Wij hebben zelf een jack-russel, die was wel iets ouder toen onze dochter geboren werd....maar ok het is een huisdier en toevallig hetzelfde ras...
Alles wat wij hebben gekocht zetten we in de kamer zodat ze even kon ruiken...dan bedoel ik kinderwagen, maxicosi enzo...
De box hadden wij 6 weken van tevoren in de kamer staan (omdat mama het zo leuk vond hihi) maar ook om de hond te laten wennen aan een nieuw meubelstuk met bijbehorende speelgoed dingentjes erin...
Een luier heb ik niet gegeven, dat vond ik wel zo ranzig...en wat als ie denkt dat is leuk speelgoed en sleept het door de kamer heen....
Nee wij hebben Jara het mutsje van Nova laten ruiken en daar had ze eigenlijk geen aandacht voor...
Toen ik thuiskwam uit het ziekenhuis (ben een nacht gebleven) waren mijn schoonouders er al met haar, had ik speciaal om gevraagd, vond dat de hond thuis moest zijn als de baby thuis kwam.
We hebben haar laten ruiken toen ik rustig op de bank ging zitten met Nova en het was goed.
Kraamhulp betrok haar overal bij, nam haar expres mee naar boven Nova op bed doen en in bad, gewoon alleen in de eerste week.
Verder hebben wij wel tegen bezoek gezegt die binnenkwam dat ze eerst Jara moesten begroeten want die hond was niet anders gewend en je kweekt wel jaloezie als alle kraambezoek de hond die je al hebt voorbij stuift en rechtstreeks naar de baby loopt...
Nou onze hond en Nova zijn 2 handen op 1 buik, liggen samen tv te kijken etc....
Hoop dat je hier iets aan hebt, en wees blij je hebt een pup die kan je veel bijbrengen, laat hem/haar nu al kennis maken met kinderen en baby's...
Liefs Randy