Prematuur en vasthouden

Ze geven dit advies natuurlijk niet voor niks.
En je moet doen waar jullie je goed hij voelen of mensen dat nou leuk vinden of niet .
Het is jullie kindje .  En het is al een heftige periode geweest voor jullie en je kleintje. Dus nog meer  prikkels lijkt mij ook niet fijn voor jullie .
Gewoon je gevoel volgen en dan zijn mensen maar boos en teleur gesteld .  Ik vind dat dan erg egoïstisch  van die mensen als ze dat zijn 

Meestal als ze can couveuse naar wieg gaan mag dat wel. Er houden daar ook verschillende verpleegkunde het baby'tje vast. Mijn zoontje was ook 6 weken te vroeg maar ik heb opa's, oma, tantes en ooms mijn zoontje gewoon vast laten houden. Ik heb ook duidelijk aangegeven dat ik dat zelf wil. Ieder voor zich natuurlijk 

Onze dochters zijn  3 weken te vroeg geboren ze hebben verder nergens last van gehad en wij waren er wel heel vrij in dat anderen hun vast mochten houden.  
Maar in jullie situatie kan het gewoon niet dat geeft het ziekenhuis ook al aan. Ik snap het ook dat je moeder voor de eerste keer oma is geworden en haar graag wil vast houden en knuffelen. Maar aan de andere kant snap ik je moeder totaal niet ze snapt het zelf toch ook wel dat het niet kan en dit het beste is voor jullie kindje. Ze moet gewoon geduld hebben en kan straks vaak genoeg knuffelen.  

Gefeliciteerd met jullie kindje!
Vervelende situatie.. ik begrijp dat je moeder enthousiast is, maar misschien kun je haar zeggen dat ze over een tijdje haar wel mag vasthouden en er dan nog genoeg gelegenheid komt. Ik zou in ieder geval het gewoon echt niet doen, ook al heb je ergens een beetje medelijden met haar. Het moment komt gauw genoeg en dan kan ze onbeperkt knuffelen! En achteraf zal ze dit zelf ook wel begrijpen.
Onze zoon was niet te vroeg geboren, maar de eerste weken wel heel snel overprikkeld. De opa's en oma's (ook voor beiden eerste kleinkind) hebben hem ook pas na 10 dagen ofzo vastgehouden omdat hij elke keer al zo snel overstuur was als er bezoek was. Nu is hij bijna 6 mnd en passen opa's en oma's regelmatig op, knuffelen, voorlezen. Het komt vanzelf en achteraf begrijpen ze het hier toch ook.

Hallo,
Fijn dat het goed met haar gaat en ze naar huis mag!

Denk op dit moment alleen aan jezelf en je kleine meisje. Als jij niet wil dat iemand haar vast houdt, dan houdt niemand haar vast. Jullie zijn haar ouders en bepalen het. Dat je moeder het niet snapt, jammer joh is lomp gezegd haar probleem.
Er komt echt een tijd dat ze lekker met haar kan knuffelen. Maar voor nu mag ze van een afstandje kijken.
Geef dit echt aan, anders ga je zelf op je tenen lopen en je hebt het al te verduren gehad doordat je dochter prematuur is.
Vind het egoïstisch van andere mensen als ze dit niet snappen en dan door blijven dringen.

Geniet thuis van jullie meisje!

Zelf ben ik in oktober moeder geworden van Owen, bijna 10 weken te vroeg geboren. Ik kan je als enige tip geven dat je vooral moet doen waar je jezelf prettig bij voelt!!
Toen onze zoon van de couveuse naar een wiegje over mocht, hij zat toen alleen nog aan de monitor en had nog een sonde, heb ik hem voor de eerste keer aan mijn moeder gegeven. Mijn moeder drong zich absoluut niet op maar ik vond het ook fijn dat zij haar eerste kleinkind kon voelen.
Ik word er nu wat makkelijker in, mijn familie en zelfs een paar vriendinnen hebben al even lekker met hem mogen knuffelen, maar ik het begin toen hij thuis was was ik ook panisch. Speciale handzeep en desinfect vanuit het ziekenhuis hebben we hier staan.
Nogmaals... doe wat jij wil en vooral wanneer jij er aan toe bent!

Mijn kleinzoon is 4,5 week te vroeg geboren.
Ik heb hem even vast mogen houden.
Volgens mijn dochter mag ik hem nog niet verschonen en de fles geven volgens het ziekenhuis.
Hij is nu 6 weken oud.
Ik vind dit persoonlijk iets te overdreven?

Terug
Bovenaan