<p>Beste lezers,</p><p>Vandaag 2 weken geleden is mijn dochter 6 weken te vroeg geboren. Gelijk na de geboorte moest ze even aan de beademing en daarna ging ze de couveuse in. Gelukkig mocht ze elke dag s morgens buidelen bij mij en s avonds bij mijn man. Na ongeveer een week mocht ze voor het eerst in een wiegje slapen, daardoor kon ik nog vaker met haar buidelen.</p><p>Nu komt het. Mijn ouders zijn voor de eerste keer opa en oma geworden. En mijn moeder is zo enthousiast. Die zei al toen mijn dochter in de couveuse zat dat ze het erg vind omdat ze mijn dochter niet mocht vasthouden. En nu ze in bedje ligt snapt ze niet dat ik wel mag buidelen en zij het niet mag vasthouden. Ze kwam emotioneel naar h eet zkh en een zuster heeft het haar uitgelegd; om virussen en bacteriën te voorkomen en dat ze niet te veel prikkels krijgt. Mijn moeder vind het allemaal overdreven. Ook thuis heeft het zkh sterk afgeraden om haar door iemand anders vast te laten houden. Omdat ze dan in een andere omgeving komt en al andere prikkels krijgt. Nu mag ons meisje morgen naar huis en ben ik bang dat mijn moeder er alles aan zal doen om me over te halen dat ze haar vast mag houden. Hoewel ok snap dat mijn moeder het zo graag wil, wil ik wil gewoon het beste voor mijn kind. Het is voor ons ook nieuw en onverwachts. </p><p>Heeft er iemand ervaring in of tips?</p><p> </p>