Pril zwanger maar trage schildklier

Heb jij vanaf het begin medicatie gehad of ook pas later in de zwangerschap? Want ik kan nu pas starten met de medicatie omdat ik het niet eerder wist .
Veel liefs 
 
Ik ben pas rond 16 weken gestart met medicatie, en een kerngezonde knul ligt er hier in de box.
Iedere 6 weken zijn mijn waardes gemeten, en halverwege is mijn dosering een keer verhoogd omdat mijn waardes toch nog te hoog bleven. Zat ik weer opnieuw in de stress, en vroeg mezelf af of het nu niet te laat in de zwangerschap was dat mijn waardes op peil zouden zijn, en welke gevolgen dat zou hebben voor de kleine! Helemaal nul gevolgen: zijn waardes zijn direct gemeten bij geboorte, en na 2 dagen opnieuw. Beiden helemaal prima en geen antistoffen aanwezig.

Ik snap je angst zeker hoor, ik was ook supergevoelig voor dit soort dingen. Zeker als zwanger worden niet vanzelf is gegaan, wil je dit soort dingen niet horen!

Maar echt, probeer jezelf niet teveel omlaag te krijgen hierdoor. Het hoeft echt zeker niet mis te gaan! Al onze ervaringen (van iedereen die hier heeft gereageerd) zijn positief, om jou hopelijk gerust te stellen.

Ik hoop dat het een beetje lukt!
 
Dankjewel voor je lieve reactie proficiat alvast met jou wondertje inderdaad blij zoveel positieve reacties te lezen misschien komt inderdaad alles nog goed al zal ik heel blij zijn als die 12 weken voorbij zijn .
Veel liefs 
 
Hey, ik ben zwanger geworden met medicatie en heb dit de hele zwangerschap geslikt. Mijn schildklier waardes begonnen na 16 weken ongeveer wel te schommelen. Daardoor moest ik steeds meer medicatie krijgen. En heb de hele zwangerschap elke 4 weken moeten prikken. Dat zal bij jou ook zo zijn? Heb nu een gezond kindje van 2 jaar. Dus het komt vast allemaal wel goed, al snap ik dat het allemaal onzeker is. 
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Het klopt dat een te trage schildklier kan zorgen voor complicaties, maar volgens mij heeft dat vooral te maken met de bevruchting en innesteling. Zelf heb ik twee keer een hele vroege miskraam gehad en werd moeilijk zwanger. Ik ben daarna achtergekomen dat mijn schildklier te traag werkt en slik sindsdien medicatie. Afgelopen zaterdag had ik weer een positieve zwangerschapstest, direct met de huisarts geschakeld en mijn medicatie verhoogd. Nu elke 4 weken bloedprikken en hopen dat ik over een paar weken voor het eerst een hartje mag horen. Het is super spannend, maar zolang je huisarts ervan op de hoogte is en jouw waardes in de gaten houdt, hoeft er niets aan de hand te zijn (dat is mij tenminste gisteren verteld ?).
 
Terug
Bovenaan