psz allochtonen

Ik kan me voorstellen dat het ontzettend vervelend is om altijd maar tegen vooroordelen op te moeten boksen. Veel mensen zijn zich er niet van bewust hoe veel Nederlanders zich gedragen tegenover allochtonen. Mijn zus is jaren geleden moslim geworden, en zij draagt daarbij dus ook een hoofddoek en bedekt zich verder helemaal (niet haar gezicht). En als ze me soms vertelt hoe mensen tegen haar durven te praten, dan sta ik met mijn oren te klapperen hoor. Ook als ik met haar in een winkel sta of over straat loop, kunnen mensen soms onbeschoft zijn. En als je zoiets dan ervaart, is dat echt heel anders dan het weten van horen zeggen. Máár.. doordat er Nederlanders zijn die zich zo gedragen, kunnen allochtonen zich soms ook te snel gediscrimineerd voelen, ook als dat niet het geval is. En dan reageren ze fel op elk klein dingetje wat ook maar enigszins op discriminatie lijkt.

Dus Nederlanders moeten leren dan niet elke allochtoon onopgevoede slecht gedragende figuren zijn. En allochtonen moeten beseffen dat niet elke Nederlander discrimineert.

Soms vind ik inderdaad Lis, dat je erg fel kan reageren. Het komt dan een beetje over alsof wij iets verkeerds gedaan hebben, terwijl je dat niet eens zo bedoelt. Dus misschien kun je het minder aanvallend en meer vertellend beschrijven?

Oh, overigens, als een kind twee allochtone ouders heeft, kan het beter opgevoed worden in de taal die de ouders het beste spreken. Zo leert het gevoel voor grammatica leren en spreekt het in ieder geval 1 taal correct. Daardoor leren ze de Nederlandse taal uiteindelijk sneller en beter aan. En dan is zo'n psz die hier aan werkt, ontzettend goed!

Daarom heb ik ook neergezet dat ik niemand aanval en ja misschien kom het bij jullie over dat ik mij aangesproken voel ik weet ook wel dat het niet zo bedoelt word maar ik wil is even wat positiefs over allochtoon neerzetten nou wat jou zus dus meemaakt maak ik ook mee en daar word je fel van .
En ik vind hoe jij het beschrijf dat ik het daar helemaal in kan vinden.
Ik zal je eens vertellen ik dacht vroeger dat het wl meeviel mijn man ging telefonisch solliciteren weet je wat ze zeiden we zijn al voorzien ik bel zelf terug weet je wat ze toen zei nou mevrouw we zoeken mannen ik zeg dus waarom wijs je mijn man dan af die heeft 5 min geleden gebeld ik zeg ook ach laat maar bij zo een bedrijf hoeft hij ook niet te werken . Zijn nederlands is perfect maar ze hoorde de naam en toen al gelijk voorzien.
Ik denk ook weleens ik moet mij eigen er niet druk om maken er is zoveel onrechtvaardig . Maar als het dan mijn gezin weer tref dan raakt het mij .

Ik ben trouwens stier van horoscoop en die zijn ook fel maar je word ook zo op den duur .
Maar voor degene die zich aangevallen voelen sorry dan maar daarom had ik ook neergezet dat ik niemand aanval en ik denk dat ik er nou maar mee ga stoppen het is weer genoeg en ik ga me er niet beter van voelen .

Wat een discusie over alochtonen die crimineel zijn, sorry maar hoeveel nederlandse criminelen zijn er.
En sorry maar pientere kids hebben heeft niet altijd iets te maken of je er wel of niet mee bezig bent.
De ene mens is nu eenmaal slimmer dan de andere mens.
Lis super dat je zo voor je kids op komt, maar dat het vermoeiend kan zijn begrijp ik.
Al die oordelen over een ander daar kanik dus erg boos om worden, waarde en respect voor de ander dat is belangrijk toch het is super als je kids het goed doen dan vind ik ook en ik ben ook super trots op mijn kids die erg bij de hand zijn, maar als je kind nu eens niet zo bij de hand is kunnen woorden die hier geschreven staan je erg pijn doen.
Over wel of niet crimineel daar heeft opvoeding echt niets mee te maken. Ik ken gezinnen van 5 kinderen waarvan er 1 crimineel is en de andere 5 hoger op geleid en absoluut niet crimineel.
Lieve kindjes blijven ook niet altijd lief die kunnen ook veranderen in ....
Mijn ervaring met alochtone(rot woord) is dat ze ontzettend zorgzaam zijn en klaar staan voor de medemens en daar kunnen een hoop autochtone mensen nog heel wat van leeren.

