Praten

Jesse praat nu echt wel goed! Het heeft even geduurt, elke dag zegt ie wel weer een ander woordje. Hij praat nog niet hele zinnen, maar wel al gauw, 3 of 4 woorden achter elkaar.

Gr Linda

Ik google net en kinderen tussen 2 en 6 stotteren vaak, zeker als ze enthousiast iets vertellen en nadenken hoe ze iets moeten zeggen (ze leren vanaf nu de zinsopbouw enzo.... hahaa

groetjes Maris

hoi,

ikenna praat ook ontzettend goed!

hele zinnen en ook duidelijk voor andere mensen. hij heeft geen voorbeeld in de zin van broer of zus maar gaat wel 2 halve dagen naar peuterspeelzaal en daarnaast sinds september 1 dag naar kinderdagverblijf.
tuurlijk heeft hij daar meer geleerd maar voorheen praatte hij ook al zo goed.

af en toe zou ik willen dat zijn klep eens stilstond het is hier nooit 5 minuten stil pfffffff begint smorgens om kwart over 6 al en duurt tot savonds 7 uur.
mama helemaal uitgeteld savonds.

kus

hoi hoi,
hier ook een goede vlotte prater. Ze begint met praten als ze wakker wordt en stopt er pas mee lang nadat ze weer in bed ligt haha.
Ze praat al een hele tijd in complete zinnen en ook werkwoordsvervoegingen en voltooid verleden tijd gaan goed. En ook ik ben dus zo'n moeder die haar kind verbetert hihi misschien irritant, maar ze heeft het er wel goed door geleerd ;-)
Verder zingt ze heel veel en ook gewoon de teksten helemaal mee. Erg grappig wel. Maar de keerzijde is dus dat we niets kunnen zeggen in haar bijzijn dat niet zo netjes is want dat krijgen we dus meteen terug te horen. Marc heeft laatst een keer potverdomme gezegd toen ze iets deed wat niet mocht en nu zegt ze dus steeds "Sarah mag geen potverdomme zeggen hè mama, papa mag dat wel" hahaha

Maar zo heeft ieder kind zijn eigen voorkeuren en hier is Sarah dus niet zo goed in klimmen en klauteren.

groetjes Tamar

Hier ook een hele vlotte kletstante. Veerle gebruikt al hele zinnen (6 woorden) en is ook erg bijdehand, voorbeeld, dat is heel slim van jou mama...!! Ha ha. Net als hierboven beschreven vindt Veerle taal en kletsen erg interessant. OP het CB kregen we al te horen dat Veerle met praten ver voor loopt. Ben benieuwd of haar broertjes ook zo snel gaan praten.

Groetjes, Floor

Hoi

Feline praat ook al super goed. Die zegt bijv
Mama, mag ik televisie kijken??
Ik vind dat niet lekker
Mag ik een pakje drinken
Mama, ben jij papa kwijt, dan gaan we zoeken..

Zij praat dus al vrij vlot.

Groeten Kirsten

Ook wij zijn gezegend met een goede prater, alleen ik weet niet of hij voor loopt (Kyan is van November) maar hij praat ook in 4 woord zinnen. Op het Cb had ik laatst een invalster en zij vertelde niet of hij voorliep of niet, stomme was dat ik het ook niet gevraagd heb, toch een beetje gêne?
Op het KDV waar hij nu 2x een ochtend geweest is vinden ze hem wel erg goed verstaanbaar.
Zeker in vergelijk met een kindje wat exact even oud is dan hem.

Voorbeelden;
Dat is een mooi boekje
Kyan is wakker geworden
Nee niet doen (vooral tegen andere kindjes als het hem niet aanstaat wat ze doen)
Dat is lekker mama
Papa moet werken
Wat doet hij nou?

En ook wij moeten erg oppassen tegenwoordig wat we zeggen; papa noemde hem laatst een oud wijf (als grapje hoor ;-))
Maar toen hoorde ik dus toen hij in bed lag een half uur lang op de babyfoon; Kyan is auto-wijf en 's middags toen vriendlief tegen me zei; "Je oma staat op het antwoordapparaat.' Zegt Kyan spontaan; auto-wijf! Aiaiai beetje tricky he??

Maar deze was ook wel leuk;
Kyan is met papa onder de douche geweest, de rainshower druppelt nog na als papa hem heeft uitgedaan. Kyan houd zijn handjes op en zegt tegen de douche;”Geef maar” en vervolgens;”Dankjewel”
Als dat niet beleefd is? ;-)

Ik verbeter hem niet door het hem te laten herhalen tot het goed gaat, doe ik héél enkel als het helemaal onduidelijk is ofzo, maar ik herhaal wat hij gezegd heeft maar dan goed.

Maar Kyan vind taal en boekjes en alles eromheen ook heel interessant dus dat zal zeker meespelen!
Tja en mama kletst ook veel te veel dus aanleg??

Groetjes Sas

Terug
Bovenaan