psz allochtonen

Ik wil even hier een reactie plaatsen er zullen velen weer denken heb je haar weer maar ik moet dit even hier neerzetten.

Ik lees heel veel dat het goed is voor allochtonen kinderen om naar de psz te gaan voor de achterstand zo lees ik het dan . Maar mijn kinderen worden ook gezien als allochtoon en ze zijn ook half en die hebben absoluut geen achterstand maar eigenlijk niet om op te scheppen een behoorlijke voorsprong. Ik geef als voor beeld dat shanice kan al haar jas aantrekken en opruimen ze kon al met anderhalf tegen de dokter vertellen dat ze oorpijn had en inderdaad de dokter zat met zijn mond open. Milton is ook heel pienter hij zit in een combinatiegroep 1/2 laatst kwam de juf vertellen dat milton als enigste wist dat eruit een cocoon een vlinder kom.
Ik ben met shanice naar de consultatiebureau geweest bij de kinderarts en die zeggen ook dat ze het voor haar ontwikkeling absoluut niet nodig heeft .
Toen Milton net geboren was zeiden ze in het ziekenhuis ook dat donkere kindjes sneller zijn in ontwikkeling dan blanke eerst dacht ik is onzin maar nee hoor bij mij niet . Ik weet er zijn ook gezinnen waar er geen nederlands word gepraat maar niet bij allemaaL ik vind dat de mensen heel veel zelf wat ik persoonlijk meemaak gauw een vooroordeel geven over allochtoonen ook bij mijn man zie ik heel veel gebeuren wat niet klopt.
Nou roepen de mensen nog oooh wat een schatjes die kinderen van jou maar ik weet dat het over 10 jaar al anders gaat worden .

MAAR ik vind persoonlijk dat ieder voor zich moet weten wat hij of zij doet maar ik vind dat er van een kind al veels te snel wat word verwacht een psz kan de kinderen op een speelse manier wat bijbrengen maar huiswerk sorry hoor milton had ook puk en co op de psz die had geen huiswerk en schoolreisje eind van het jaar afsluiting in de plaatselijke speeltuin.
Een kind die niet naar de psz gaat heeft in mijn ogen helemaal geen achterstand want een peuter mag van mij nog lekker peuter wezen ze leren dingen op hun tijd ze zijn snel genoeg 4 dat ze naar school moeten leerplicht is 5
Oja en milton heeft in groep 1 ook geen huiswerk
Ik val niemand aan maar ik moet dit even kwijt

Ik vind het jammer dat jij je altijd persoonlijk aangesproken voelt als het gaat om allochtonen.
Jijzelf bent het niet en je praat ook Nederlands met ze.
Er zijn ook gezinnen die bewust tweetalig opvoeden, die zijn ook niet persé allochtoon.
Het gaat hier vaak om kinderen die door anderstaligen worden opgevoed en dus een flinke achterstand hebben als ze naar school gaan.
En ja dat hebben ze, ik heb genoeg van die kinderen op mijn werk. Ze snappen vaak niet waar je het over hebt en de kinderen die wel Nederlands praten zijn vaak de dupe (althans hier op de scholen waarmee ik werk) van de achterstand van de anderstaligen kinderen.
Waarom voel jij je altijd en overal maar door aangevallen? Als JIJ vind dat jouw kinderen hier niet in thuis horen, dan hoef je je toch niet te verdedigen? Of dingen goed te praten?
Meis je maakt je daardoor zo druk, terwijl het leven al zo kort is.
Ik val jou ook niet aan, ik probeer je alleen in te laten zien dat het leven een stuk makkelijker is, als je je niet steeds druk maakt om wat anderen mensen denken, zeggen en schrijven.
Helaas zal je dit nog vaak genoeg meemaken.
Maar aan de andere kant. Ik merk hier juist weinig van die verschillen, ook niet met halfbloedjes (zoals je het noemt) Juist door de vele verschillende nationaliteiten hier wordt iedereen geaccepteerd zoals hij/zij is.
Probeer al die dingen naast je te leggen, het geeft je een hoop rust.

