Prematuur en vasthouden

<p>Beste lezers,</p><p>Vandaag 2 weken geleden is mijn dochter 6 weken te vroeg geboren. Gelijk na de geboorte moest ze even aan de beademing en daarna ging ze de couveuse in. Gelukkig mocht ze elke dag s morgens buidelen bij mij en s avonds bij mijn man. Na ongeveer een week mocht ze voor het eerst in een wiegje slapen, daardoor kon ik nog vaker met haar buidelen.</p><p>Nu komt het. Mijn ouders zijn voor de eerste keer opa en oma geworden. En mijn moeder is zo enthousiast. Die zei al toen mijn dochter in de couveuse zat dat ze het erg vind omdat ze mijn dochter niet mocht vasthouden. En nu ze in bedje ligt snapt ze niet dat ik wel mag buidelen en zij het niet mag vasthouden. Ze kwam emotioneel naar h eet zkh en een zuster heeft het haar uitgelegd; om virussen en bacteriën te voorkomen en dat ze niet te veel prikkels krijgt. Mijn moeder vind het allemaal overdreven. Ook thuis heeft het zkh sterk afgeraden om haar door iemand anders vast te laten houden. Omdat ze dan in een andere omgeving komt en al andere prikkels krijgt. Nu mag ons meisje morgen naar huis en ben ik bang dat mijn moeder er alles aan zal doen om me over te halen dat ze haar vast mag houden. Hoewel ok snap dat mijn moeder het zo graag wil, wil ik wil gewoon het beste voor mijn kind. Het is voor ons ook nieuw en onverwachts. </p><p>Heeft er iemand ervaring in of tips?</p><p> </p>

Wat vervelend goed dat je aar huis mag hier is onze zoon naja 3 dsgen eerder geboren maar ja dan alsnog niet iedereenmmag hem vasthouden wij zijn daar ook strikt in z wij bepalen ook al willen  mensen heel graag fles geven of iets eerst de basid en dan zeg ik nee ondanks ik het lastig vind blijf sterk of zeg eerdte week geen bezoek 
Wij hebben ok 1 x per dag bezoek  neem aan dat kraamzorg ook is eventeeul met haar bespreken waaar je bang voor ben en zei daat in kan inspringrn

Hoi ,

hier precies hetzelfde gehad. 7 weken te vroeg geboren. Ik heb toen wij thuis kwamen nog 2 weken niemand haar laten vasthouden. Het was wennen voor haar alle nieuwe geuren , geluiden. Dus allemaal andere handen die haar vasthielden nee dank je !! 
het is lastig inderdaad want oma was zoo enthousiast en blij maar gewoon nee blijven zeggen! En mijn tip laat ook echt niet veel bezoek komen. Hun gaan weg en jij zit met een overprikkelde baby :) 
snap dat mensen die zoiets zelf niet mee maken het overdreven kunnen vinden maar prematuur geboren baby's hebben nou eenmaal een andere start !
succes 

Mijn dochter is ook 6 weken te vroeg geboren. Bij ons hebben de opa’s en oma’s haar vast mogen houden de dag nadat ze thuis was gekomen. De rest van het bezoek nog niet. Doe wat je zelf fijn vind en waar jij je goed bij voelt!?

Hier ook een prematuur en herken je verhaal. Wij hebben de eerste 2 week na thuis komst geen visite gedaan, iedereen begreep het behalve mijn ouders het was hun eerste kleinkind... blijf bij wat jullie goed doet voelen ook al brengt het strubbelingen mee succes! 

Ohh  zo herkenbaar... onze oudste zoon was ook 6 weken te vroeg. Ziekenhuis legde ons heel duidelijk uit dat prematuurtjes heel slecht prikkels kunnen verwerken, plus idd die bacteriën. Ook hier vond iedereen het zwaar overdreven en hij moest er maar aan wennen. Uiteindelijk zaten wij dus echt met een zwaar overprikkeld kind en hebben we hem niet meer vast laten houden. Maar je moet doen wat jij vind wat goed  is.

Hoi! Ons meisje is 11 weken te vroeg geboren en mijn moeder kon ook niet wachten maar respecteerde de keus van ons om niemand behalve wij zelf vast te laten houden. Toen ze na 13 weken eindelijk van de monitor was mocht heeft oma haar eventjes vast gehouden. (handen wassen/desinfecteren!)
ons meisje reageerde heel goed op prikkels en daarom konden wij het als ouders ook makkelijker laten gebeuren. Maar je moet vooral doen wat goed voelt!! 

Hoi! Ons meisje is 11 weken te vroeg geboren en mijn moeder kon ook niet wachten maar respecteerde de keus van ons om niemand behalve wij zelf vast te laten houden. Toen ze na 13 weken eindelijk van de monitor was mocht heeft oma haar eventjes vast gehouden. (handen wassen/desinfecteren!)
ons meisje reageerde heel goed op prikkels en daarom konden wij het als ouders ook makkelijker laten gebeuren. Maar je moet vooral doen wat goed voelt!! 

Terug
Bovenaan