puppy en baby iemand ervaring om te laten wennen

Nou dan zal onze hond ook wel dezelfde rang hebben als ons...ik heb het nooit zo bekeken.
Onze jack is voor een jack heel rustig maar wel enthousiast als er bezoek komt.
Onze hond was bijna 4 toen Nova werd geboren en ze was dus al die tijd ook al gewend dat ze begroet werd door bezoek die binnenkwam...
Mijn mening is dat ik haar jaloers zou hebben gemaakt als nu iedereen eerst naar de baby was gelopen en dan haar aandacht gaf.
Het is bij ons altijd in de hal gebeurt, en dan was het ff hallo jara, je hoefde haar niet eens aan te halen maar dat je eerst haar naam noemde was al genoeg.

Denk ook dat iedereen er zelf wel een weg in vind met zijn/haar eigen hond.

Liefs Randy

oke dan heb ik een vraag! en hond die dus altijd aandacht krijgt bij binnenkomst visite, die mag dat ineens niet meer als er een baby is!
hoe gaat dat dan? dat pikt de hond meteen?
onze cursusbegeleider zei aangezien ze nu ook de mensen verwelkomd werkt dat juist averechts als je dat niet meer doet als de babay er is.
ze mocht niet om aandacht vragen maar als ze mee naar de deur ging dan bleef ze kwispelend staan en kreeg een aai! thats it!
staat je hon dan gelijk aan jou?
ze sliep gewoon in de bijkeuken in een mand, ze lag in de mand als wij aten, ze at na ons, enz..
alles gedaan zoals ons verteld is, maar goed ik denk wel dat wanneer ze ineens niet meer mocht begroeten en geaaid mocht worden dat ze dan in de war zou zijn...
maar jah ik ben geen kenner!

liefs

Het is natuurlijk wel een nieuwe situatie; de hond moet leren dat de nieuwkomer wel hoger in de roedel staan dan hij...
Misschien kun je het wat minder zwart wit trekken door de baby mee te nemen op de arm.
Vaak wijst het zich natuurlijk ook wel vanzelf maar met een pup is het wel handig om het gedrag gelijk in goede banen te leiden nu het nog kan!

Groetjes Sas

wij hebben bij ons 1e kindje het mutsje dat ze na de geboorte op had ongewassen aan onze hond gegeven en het is perfect gegaan toen ze thuiskwam de baby laten zien en laten besnuffelen en toen was het goed hij was heel beschermend naar haar je moet je hond ook niet anders gaan behandelen als de baby er is als hij bv. nu op de bank mag dan moet je hem dat ook laten doen als de baby er is veel geluk ermee

Terug
Bovenaan