<p>Hoi ladies,</p><p>Op dit moment ben ik 23 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn man en ik zijn ruim 5 jaar samen en afgelopen zomer getrouwd. Mijn man heeft nooit een goede band met zijn ouders gehad, en ook ik heb helaas geen goede band met hen. De vader van mijn man is erg dominant en narcistisch, hij vind zichzelf geweldig en heeft altijd overal kritiek op. We proberen hen eigenlijk zo weinig mogelijk te zien/spreken. Ze zijn heel blij dat ze voor het eerst opa en oma worden en verwachten ook een grote rol te gaan spelen in ons leven als de kleine er is. Ik merk dat nu ik zwanger ben deze gevoelens over mijn schoonouders steeds sterker worden. Ik krijg rillingen over mijn lijf als ik er aan denk dat ze onze baby vasthouden of zich ergens mee bemoeien. Het is zelfs zo erg dat ik ze het liefst de eerste weken na de bevalling helemaal niet wil zien. Mijn man heeft ook het liefst zo min mogelijk contact met ze maar wordt nu wel boos als ik aan geef dat ik bijv. niet wil dat zij gaan oppassen. Hierdoor ga ik eigenlijk alleen maar weer negatiever tegenover zijn ouders staan. Een hele lastige situatie en kan me er erg over opwinden. Hebben meerdere vrouwen op dit forum er last van (gehad) dat ze eigenlijk niet willen dat hun schoonouders zich met de baby gaan bemoeien?? </p><p> </p><p> </p>