...practisch: bevallen tips en trucs ;-)

wat ik mee zou nemen als ik naar het ziekenhuis had gemoeten waren:

- genoeg kleertjes voor de baby (ik kan nl nooit van te voren kiezen en vind alles leuk, dus als ik genoeg mee zou hebben dan kan ik  op het moment zelf nog een keuze maken)
- mijn hele toilet garderobe (ik kan niet zonder mascara en een lekker luchtje)
- leuke kleren voor na de bevaling
- en voor tijdens de bevalling een lekker ruim (redelijk) oud t-shirt van mijn man (voor tijdens de laatste fase van de bevalling en een huispak voor als er alleen nog maar weëen zijn.

Maar omdat ik thuis ben bevallen had ik alles bij de hand!

Pijnbestrijding? Daar kan ik niet over meepraten. Ik ben nl 2x thuis bevallen.

Dus... succes ermee! Zet hem op en wacht maar af tot het oergevoel tijdens de bevalling in je naar boven komt. Je kan dan alles aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Jeske

Hey,

Bij de bevalling van Dean heb ik een aantal injecties gekregen die de scherpe randjes er af zou halen, maar die werkten bij mij voor geen meter. (Mijn vriendin kreeg deze injecties ook en die werd er helemaal high van!). Daarna kreeg ik een ruggeprik (2) omdat de ontsluiting niet wilde vorderen. Vanaf het moment dat de ruggeprik ging werken tot het moment dat ik gehecht werd heb ik niets gevoeld: heerlijk! Ik heb niet zelf gekozen voor de ruggenprik, maar ik moest even bijtanken omdat ik al 2 dagen niet geslapen had. Dean is uiteindelijk na 47 uur geboren.

Bij Lynn ben ik thuis bevallen en heb ik dus geen pijnbestrijding gehad. 't Was heel heftig, vooral die weeën. Toch ben ik blij met het verloop van de bevalling.

Tja, kwa kleding is al een hoop gezegd. Ik heb nog wel een tip: Neem ook wat kleding en eten/drinken voor je vriend mee! In sommige ziekenhuizen wordt er weinig tot geen rekening gehouden met de papa's!

Enne, zet 'm op! Je kan het!

Groetjes,
Nelly.

Kijk, daar heb je nog eens wat aan, zo’n forum. Top dames!!!

Zo te lezen had ik het al aardig op orde alleen was ik de pappa vergeten (oeps). Voor hem ook een schoon shirt gepakt.

Van de gyn. heb ik inmiddels gehoord dat ik minstens 1 dag zal moeten blijven dus dat valt alweer mee, want had met drie rekening gehouden. Je kan nl ook nog Hellp krijgen, direct na de bevalling en ik heb een klein ander probleempje dus wordt nog eventjes gehouden na de geboorte.

Verder hoop ik geen ruggeprik oid nodig te hebben maar als het moet dan kan het dag- en nacht in ons ziekenhuis. Toch fijn om te weten.

Vanavond yoga met partners, whahaha, gaat het voor hem ook weer een beetje leven ;-).

Dank voor alle openheid, ik ben er klaar voor, haha... (zenuw lachje ;-)

Terug
Bovenaan