@M.L
HM vind beetje vaag hoe je reageert(kan aan mij liggen)iedereen mag gewoon zn mening geven jij ook uiteraard,maar hier heb ik het idee ff als jij de nederlanders aanvliegt nu,
en criminaliteit heeft ook wel met de opvoeding te maken (deels) vind ik...als jij altijd alles mag van je ouders zoals rondzwalken op straat herrie schoppen enzo en jij als ouder doet daar niks aan is het ook jou fout!!!! is MIJN mening
mijn ervaring met alloctonen is heel anders als jou ervaring,ik ken veel als niet hulpzaam zoals jij ze beschrijft,je loopt over straat noemen je hoor zelfs kinderen van 10jaar,in onze flat zaten allemaal jonge jongentjes en allemaal een grote bek en idd nederlanders zijn ook zo maar ik vind bij de echte alloctonen dat hun zich moeten aanpassen aan de nederlandse regels 70%van de oude allochtonen kent niet eens normaal nederlands(waar ik woonde dan) en wonen al weet ik veel hoeveel jaar hier (ik praat dan meer over de moslims)dat vind ik nou niet echt.zorgzaam en klaarstaan voor andere mensen,als je de taal niet eens wilt leren wat doe je dan hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zo dat is mijn mening

@M.L
HM vind beetje vaag hoe je reageert(kan aan mij liggen)iedereen mag gewoon zn mening geven jij ook uiteraard,maar hier heb ik het idee ff als jij de nederlanders aanvliegt nu,
en criminaliteit heeft ook wel met de opvoeding te maken (deels) vind ik...als jij altijd alles mag van je ouders zoals rondzwalken op straat herrie schoppen enzo en jij als ouder doet daar niks aan is het ook jou fout!!!! is MIJN mening
mijn ervaring met alloctonen is heel anders als jou ervaring,ik ken veel als niet hulpzaam zoals jij ze beschrijft,je loopt over straat noemen je hoor zelfs kinderen van 10jaar,in onze flat zaten allemaal jonge jongentjes en allemaal een grote bek en idd nederlanders zijn ook zo maar ik vind bij de echte alloctonen dat hun zich moeten aanpassen aan de nederlandse regels 70%van de oude allochtonen kent niet eens normaal nederlands(waar ik woonde dan) en wonen al weet ik veel hoeveel jaar hier (ik praat dan meer over de moslims)dat vind ik nou niet echt.zorgzaam en klaarstaan voor andere mensen,als je de taal niet eens wilt leren wat doe je dan hier!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zo dat is mijn mening

Patricia mijn man past zich eigen aan maar ze moeten nog steeds hem aanspreken over zijn huidskleur en afkomst . Ik vind het niet gek dat hij op een gegeven moment het zat is om telkens als he zwarte aangesproken te worden en nog veel meer van die dingen Hij roept ook niet he blanke nee hij zegt ook ik heb een naam.. Mijn man heeft zich eigen bewezen en dan nog krijg hij vaak genoeg rotopmerkingen weet je waarom omdat ze hun zelf druk maken om hun job. Maar mijn man heeft zichzelf wel 200 procent bewezen terwijl die nederlander nog geeneens 100 procent
Het is overal wat maar scheer niet iedereen over een kam. En niet elke ouder is erbij als zijn kind iets doe wat niet mag. Ik leer mijn kinderen wat goed en fout is maar dat hoeft niet te zeggen dat ze het ook zo doen. Je hebt het niet altijd in de hand je kan er niet de hele dag opzitten van wat doe jij. De mentaliteit van vroeger is heel anders dan tegenwooordig. maar zoals ik eerder schreef ik stop ermee ik hoef niet constant mijzelf te verdedigen

Lis, ik kan me erg goed voorstellen dat het ontzettend zuur is als je zelf ervaart hoe het is om gediscrimineerd te worden. Vooral als je ziet dat zoiets gebeurt bij je man van wie je veel houdt en waarvan je weet dat het gewoon absoluut onterecht is! Hij moet extra hard werken om zichzelf te bewijzen terwijl er genoeg nederlanders zijn die zich niet hoeven te bewijzen en slechte werknemers zijn, maar toch gekozen worden boven een allochtoon.

Ik denk ook dat als je in een wijk woont met veel criminaliteit en toevallig zijn al die criminelen allochtoon/moslim, dat dat je mening zal vormen over deze groep mensen.

Lis, ik zou inderdaad ophouden met jjjezelf te verdedigen. Je weet zelf het beste hoe je man is, en heb vertrouwen dat er meer dan genoeg nederlanders zijn die verder kijken dan zijn kleurtje en zich wel interesseren in de persoon die hij is. Hetzelfde geldt voor je kinderen.

Hiermee wil ik niemand persoonlijk aanvallen hoor, dit is gewoon zoals ik het zie..

Terug
Bovenaan