Liefs Irene

Hoi lis,

Ik begrijp enigzins wel dat je, je al gauw verweerd omdat je bruine kindjes hebt en je ze alle gelijke rechten van alle kindjes mee wil geven, en omdat je moeder bent en veel van je kindjes houd, voor ze wil vechten.
Maar hier op het forum heb ik nog nooit begrepen of gelezen dat er op discriminatieve manier over zwarte kindjes, zwarte mensen e.d. is gesproken.
Dan vraag ik mezelf ook af ... echt niet om jouw aan te vallen ofzo maar waarom voel! je je aangevallen.
Ik weet dat voor een gevoel misschien niet een directe aanwijzing hoeft te zijn, maar voel je, je hier op het forum echt gediscrimineerd omdat je kindjes en je man zwart zijn?
Vraag mezelf dan af of we hier misschien aanleiding toe gegeven hebben voor je gevoel.
Meid klets lekker mee en geniet van alles en zeker van je kids!

Liefs Marina

Hoi lis,

Ik begrijp enigzins wel dat je, je al gauw verweerd omdat je bruine kindjes hebt en je ze alle gelijke rechten van alle kindjes mee wil geven, en omdat je moeder bent en veel van je kindjes houd, voor ze wil vechten.
Maar hier op het forum heb ik nog nooit begrepen of gelezen dat er op discriminatieve manier over zwarte kindjes, zwarte mensen e.d. is gesproken.
Dan vraag ik mezelf ook af ... echt niet om jouw aan te vallen ofzo maar waarom voel! je je aangevallen.
Ik weet dat voor een gevoel misschien niet een directe aanwijzing hoeft te zijn, maar voel je, je hier op het forum echt gediscrimineerd omdat je kindjes en je man zwart zijn?
Vraag mezelf dan af of we hier misschien aanleiding toe gegeven hebben voor je gevoel.
Meid klets lekker mee en geniet van alles en zeker van je kids!

Liefs Marina

Ik voel mij niet aangevallen of aangesproken maar hier op het forum voel ik het ook niet als discriminatie helemaal niet maar soms zijn er bepaalde onderwerpen dat ik even ook een andere kant wil laten horen. Ook al ben ik zelf nederlands mijn kinderen worden als allochtoon gezien omdat ze een kleurtje hebben en mijn man ook vandaar dat ik heel fel op zulke dingen kan reageren
Maar ik denk dat het voor iemand die zelf half donkere kindjes het beter te begrijpen is of laat ik het zo zeggen die de ervaring heb zoals ik .
Ik denk ook wel dat het er aan lig waar je vandaan kom. Waar ik woon zijn er heel veel mensen die discrimineren om de afkomst het zijn altijd die buitenlanders ook schrijf ik al de dingen waar mijn gezin onder moet lijden omdat mijn man donker is. Ik lach erom maar het is hard en zeker dat mijn kids er ook mee te maken hebben .
Mijn man ging een keer met de bus er werd teveel afgestempeld hij zegt er wat van nou die antwoord wat hij heeft gekregen ik zet het hier niet neer maar ik heb een klacht ingedient en die man heeft nou ook een aantekening in zijn rapport. Ik denk dat je het pas echt kan begrijpen als je het zelf meemaakt jij bescherm toch ook je gezin ik moet het hier in het koude kikkerlandje nog harder beschermen door al die kortzichtigheid en de stomme kabinet en stomme reportage het is weer een donkere die dat doe hoe vaak schrijven ze het was weer een blanke.Mijn manvolgt een opleiding hij heeft een gezin met twee kids die andere jongens hebben het makkelijk wonen thuis bij pa en ma en die klooien maar wat nou zodra mijn man dat zou doen gelijk aantekening maar dat zit niet in zijn aard gelukkig maar wel weer dat kleurtje en hij heeft die achterstand maar hij haalt wel goede cijfers en soms wel hoger. Z kunnen een niveau hoger als ze willen 95 procent van die groep haalt het niet zegt de leraar maar mijn man hoort bij de 5 procent alleen hij wil nou als hij zijn diploma binnen heeft even op adem komen het is niet makkelijk met 2 kleine kinderen die alle aandacht vragen ik ben heel trots op mijn gezin maar ik wil ook even iets positiefs hier neerzetten. Maar net als ik zeg ik voel mij niet aangesproken of aangevallen jullie zijn schatten van meiden . Ik hoop dat jullie mij nou beter begrijpen het ligt niet aan jullie maar aan de stomme kromme maatschappij waar wij in leven en net als ik eerder schreef in jouw topic de opmerking waneer zien ze hun vader nou dan sta je toch ook met je mond open van nou jaa zeg wat voor idioot is dat en waar bemoei jij je mee .
Maar genoeg nou het is weer een lang verhaal geworden

