puppy en baby iemand ervaring om te laten wennen

Nog wel een tip, ik lees hierboven dat er aangeraden word om visite eerst de hond te laten begroeten, maar dit werd ons juist afgeraden door onze cursus leidster!!! Het is wel afhankelijk van de hond, maar als hij al wat dominanter is moet je dit juist NIET laten doen. Daarmee bevestig je namelijk dat de hond hoger in rang staat dan de baby.(hoger in rang wordt eerst begroet.. altijd de hond als laatste!!!) Dus het liefst als je een bench hebt, zet de hond in de bench en als tie rustig is na een kwartiertje (en de visite de kleine heeft kunnen bewonderen) laat de hond vrij en natuurlijk mag hij dan gewoon aandacht!

even wat ik mijn pup kopers mee geen

de hond vooral niet negeren en opsluiten of vast zetten als er een baby is

de visite moet nooit naar de hond toe gaan (als je een dominante hond hebt)
in de wolven hondengedrag is het zo dat de rang lagere naar de rang hogere gaat
en dat is juist het probleem vaak dat de leiding niet duidelijk is
wij hebben hier 4 honden nu lopen
en we hebben 2 kinderen en we hebben altijd de honden over bij gehad
niet bij de bevalling maar verder overal bij betrekken
ik bepaalde altijd wat er gebeurt ben dan ook de roelelleidster van hun
als ik snel zwanger zou zijn
reageren mijn honden er heel erg op waaks zijn ze over mij ze ruiken dat er wat anders is
als er dan een baby is doe ik gewoon alles in de kamer
en als de honden iets te druk zijn moeten ze liggen moet nu ook
buiten mogen de honden spelen binnen niet
zie het al voor me 4 spelende honden in huis en ik ergens nog zitten met borstvoeding

ik liet de honden altijd gewoon binnen als er visite normaal zijn ze ook binnen als er visite is
ik heb wel een mooie lijst die mijn pupmensen altijd mee krijgen
kan ik hier wel neer zetten dat is gewoon de regels van de natuur zeg maar heel veel honden reageren er zeer goed op

Ook ik heb op de cursus geleerd dat je de hond altijd als laatste begroet als je binnen komt. Eerst mijn man, dan de kinderen en dan ons kwispelende hondje.
Onze hond is al kinderen gewend, dus dat zal wel goed komen. Ik ga geen speciale dingen doen. Ook bij mij mag de hond onder geen beding boven komen, ook niet om even de babykamer te ruiken. Ik denk dat als je de hond eenmaal mee naar boven hebt genomen je dit moeilijk kunt afleren. Honden (en andere huisdieren) horen bij ons thuis igg niet op de slaapkamers.

Ik ben 3 weken geleden bevallen en jammer genoeg verblijft mijn dochter nog in het ziekenhuis. Ook wij hebben jacks 2 zusjes met verschillende karakters. Wij hebben de box al een tijdje geleden neergezet, de kerstboom ging weg en de box gelijk neergezet, mer ivm met de katten, hebben een erg oudje, zodat hij vast kon wennen.
Zodra de kleine thuis zal zijn zou de visite toch echt de hond eerst aandacht moeten geven, want ze gaan dan uit hun dak, zijn heel blij op binnenkomers, maar daarna is het ook over, is normaal ook zo. dus in de hal eerst ff 1 of 2 aaien en dan prima! Wij hebben ook de honden aan alle nieuwe dingen die niet gewassen zouden worden lekker laten ruiken, ook zijn ze gewoon welkom in de kinderkamer als we erin gaan om dingen te pakken.
Omdat de kleine nog in het ziekenhuis ligt mogen ze altijd de kleding die we terug meenemen elke dag besnuffelen, en 1 vind het super en kijkt naar de deur, ja wanneer komt het nou binnen, de ander geeft weinig aandacht, zolang ze mij maar een lebber mag geven. Die laatste is vroeger soort van mishandeld, heb haar op latere leefdtijd gekregen, is een volle zus van de ander, maar weet dat ik haar in de gaten moet houden, is vroeger een angstbijtertje geweest, maar nu juist super ontspannen, ook met kleine kinderen, zolang ze weet dat ze niet opzij wordt geschoven. Maar zolang je ze erbij betrekt kan je veel voorkomen.
Maar ondanks dat ik mijn honden volledig vertouw zou ik ze toch nooit alleen laten samen met de kleine. Dus betrek ze erbij , jacks zijn slikm weten wat wel en wat niet mag, maar nooit negeren, want ik heb bij meerdere malen het gezien gezien wat het effect is geweest.
Mijn plan is dat zodra de kleine thuis komt, ze gewoon te bergoeten zoals anders, de kleine overgeven van mn man naar mij en dat ze als ik met haar op de bank lig haar mogen besuffelen en evt lebberen, zolang het het gezicht niet is, ivm met omstandigheden. en daarna lopen ze erbij net zoals de rest van de dingen.
Oh btw onze honden slapen gewoon bij ons boven en ook op bed 1tje zelfs onder het dekbed, mijn voetenverwarming.

hallo pini

als ik jou verhaal zo lees hebben jouw honden het super voor elkaar hebben alles in de hand
ze mogen net zo hoog als jou leven
en jouw honden bepalen ook dat zij als eerste aandacht krijgen
echt een ranghogere bepaling
zelf weten maar het gebeurt hier echt niet ondanks dat de 4 honden het hier proberen ik bepaal het hun niet

ik hoop dat jullie kleine meid gauw thuis komt veel succes

ik ben in april vorig jaar bevallen van een dochtertje. we hebben zelf een dobermann die heel druk en speels is. we hebben de box ook 4 weken van tevoren in de woonkamer gezet. en elke avond al het muziekdoosje laten spelen dat hij ook aan dat geluid gewend raakte.
toen de kleine er eenmaal was is me vriend dezelfde avond nog met haar naar beneden gegaan om de hond te laten wennen. elke dag als ik met haar de trap af kwam sprong hij even omhoog om te kijken maar al gauw vond hij het niet meer interessant. wel het geluid van de babyfoon vond hij in het begin ff schrikken.

het bezoek heeft gewoon eerst de hond begroet omdat ze dat altijd deden ook toen we nog geen kleintje hadden en we hebben nooit iets gemerkt. als de beschermendheid van hem tegenover ons dochtertje als ze door iemand anders vastgehouden werd. dat is een kwestie van wennen. nu zijn het dikke vriendjes.

Terug
Bovenaan