Hebben ze bij je aangegeven dat je rekening moet houden op een verhoogde kans op een miskraam? Of is dat iets wat je zelf tegen bent gekomen?
Ik kwam er ook tijdens mijn zwangerschap achter dat ik een trage schildklier heb, maar wel een subklinische, waarbij alleen de TSH verhoogd is.
Ik heb hiervoor Thyrax gekregen, wat ik de hele zwangerschap heb geslikt. Nu na mijn bevalling houden ze mijn schildklier in de gaten, en slik ik het nog steeds.
Met mij is nooit gedeeld dat het een gevaar zou zijn hoor. Wel dat het mogelijk effect kan hebben op de ontwikkeling van de schildklier van de baby, daarom is dit direct bij de geboorte (en nog een keer in de kraamweek) gemeten. Maar niemand sprak over een vergrote kans op een miskraam, en ik heb dit zelf ook nergens kunnen vinden.
Ik weet niet of ik je hiermee geruststel, maar probeer je niet te druk te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know! Je bent al op 8 weken, het hartje klopt netjes, de kans op een miskraam is al echt een stuk gedaald. Als je je zorgen blijft maken zou ik de vk nog even bellen om het te bespreken. Even goed aan haar vragen hoe het nu precies zit.
Heel veel succes!