Hey,

Ik snap goed dat het voor jou wat pijnlijk over kan komen, maar jou kindjes lopen voor dus trek je dat niet persoonlijk aan!
Mijn kindjes gaan in Belgie(wallonie) naar school en daar zijn het ook allochtonen, wij spreken thuis nederlands en ondanks dat ze het heel goed doen en goede punten halen, zitten er verschillend met de franstalige kinderen en dat merkt een leraar!
Voor 2talige kinderen is het goed om hun woordenschat te verbeteren en dat is wat bedoelt wordt, alleen doordat ze zeggen allochtonen komt het fout over, kinderen uit duitsland en engeland zijn hier net zo goed allochtoon en als die thuis geen nederlands gesproken wordt worden ook die kinderen bedoelt!

Maar goed, ik snap wel dat het voelt als dicht bij je bedje, maar mijn man is allochtoon, mijn zwager(turks) mijn andere zwager+kids (engels) en mijn man zijn beste vriend is half koreaans en half surinaams, alleen maar om aan te geven dat ik en ik geloof trouwens niemand hier anders naar jou kijkt..
Mijn kinderen hebben ook indo bloed(wat elke indo ziet) en daar ben ik trots op!!

Gr MJ

Hey Mj
Wees daar maar trots op dat ben ik ook ik krijg nou ook altijd complimenten laatst riep iemand jee jij gaat veel meiden achter je zoon aan krijgen hhihihi ik zie het nou al met de meiden hihih.
Bij jou straks helemaal met drie knullen

Ik snap je ergens wel hoor...Vooral wat je vertelt over dat men nu nog tegen je zegt dat je kindjes van die schatjes zijn, zo van 'O wat een schattige krulletjes', maar inderdaad, over 10 jaar lijkt het wel of ze een achterstand hebben op het gebied van vertrouwen..of kinderen met een ander kleurtje zich eerst dubbel en dwars moeten bewijzen....Denk dat dat altijd wel zo blijft helaas, in NL...

En ben het ook met je eens (zelf al eerder gemeld op dit forum) dat kinderen totaal geen achterstand hebben als ze niet naar de psz gaan...Het is een beeld van wat men ziet als 'gangbaar'.Dus je kind gaat SOWIESO naar de psz (of kdv als papa en mama werken) en daarna naar de kleuterschool, doet je kind dat niet heeft 'ie sowieso een achterstand...Na ja, omdat het blijkbaar niet de manier is zoals het gros het doet....Vriendinnetje van mij is vorig jaar gescheiden, moeder van 4 kids, oudste 6 jaar, jongste nog geen 1 jaar.....Vader is 'em gepeerd...dus nu doet zij alles alleen...Dus eigenlijk worden haar kindjes op dit moment opgevoed door alleen hun moeder....Daar zijn vele mensen ook weer van mening dat kinderen per se een vader moeten hebben....Mijn hartsvriendin is lesbisch, heeft 2 kinderen met haar vrouw (onlangs) getrouwd...Toch missen hun kinderen heus geen vader figuur, dus zouden haar kindjes geen goed opvoeding krijgen...gaat nergens over...Wie bepaald dan dat standaard beeld van dat je kind alleen een goede opvoeding krijgt als hij/zij een moeder EN een vader heeft?Wie bepaald er dat je kind per se naar de psz moet en daar zijn/haar sociale vaardigheden moet ontwikkelen voordat hij/zij naar de kleuterschool gaat...
Hier in NL word je heel snel in een hokje geduwd, word er zelf ook niet goed van...
Laatst kreeg ik voor de 5e keer de reactie:'Goh, je hebt 4 kinderen, is dat vanwege je geloof?'....Huh???Moest nog effe nadenken eerst, maar nee, we wilden graag 4 kindjes omdat ons dat onwijs gelukkig maakt, daar hoef je niet altijd gelovig voor te zijn....
Enfin, zo kan ik ook wel doorgaan...Dus ik merk hier ook door het krijgen van rare reacties dat mensen nogal bekrompen kunnen denken en reageren...puur omdat je niet standaard bent...dus nederlands, met een blanke huid, exact 2 kindjes, een labrador, rijtjeshuis en een stationwagen....

Maar probeer je er niet al te druk over te maken, ik begrijp je hoor, ik kan het ook moeilijk 'laten varen', maar het geeft je veel meer rust denk ik als het je lukt.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan