Pril zwanger maar trage schildklier

<p>Lieve allemaal , </p><p>Ik ben momenteel 8 weken zwanger gisteren voor de eerste keer het hartje gehoord maar vandaag iets minder nieuws gekregen ...</p><p>Mijn schildklier is blijkbaar te traag moet hier nu ook medicatie voor innemen maar blijkbaar is de kans op een miskraam veel groter ik ben zo bang ...</p><p>Iemand hier ervaring mee? </p><p>Veel liefs </p><p> </p>
 
Hebben ze bij je aangegeven dat je rekening moet houden op een verhoogde kans op een miskraam? Of is dat iets wat je zelf tegen bent gekomen?

Ik kwam er ook tijdens mijn zwangerschap achter dat ik een trage schildklier heb, maar wel een subklinische, waarbij alleen de TSH verhoogd is.
Ik heb hiervoor Thyrax gekregen, wat ik de hele zwangerschap heb geslikt. Nu na mijn bevalling houden ze mijn schildklier in de gaten, en slik ik het nog steeds.

Met mij is nooit gedeeld dat het een gevaar zou zijn hoor. Wel dat het mogelijk effect kan hebben op de ontwikkeling van de schildklier van de baby, daarom is dit direct bij de geboorte (en nog een keer in de kraamweek) gemeten. Maar niemand sprak over een vergrote kans op een miskraam, en ik heb dit zelf ook nergens kunnen vinden.

Ik weet niet of ik je hiermee geruststel, maar probeer je niet te druk te maken. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know! Je bent al op 8 weken, het hartje klopt netjes, de kans op een miskraam is al echt een stuk gedaald. Als je je zorgen blijft maken zou ik de vk nog even bellen om het te bespreken. Even goed aan haar vragen hoe het nu precies zit.

Heel veel succes!
 
Hey hey 
Ja mijn gynaecoloog heeft gezegt dat er een verhoogde kans op miskraam was daarmee mijn angst ...
Wij waren al zeer lang bezig en net voor ik met medicatie voor ivf starten bleek ik zwanger te zijn wat echt een wonder is daarmee mijn angst ik wil dit echt niet kwijt....
Veel liefs 
 
Heyhoi!

Ik ben nu 35 weken zwanger en heb ook een heel trage schildklier, wij zijn zwanger geraakt door middel van clomid. Ik had ook een erge angst ons wondertje kwijt te raken maar door veel rust en proberen weinig lichamelijke stress te hebben voelde ik me al heel wat beter , weet dat is idd moeilijk ? ook de medicatie thyroxine. Het is zeker verstaanbaar dat je ongerust bent maar dat is zeker niet nodig hoor ? bij je suikertest nemen ze nogmaals bloed af en dan houden ze het ook in de gaten . Keep calm ❤️
 
Dankjewel voor je reactie ja ik moet nu ook 50 mg thyroxine nemen .
Ik ben ook zwanger geraakt door middel van clomid en prygnill hopelijk komt alles goed maar de angst is groot ...
Veel liefs 
 
Begrijp ik volledig !
Weet als je je hartje wilt luchten ik het hier wat in de gaten zal houden en ik ben er voor je !
Ik verzette men gedachten door bv al wat rond te kijken naar babygerief kweet het is mss wat vroeg voorjou maar het helpte mij wel enorm ☺️?
 
Hey!
Naar mijn mening geen reden tot zorgen dan anders. Tijdens mijn fertiliteit traject ben ik erachter gekomen dat ik een trage schildklier heb. Toen begonnen met Thyrax medicatie, wat waarschijnlijk heeft bijgedragen aan zwanger worden. Tijdens mijn zwangerschap dit door blijven slikken. Moest alleen elke 4 weken bloedprikken om te kijken of tsh en T4 waardes goed waren.
Heb nooit te horen gekregen dat dit een verhoogde kans op een miskraam zou kunnen veroorzaken. Het kan effect hebben op hersenontwikkeling/ IQ van je kindje maar door de medicatie en bloedprikken sluit je dit zo goed als uit. Er werd nooit paniekerig oid over gedaan.
Ik heb nu een kerngezond mannetje van 5 weken in mijn armen. Hoop dat dit een piepklein beetje helpt. En je wat meer kunt genieten.

Liefs
 
Terug
Bovenaan