Prenataal onderzoek...

Hoi Plienplien,

Wat naar dat je dat hebt moeten beslissen. Ik moet zeggen dat ik inderdaad uit 1980 ben zoals iemand anders al vermoede gezien mijn forumnaam. Dus ik heb een hele kleine kans op een kindje met het syndroom van down. En een combinatietest zie ik niet zitten. Omdat ik als er een vergrote kan op iets is ik het zou moeten laten testen en dan heb je kans op een miskraam en daar heb ik geen zin in.

groetjes Mariska

ps ik kan me goed voorstellen dat jij het wel doet, gezien je leeftijd, dan zou ik het denk wel hebben gedaan.

hi mariska,
Toen ik zwanger was van anne en michiel was ik 35 en 36 jaar, toen heb ik ook niet laten testen. Maar inderdaad, met 41/42 is de kans nu eenmaal veel groter. Alhoewel ik toch eigenlijk eerst niet wilde geloven dat het vorige keer het Edward Syndroom had, want dat komt echt weinig voor. Gyn zei pure pech.
En ga er maar vanuit dat het allemaal goed zit bij jou, want dat is echt het allerwaarschijnlijkst.
Doe ik nu ook, alhoewel ik nu wel, weer gezien leeftijd, laat testen, maar nu direct vlokkentest, met alle risico's, omdat de gyn ook zei dat bij mij een kansberekening niets zegt.
Plien

De keuze heeft mij een tijd heel onzeker gemaakt, maar we hebben besloten geen screening te doen. Ik kan me voorstellen dat mensen er wel bewust voor kiezen, wij doen het niet.

hoi ja wij gaan wel een nekplooi meting doen ik heb medice  indicatsie door mijn zussie (1 eige tweeling) dus is het gratis als het goed is  bij mij. bij mijn  3e  zwangerschap heb ik het ook gedaan maar bij de eerste 2 niet. je moet ook je bloed laten testen en met die 2 uitslagen berekenen ze het. de 20 weken echo doe ik ook en die is dan nog eens exstra uit gebried zegt mijn zussie  en  dan kunnen ze ook vertellen wat het wordt een xx meisje of een yx voor een jongen. die termen gebruiken ze bij de echo en als je dan niet weet wat het betekent moet je het nog vragen ik weet het nu haha.

Terug
Bovenaan