het goed) Hij wil helemaal niet op de pot of op de wc. Als mijn man naar de wc gaat dan vliegt hij snel vooruit om zgn te gaan plassen (met de broek gewoon dicht) maar binnen 5 minuten heeft hij het gewoon weer in zijn broek gedaan. Afgelopen zomer heb ik hem in zijn blote kontje laten lopen en als er dan een potje staat dan zit hij er wel op en hij heeft ook een keer een hoopje en een plasje gedaan, maar als er toevallig geen potje staat dan doet hij het gewoon op de stoep of in de berging. Zolang hij maar geen moeite voor hoeft te doen. Aankomend voorjaar gaat hij naar de kleuterschool dus ik hoop dat hij toch wel zindelijk is voor die tijd. Volgens mij is het gewoon een vorm van (negatieve aandacht vragen) Hij weet dat hij 3! cadeautjes krijgt als hij op de wc of het potje gaat plassen(ons, buren en opa en oma) maar het maakt blijkbaar geen enkele indruk op hem. Ook stickers werken niet.

Heeft iemand hier tips voor want ik heb   zo'n idee dat mijn jongste dadelijk nog eerder uit de luiers is dan mijn oudste. De (poep) luiers vliegen je hier om de oren
groetjes
 
Terug
Bovenaan