<p>Hi allemaal,</p><p>Flink verhaal, maar hoop dat jullie de tijd willen nemen hiervoor!</p><p>onze zoon van 4 weken heeft verborgen reflux en is een prikkelbare baby. Vanwege zijn onrust en vele huilen is hij met 2 weken een week in het ziekenhuis opgenomen geweest. De reflux is inmiddels onder controle door medicatie en de zeer strikte Rust, Ritme en Regelmaat in het ziekenhuis hebben hem ook heel goed gedaan: hij sliep daar ingebakerd in een eigen bedje, sliep zijn slaapjes goed door en was tussendoor goed te troosten in zijn bedje.</p><p>Inmiddels is hij weer thuis in een omgeving met meer prikkels (gezin met nog een dochter van 3 en alle gezinsgeluiden) en merken we dat het we minder gaat dan in het ZH ondanks dat we wel streng RRR proberen aan te houden. Ik zit sommige slaapjes van de 2 uur in totaal wel 45 min tot 1 uur naast zijn bedje om hem elke keer te troosten (verdeeld over 2-6x lopen). De nachten gaan gelukkig wel erg goed.</p><p>Nu is het met mijn dochter niet altijd haalbaar om constant bij mijn zoontje te zijn om hem zo lang te troosten in zijn bedje. Mijn gevoel zegt soms ook dat een baby’tje gewoon even bij mama wil liggen, hij is nog zo klein. Tegelijkertijd ben ik ook zo bang dat als ik het RRR meer loslaat, dat hij verder terugvalt in de vicieuze cirkel en weer veel meer gaat huilen. Ik worstel ontzettend met de strenge RRR en de praktische toepassing binnen een gezin, als ook het gevoel te hebben dingen wat meer te willen loslaten. Maar ben ontzettend bang voor een grotere terugval. <br /><br /></p><p>Zijn er ouders met ervaring met een prikkelbare baby, of een baby die gewoon streng RRR nodig had en hoe je dit praktisch hebt toegepast in je gezin? Ik hoor het heel graag! <br /><br /></p><p> </p><p> </p>