psz allochtonen

@lis zie hier niet dat ikje man aanval hoor echt niet,vandaar dat ik ook telkens moslims erbij zet!!!met de mensen uit jou man zn cultuur heb ik heeeeeeeleeeeeeeeeeeeeeeemaaal geen problemen nooit gehad ook,ligt denk ik ook in welke gemeente je zit ede is gewoon een en al marokaan

gr

@lis zie hier niet dat ikje man aanval hoor echt niet,vandaar dat ik ook telkens moslims erbij zet!!!met de mensen uit jou man zn cultuur heb ik heeeeeeeleeeeeeeeeeeeeeeemaaal geen problemen nooit gehad ook,ligt denk ik ook in welke gemeente je zit ede is gewoon een en al marokaan

gr

Ik werk met marokanen, nederlanders, turken enz, Ik heb geen hekel aan geen enkel mens.
Maar als je noodgedwongen zou moeten verhuizen zou jij dan de taal meteen spreken??
Wat ik alleen wil aangeven dat er net zo veel foute nederlanders zijn dan buitlenlanders en dat opvoeding er echt niet altijd wat mee te maken heeft!! Ik heb getwijfeld of ik die reactie zou plaatsen omdat ik al wist wat voor kortzichtig antwoord ik zou krijgen.
Ik zou diegene die nu had roepen dat het aan de opvoeding kan liggen over een jaar 15 nog wel eens spreken.
Ik ben het zelfde op gevoed als mijn broer, met mij gaat het goed enmet hem minder zeg maar.
Het hangt ook af in wat voor buurt je woont of je in een stad of dorp woont wat voor vrienden je hebt en hoe je karakter is.
Ik ben nu iemand die niet snel de kaas van zijn brood laat eten en mijn broer wel.

Waarden en normen zijn heel belangrijk en dat geld voor iedereen.
Mijn turkse collega komt regelmatig op de afdeling met tranen in haar ogen dat haar zoon weer zo is gepest..... het zal je kind maar zijn.
En ja Patricia ik denk dat je nergens kun wonen waar geen marokanen wonen die wonen overal en helaas voor jou dat mogen ze ook.

ML
nou wij hebben duidelijk een andere mening over het opvoedingsniveau..ik blijf bij mijn mening dat opvoeding ook deels met ouders te maken heeft!!!en ja dan hoor je mij maar over 15jaar ik blijf erbij

en wat nou helaas voor mij maar er mogen overal marokanen wonen,ik zeg gewoon dat de moslims zich aan onze regels moeten aanpassen kwa taal enzo,en noodgedwongen is wat anders,kijk naar veel negerianen die praten binnen een mum van tijd ´nederlands´ die proberen het 9van de 10 die ik ken praten vrij vlot nederlands,maar onder de moslimmen zijn veeeeeeeeeeeeeeel meer niet nederlands pratende mensen en zijn al jaren hier in nederland

ML
nou wij hebben duidelijk een andere mening over het opvoedingsniveau..ik blijf bij mijn mening dat opvoeding ook deels met ouders te maken heeft!!!en ja dan hoor je mij maar over 15jaar ik blijf erbij

en wat nou helaas voor mij maar er mogen overal marokanen wonen,ik zeg gewoon dat de moslims zich aan onze regels moeten aanpassen kwa taal enzo,en noodgedwongen is wat anders,kijk naar veel negerianen die praten binnen een mum van tijd ´nederlands´ die proberen het 9van de 10 die ik ken praten vrij vlot nederlands,maar onder de moslimmen zijn veeeeeeeeeeeeeeel meer niet nederlands pratende mensen en zijn al jaren hier in nederland

Vergeet niet dat veel eerste generatie allochtonen analfabeet zijn, en dus in hun eigen taal niet eens kunnen lezen en schrijven. Voor deze mensen in het echt onmogelijk om een nieuwe taal aan te leren! Buiten dat, in de tijd dat zij naar Nederland kwamen, hebben we ze gewoon 'aan hun lot overgelaten', er werden geen taallessen gegeven, inburgeringscursussen waren ook niet nodig. Oordeel dus niet te snel over deze groep allochtonen. Nu ken ik een man die een traumatisch verleden heeft gehad in de oorlog. Man van 40 die al 9 jaar in Nederland woont en verschrikkelijk slecht nederlands spreekt. Tsja, ik kan niet bepalen waarom niet. Luiheid? Niet willen aanpassen? Of gewoon te veel meegemaakt en daardoor niet in staat zich hiermee bezig te houden?? Oordelen is makkelijk, maar soms is het ook goed om je te verdiepen in de individuele mens..

Patricia ik vind het grappig dat je zegt dat 9 van de 10 nigerianen nederlands praten mijn man komt er zelf vandaan maar in de kring waar hij in zit zijn er weinig die zo goed nederlands praten en dat is ook een ding waar hij telkens tegen aanloop dat ze zijn jaloeers hij heeft zijn nederlandse nationaliteit gekregen hij heeft een gezin en is geschoold en hij heeft de kans om een opleiding te doen via het bedrijf omdat ze inzien dat hij heel speciaal is . Hij is niet voor niks mijn man we zijn niet getrouwd hij had zijn verblijfsvergunning al voordat ik hem leerde kennen en dat hebben er veel ook niet net als de nederlandse nationaliteit. Maar momenteel is het raak in Nigeria de moslims daar die zijn echt extreem vergeleken hier die zijn voor de saria en zijn nou aan het moorden .Maar dat is daar nog altijd geweest maar nou is het extreem . En weet je waar het volk ook boos over is dat hun uitgebuit worden door Shell de mensen hebben niet veel werkgelegenheid en willen werken maar ze krijgen niet de kans van Shell nee hoor en dan begrijp ik ook dat ze boos zijn het is wel hun land . Dat zijn dingen waar andere mensen niet bij stilstaan. Wij gaan als nederlander ook naar het buitenland 0m beter te worden zo hun ook maar de situaties zijn anders en heel verschillend en dat is soms moeilijk voor ons te begrijpen . Ik heb met niemand problemen maar ik vind het soms vervelend dat de mensen met hun oordeel al klaar staan zo is het en niet anders terwijl ze er niks vanaf weten . Ik vertel je dit maar ik val je niet aan he zo moet je het niet zien ik vind het gewoon leuk de verschillen die je hoor. Iedereen heeft zijn ervaring en mening en dat mag. Maar sommige mensen weten eens de helft niet wat afspeelt Nigeria is ook altijd negatief in het nieuws laatst reportage over mensenhandel ja dat gebeurt niet alleen in Nigeria ook in andere landen. Ze worden ook vaak neergzet als oplichter er zijn er ook veel maar het is zo typerend dat ze er dan bij moeten zetten nigerianen terwijl als een nederlander het doet word het niet erbij vermeld . Wij roepen altijd elke afkomst heeft zijn goede en slechte mensen. Oh ja weet je niet dat ze vroeger allochtonen uit het buitenland zijn gehaald om het vuile werk te doen omdat niemand het wou doen.

Weet je, het is goed dat je kans hebt om in een ander land je geluk te zoeken, zouden we zelf misschien ook proberen, maar je hoort je wel aan te passen aan de cultuur/waarden en normen van dat land!
Je kunt niet in een ander land gaan wonen en dan neerkijken op de bevolking, bijv dat wij als vrouw hier heel vrij zijn, daar hebben bepaalde gelovige minachting voor, prima maar dan hoor je hier niet thuis!

MJ

Terug
Bovenaan