Wij gaan ook voor de screening, hoewel ik nog vrij jong ben (29). Ik weet dat mijn man het niet zou kunnen verdragen als er iets niet goed was met ons kind. Ik heb meerdere mensen met Down syndroom ontmoet, en heb gezien dat zij een gelukkig leven kunnen hebben. Maar mijn man komt uit een ex-Sovjetunieland, waar mensen daar minder vrijdenkend in zijn. Ondanks dat hij vrij modern is kom je de culturele verschillen op dit soort punten tegen. Ik zou het weer niet kunnen verdragen als ons huwelijk hierop stuk liep. Klinkt dat egoïstisch?
Net als Mevlide willen we de technologische mogelijkheden die ons ter beschikking staan, gebruiken. We gaan dus sowieso voor de screening en als het risico verhoogd is, dan misschien de vlokkentest. Maar dat wordt nog een moeilijke beslissing, vanwege het verhoogde risico op een miskraam. Mijn man laat de uiteindelijke beslissing aan mij.
Net als Mevlide willen we de technologische mogelijkheden die ons ter beschikking staan, gebruiken. We gaan dus sowieso voor de screening en als het risico verhoogd is, dan misschien de vlokkentest. Maar dat wordt nog een moeilijke beslissing, vanwege het verhoogde risico op een miskraam. Mijn man laat de uiteindelijke beslissing aan mij.