praten met de 18 maanden

Hallo

Onze zoon is nu ongeveer 18 maanden oud. Ben eens benieuwd wat jullie kindjes van ongeveer deze leeftijd al allemaal zeggen. Hier komt het niet veel verder dan papa.mama,wauwau en doei. Af en toe komt er wel eens iets meer uit zoals vorige week een keer bumba en soms die. Hij begrijpt wel veel wat we zeggen en doet het dan ook maar praten heb soms het idee dat het ook een stukje gemakzucht is en het toch wel krijgt wat hij graag wilt.
Hoe is jullie ervaring?

Groetjes bg

Hoi, mijn dochter wordt eind juni 2, dus nu ong. 20 maanden oud. Ze zegt:
papa, mama, die, uit, hatsjoe en ze geeft antwoord op wat doet de koe, de auto, de poes en de hond. Maar dat is het wel zo een beetje.
Ze begrijpt alles dondersgoed en ze brabbelt er op los alleen begrijpen wij dat dan weer niet.
groetjes van Sonja

Hoi, Isabel is vandaag precies 18 maandjes en 'praat' er flink op los. Ze zegt al aardig wat: papa, mama, opa, oma, bal, poes, eten, auto, dag, hallo,  openmaken ('omaken'). Ik hoor geregeld om me heen dat hier vlot mee is. Van de week in de sportzaak zei ze zelfs twee woordjes: 'bal pakke'. Nou daar stond ik wel ff van te kijken!
Hier een trotse mama dus!
Groetjes, Leonie

Hoihoi,

Levi zegt ooknog niet heel erg veel hoor (20 maanden) maar ik moet zeggen dat ik dat absoluut niet erg vind. Zijn grote broer ging ook pas laat praten maar toen hij eenmaal ging praten is hijnooit meer gestopt .

Die praat eecht zodra hij zijn ogen open doet en zelfs in zijn slaap praat hij nog en mijn dochter kan er ook wat van. Dus ik hoop dat Levi het nog even bij zijn niet zo uitgebreide woordenschat houdt.

groetjes chimene

hai hai
Luna {19maand} zegt ook nog niet zo heel veel hoor!!
Ze zegt papa, mama, die, boe, beppe {speen haha} mmma {oma}
De rest kan ik nog niet vertalen haha!!

Groetjes Samiera

Hoi,

Tara is 22 maanden en zegt al veel, maar omdat ze 3-talig wordt opgevoed, zegt ze dingen in 3 verschillende talen. Het meest verstaanbare van haar Nederlands is o.a. papa, mama, oma, boom, huis, boek, Bumba, appel, bal, hand, teen, bil, kom, weg en de rest kan ik even niet opkomen. Ze praat ook veel, maar soms nog best onverstaanbaar, hihi.

Groetjes,
Shivana

hoi hoi

djess wordt 11 juni 2 jaar en is een echt bijdehandje.. het langste wat ze zegt is papa weleke centjes diene.. dat hebben wij haar geleerd natuurlijk.. uitzicht zelf kan ze max met 3 worden praten bv djessie koekie eten enz enz

als ze wat later zijn zou ik me niet druk maken hoor het komt vanzelf wel.

groetjes jessica

Terug
Bovenaan