praten met de 18 maanden

Hoi hoi,

Ook Jennifer heeft haar eigen taalje, maar ze spreekt toch al veel woordjes. In december had ik alles een keer opgeschreven en kwam toen al op 35 woordjes. Dat zijn er nu al veel meer.
Nu begint Jennifer zinnen te maken zoals:
kan niet bij (kan er niet bij)
ben verstopt
doe nou open (haha we zaten in de auto en madam wilder er uit!!)
kan niet uit (ze zat klem in de bank)
is gevallen
Ohh Kijk is gevallen (dit zei ze van de week voor het eerst)

Dus onze meid kletst er lekker op los. Ik denk dat het ook mede door haar neefje van 2,5 komt. Ze zien elkaar elke dinsdag en hij praat echt heel goed. En ook door het Kdv.

gr. Ilone

Marissa is vrijdag 18 maanden. Zij zegt:
papa, mama, dag, klaar, waf, oeaan (goed gedaan) eten, op
van de week haar eerste keer twee woorden, toen zei ze papa klaar.
Verder begrijpt ze wel alles. Als ik zeg we gaan slapen dan gaat ze naar de deur en als ik hem open maken gaat ze zelf de trap op

groetjes Linda

anouk is 20 mnd en zegt alle woordjes  na wat wij ook zeggen,dus soms moet ik wel eens uitkijken wat ik zeg.
ze zegt:heit en mem (fries voor papa en mama),hond, kat, bal,nijntje, auto,maan, zon, barbie,kikker,eend,lala, dipsy, fiets,en nog veel meer.

tis een echte babbelaar,hahaha

gr petra

Hoi hoi,

Als ik de reacties zo lees, dan is Sven (net 19 mnd) wel snel met praten. Die kletst er de hele dag op los. Een greep uit zijn woordenschat:
Papa, mama, opa, oma, Anne en Laura (nichtjes), auto, bus, tractor, eten, appel, Nijn, Bumba, Ernie en Bert, Pino, bad, bed, tut (speen), boek, oppakken, stoel, die, tuin, buiten, jas, tas, poetsen, doek, koken, kaas, worst, pasta, klaar, koek, oog, oor, buik, mond, kin etc. etc.....

Hij maakt ook al korte zinnetjes zoals: mama tas om, mama jas aan, papa in de auto, papa en mama thuis....

Sven was al snel met praten, lopen kon hij (pas) met 17 maanden. Elk kindje heeft zo zijn voorkeur.

Groetjes,
Maike

Hai,

Jesse is 20 manden, Hij praat heel veel, in zijn eigen taaltje hahahaha!
Maar hij zegt ook al wat woordjes hoor.
Hee jij!!!
papa en mama, eten, dinken(drinken) hoi, hawoo(hallo) bah,auw,heet,die daar kaar(klaar), Ik heb gehoord dat   jongtjes vaak wat later zijn met praten dan meisjes,
Een vriendin van mij, haar dochter is 3 weken jonger dan Jesse en die zegt al heel veel.
Ik maak me er niet druk om hoor, het begin is er, voor mij zegt hij al genoeg!

Oja sinds kort probeerd hij zijn eigen naam te zeggen, Jes ( Jesse)

Groetjes Linda

Benthe is 18, 5 maand, maar ik kan niet eens alle woorden opschrijven die ze al zegt!!! Ze praat er echt flink op los en heeft een brede woordenschat!!! Ze praat ook al steeds meer 2 woordzinnetjes, dus moeders hier is trots op haar dochter!!!

Groetjes Martine

Hoi,
Lieve is ruim 19 mnd, en praat ook al een maand of vier heel goed.
Ze zegt enorm veel woorden, en met 18 mnd bij het CB, vond die mevrouw dat ook.,Ik hield het toen bij, en ze zei toen al meer dan 100 woorden.
Ze is heel slim, en onthoud nieuwe woorden ook meteen.
''schoenen uit'' zegt ze als we thuis komen.
''jasje aan'' als we weggaan.
''Papa maken''[ heeft een eigen bedrijf..]
''Mees ben je nou'' als ze haar broer even kwijt is..
En weet alle namen van de kindjes op haar groep op het kdv..
Ze is een vrolijkerd.
En we kunnen ook echt dingen vragen waar ze op kan antwoorden.
Heel handig ook!

Gr Rina

Haai,

Veerle is 22 maanden en zegt ook al een heleboel. Sinds een maand is ze van de babygroep naar de peutergroep op de creche gegaan en toen is het snel gegaan.

Ze zegt denk ik al meer dan 100 woorden en ook al hele korte zinnetjes:

ikke plassen mee
Ikke puzzelen
ballonnen
slingers
etc.

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan