prietpraat

Leuk hè...ik kan er nog wel een boek over schrijven ;)

Een paardie ik wel ff wil opschrijven.

We waren gisteren in de winkel en Jesse roept heel hard:
Mama, Jesse BLOODJE! haha, de mensen moesten lachen...hij bedoeldt natuurlijk broodje.

En als papa thuis komt. Jesse koes (= kus) van papa. En daarna Papa mama ook koes.
Mijn man mag mij dus absoluut niet overslaan van hem.

Als hij iets moet doenzoals de tv uitzetten: "biiiiiiiiiiijjjjjjjjjna" of "nog ff" krijg je dan als antwoord.

Schattig hè, al die lieverds van ons.

Gisteren gingen we naar het zwembad met mijn zusje.
Dochterlief zit op de glijbaan en roept, voordat ze er af glijdt, 'come on lady'.
Ik denk, waar heeft ze dat nou van. Van tante...

Ze heeft een tante Mirjam. Deze noemt ze steenvast 'limlam', totdat 'limlam' niet in de buurt is, dan is het gewoon Mirjam. Ze doet het dus expres!

Tegenwoordig zegt ze ook 'eetsmakkelijk'(zegt ze heel snel) voordat wij het kunnen zeggen.

Wij kopen bij verschillende winkels. Pas hadden we ontbijtkoek van de Aldi en riep ze 'Aldi' als ze ontbijtkoek wilde. Nu hebben we parelkandij van Peijenburg en dan roept ze 'bijtkoek. Snoepies. Suikertjes'.
(laatste dagen eet zij de suikertjes ervan en krijg ik de rest terug...)

Hier ook een aardige kwebbel. Wordt er soms dol van. Vooral als ze iets zegt en het blijft zeggen totdat ik het herhaal. Maar soms moet ik even zoeken naar wat ze nu precies bedoelt.
Pas aten we saucijzenbroodjes. De dag erna had ze het over cijzenbroodjes(weer snel, praat zelf ook snel). Graaf, graaf... o ja...

hoi leuk zeg al die grappige uitspraken.. hihi..

kelwin heeft ook zo zijn dingetjes.. als ik koffie op tafel zet dan zegt hij: koffie mama? is auw.. kelwin beker?

s ochtend..: MAMA.. kelwin uit!!! kom!

en als ie naar bed gaat heeft hij een klein schaapje als knuffel: beh ook sape? beh kusje..(geeft ie de knuffel een kusje) en beh onder deken.. hihi..

papa weg.. auto weg.. kelwin niet.

als ik hem in bad doe: kelwin zemme, zemme , zemme en hij ligt dan op zn buik in het water.. hihi..

zo grappig alles wat ie gaat doen benoemt ie ook.. of hij vraagt aan mij wat. zo leuk al die uitspraken!!

Liefs, Christien

Kwebbeldekwebbel, hier ook inderdaad!

Vraag je of ze iets wil: noe niet! (nu niet)
Manlief werd vandaag opgehaald door collega: Papa auto pank (frank), papa wek.
Als haar zusje huilt: Miek huile, peen teve (Annemiek huilen, speen geven)

Maar het mooist is nog: meer beetje. Het is namelijk meer drinken, meer koekje, dus ipv beetje meer zegt ze meer beetje. errug leuk, we zeggen het over 20 jaar nog denk ik.

hihi heerlijk om te lezen al die grappige vragen en antwoorden.
ja ik merk hier heel duidelijk dat elounda ook door begint te krijgen dat ze echt mee mag doen in het gesprek. ook aan de telefoon kan je steeds beter met haar praten (eerst keek ze alleen maar heeeeel verbaasd naar de hoorn en gaf hem dan weer terug nu geeft ze echt antwoord)
ze gebruikt trouwens in haar spel alles wat maar een beetje lijkt op een telefoon en praat daar in 'even opa belle mama' 'hallo opa jij werke?'
en gister zaten we op de fiets laat ze de fietsbel een paar keer bellen en legt daarna haar oor erop 'ja hallo met elouna"

ook krijgt ze door dat ze een eigen mening kan hebben hmm pfff heel schattig maar niet altijd fijn hihi. 'doe je je jas even aan want het is koud' " echt niet elouna nie koud'

@jamie: ja mijn mams was ook helemaal ontroerd en heel blij dat ze zo makkelijk reageerde ze was van te voren echt bang dat ze zou gaan huilen en bang voor haar zou worden. maar ja voor die ukken is het gewoon een feit.

Hihihi wat grappig die kleintjes van ons....

Vanavond reden we langs de kinderboerderij. Overdag staat er de koe en schapen in de wei, 's avonds alleen schapen.
Als ik vraag waar de koe is? Koe slapen!

Ze kreeg vanavond een broodje met pindakaas. Ik was aan het smeren, duurde mevrouw te lang.
Mama, miite boodje pinakaas toch?

Er lag een moederdagkadootje in haar mandje bij kdv. Nu hebben we voor het laatst een kadootje gegeven aan Isabelle, dus dat staat haar echt bij.
Mama kijk kadootje Isbelle. Ik nee joh die is voor mama. Neehee Isbelle!
Dus Monica, Isabelle is nog steeds in gedachten hier hihi

Renske zit in een erg bezittelijke fase, alles is MIJN! Mijn mama, mijn pop, mijn fiets.
Maar nu was ze bij opa en toen ze zei mijn step, zei opa: 'Nee, dat is de step van opa, Renske en Emma mogen ermee spelen.' Daar was ze het niet helemaal mee eens. Toen ze even later Emma naar school gingen brengen hoorde opa Renske zachtjes tegen zichzelf zeggen: Mijn step, Emma pffffff.

Terug
Bovenaan