probleempje

Hoi! Ik snap dat je in een heel moeilijk parket zit,maar om de 'nieuwe' man in je leven voor de gek te houden door net te doen of het zijn kind is vind ik persoonlijk misdadig!Dat kun je naar mijn idee echt niet maken. Ook niet t.o.v. je kind! En dat je niet meer van je vriend houdt is natuurlijk hartstikke rot, maar had je dat niet beter kunnen bedenken voordat je zwanger werd?Maargoed, daar heb je natuurlijk niets aan. Ik heb geen idee wat je moet doen, maar ik weet wel dat je anderen en vooral jezelf niet voor de gek moet houden.Een kind opvoeden is geen 'walk in the park' en al helemaal niet in je eentje. Succes met je beslissing! Groetjes, Maartje
 
Hoi,
Ik had al eerder een berichtje voor je achtergelaten, maar helaas is er denk ik iets misgegaan.Excuses mocht het bericht toch twee keer verschijnen.

Het zou niet eerlijk zijn als je je vriend waar je zwanger van bent, niet verteld dat je zwanger van hem bent en
het is ook niet eerlijk als je de persoon waar je verliefd op bent, de leugen gaat vertellen dat hij de vader is.Het zijn n.l ook mensen met gevoel en eens komt het toch uit.Wil je je hele leven met een leugen rond blijven lopen?.

Je loopt er ook over te denken om het kind weg te laten halen.Iets wat leeft zomaar even als een strontvlieg dood maken.Zovele mensen die miskramen achter de rug hebben en jij denkt erover een kindje weg laten halen en net doen alsof er niets gebeurd is.Heb je overigens wel enig gevoel in je lijf?.Het is een botte reactie, maar ik hoop dat je er hierdoor wat beter over gaat nadenken.Speel open kaart, want dit bespaart je een hoop ellende voor de toekomst.

Sterkte en succes

 
Hallo,
Dit vind ik heeeeel moeilijk, en ik ga je dan ook niet vertellen wat je moet gaan doen. Dat is een beslissing die je zelf moet nemen. Maar een kindje weg laten halen, daar moet je heeeel goed over nadenken hoor! Je kunt later zóveel spijt krijgen! Net doen of je neus bloed, en doen alsof deze baby van je nieuwe lover is, zou ik ook niet doen persoonlijk. Is niet helemaal fair tegenover de echte papa. Weet je écht helemaal zeker dat deze relatie niet meer te redden is? Misschien kun je relatie-therapie voorstellen, of echte goede gesprekken houden. Je kunt ook niet zeker weten of de relatie met de nieuwe lover stand zal houden, misschien valt hij wel reuze tegen als je hele dagen bij hem bent. Nogmaals, dit is inderdaad zeer moeilijk. Doe in ieder geval niets overhaast, of met twijfel in je hart. Vertrouw op je gevoel, je instinct, meestal zit je dan goed.En ik zou eerlijk blijven, tegenover de mannen in ieder geval, hoe moeilijk het ook is. Misschien is het inderdaad goed om een tijdje alleen te zijn, en eens goed te overdenken wat je wilt... Ik wens je heel veel succes in ieder geval!
Liefs Helen
 
Tja, de keuze is toch echt aan je zelf. Persoonlijk vind ik het raar dat je het een optie vind om net te doen alsof dit kind van een ander is (buiten het feit dat je nog niet met hem naar bed bent geweest). Volgens mij moet je naar je zelf kijken en je afvragen of er ruimte in je leven is of gemaakt kan worden voor een kind en of je bereid bent om het alleen op te voeden. Verder lijkt het me helemaal niet gezond om direct van een 12-jarige relatie in een nieuwe relatie te stappen. Na het verbreken van een relatie neem ik toch aan dat je enige tijd van herstel nodig hebt (ook al ben jij degene die de relatie wil verbreken). Ik wens je veel succes en wijsheid in de te nemen beslissingen.
 
Probeer in het beste belang van het kindje te denken en niet alleen aan jezelf. Hoe moeilijk dat natuurlijk ook is. Wat vervelend voor je en wat een moeilijke keus. Ik kan je eigenlijk niets zeggen waar je iets aan hebt denk ik. Ik hoop alleen dat je er uit komt en tot de beste keus zal komen. XXX
 
Hoi, Ik zou er goed over na denken. Mocht je het kindje weg willen laten halen (daar heb je trouwens alle recht toe, of andere mensen nou miskramen krijgen of niet. Heb zelf trouwens ook een miskraam gehad. Maar dat mensen een keuze hebben vind ik prima.),dan zou ik daar goed over na denken en zeker niet je mond daarover houden. Praat met je huidige vriend bespreek je hele situatie en probeer tot een besluit te komen. Een abortus is heel ingrijpend en dat alleen doorstaan gaat heel moeilijk voor je worden. Probeer eerlijk te zijn en praat. wens je veel sterkte
 
Terug
Bovenaan