Ook wij zijn gezegend met een goede prater, alleen ik weet niet of hij voor loopt (Kyan is van November) maar hij praat ook in 4 woord zinnen. Op het Cb had ik laatst een invalster en zij vertelde niet of hij voorliep of niet, stomme was dat ik het ook niet gevraagd heb, toch een beetje gêne?
Op het KDV waar hij nu 2x een ochtend geweest is vinden ze hem wel erg goed verstaanbaar.
Zeker in vergelijk met een kindje wat exact even oud is dan hem.
Voorbeelden;
Dat is een mooi boekje
Kyan is wakker geworden
Nee niet doen (vooral tegen andere kindjes als het hem niet aanstaat wat ze doen)
Dat is lekker mama
Papa moet werken
Wat doet hij nou?
En ook wij moeten erg oppassen tegenwoordig wat we zeggen; papa noemde hem laatst een oud wijf (als grapje hoor ;-))
Maar toen hoorde ik dus toen hij in bed lag een half uur lang op de babyfoon; Kyan is auto-wijf en 's middags toen vriendlief tegen me zei; "Je oma staat op het antwoordapparaat.' Zegt Kyan spontaan; auto-wijf! Aiaiai beetje tricky he??
Maar deze was ook wel leuk;
Kyan is met papa onder de douche geweest, de rainshower druppelt nog na als papa hem heeft uitgedaan. Kyan houd zijn handjes op en zegt tegen de douche;”Geef maar” en vervolgens;”Dankjewel”
Als dat niet beleefd is? ;-)
Ik verbeter hem niet door het hem te laten herhalen tot het goed gaat, doe ik héél enkel als het helemaal onduidelijk is ofzo, maar ik herhaal wat hij gezegd heeft maar dan goed.
Maar Kyan vind taal en boekjes en alles eromheen ook heel interessant dus dat zal zeker meespelen!
Tja en mama kletst ook veel te veel dus aanleg??
Groetjes Sas