Prematuur en vasthouden

Hoi,

geen premature baby hier maar mijn partner en ik hadden duidelijk gemaakt aan fam en vrienden dat we haar voorlopig njet uit handen gaven aan njemand niet. Mijn zus was de eerste na twee weken. Nog steeds zijn we voorzichtig want mensen hebben haar al 2 x aangestoken met verkoudheid. Neem het advies serieus je wilt niet weer terug belanden met haar in het ziekenhuis. Je moeder moet je wensen begrijpen en respecteren

Goedemiddag gebruiker 220,
Wat vervelend dat je het overdreven vind maar in deze zou ik zeker luistere naar je dochter. Je wilt achteraf geen verwijten of nu teveel pushen.
Onze kinderen hebben de eerste week na geboorte in het ziekenhuis gelegen en wij wilde geen bezoek. Tuurlijk vond iedereen (ouders, broers en zus)dat jammer, wij zijn de eerste met kinderen, maar vonden het erg belangrijk om nu onszelf en onze kinderen op 1 te zetten.
Daarnaast vonden wij het ook erg lastig en jammer om het aan te geven want we gunde iedereen het knuffelmoment met een new born. Maar het heeft niets ten nadele gedaan voor de verhoudingen want alle kinderen zijn helemaal idolaat met hun grootouders, ooms en tante. 
En tuurlijk mag het uitgesproken worden dat het voor iedereen heel jammer is, maar respecteer en accepteer de wens van de ouders. Voor hun gaat dit ook anders dan zij graag gezien hadden!

onze dochter is 5 weken te vroeg gekomen en wij hebben het pas na 2/3 maanden toegestaan, incl opa en oma. Wat de baby nodig heeft, gaat dan even voor je eigen wensen, hoe moeilijk dat ook is. Ik wilde heel graag mijn dochtertje delen met mijn moeder. Maar ze waarschuwen er niet voor niks voor, ze worden heel makkelijk ziek. En jonge babies kunnen zo makkelijk sterven van een bacterie. Ze raken zo snel verzwakt. Daarnaast zijn prematuren anders dan voldragen babies, ze hebben het zwaar met gewoon zijn. Extra prikkels maken het nog zwaarder, ze zijn snel overprikkeld en dat kost bergen energie. Energie die ze ook weer nodig hebben om een gezonde weerstand op te bouwen en goed te leren drinken en ademen enzo. 

Even ter voorbeeld. Mijn jongste was gewoon voldragen, maar kreeg toen ze 4 weken oud was een hersenvliesontsteking door een virus waarvan wij enkel een klein beetje verkouden worden. Zij heeft aan het infuus in de couveuse gelegen daarvoor. Ik knuffel nooit meer iemand anders pasgeboren baby. 

Terug
Bovenaan