"huilbaby"

Oja.. nog een aanvulling..  gebuik één methode om te troosten. Ik zou stoppen met auto rijden.. rondjes wandelen buiten.. dan weer dit, dan weer dat. Dat geeft echt alleen maar nóg meer onrust en het helpt vaak niet of maar heel kort. Ik begrijp dat je van alles probeert om dé oplossing te vinden voor maar vaak wordt het daardoor alleen maar erger en houd je het probeer in stand.
Je hebt trouwens ook huilpoli's! Ik heb er geen ervaring mee maar zij kunnen je vast verder helpen!

Mijn meisje huilde eigenlijk altijd als ze niet bij me was, vreselijk. Ze kreeg bv en de bevalling was heftig met lang persen en flink trekwerk met een pomp. Ik denk een combi van krampjes en iets wat nooit is gevonden. Osteopaat kon niks en ik zag haar zelfs vreemd opkijken dat dochter niet rustig werd bij haar behandeling. Anyway, de draagzak was een lifesaver. Scheelde veel gehuil. Doorbijten was daarna t enige, het werd iedere week beter.. hopelijk wordt nr 2 niet zo heftig. Maar bij reflux zou dragen ook verbetering moeten opleveren. Ik heb ook goede dingen gelezen over een soort babypsycholoog, maarja t blijft zoeken..

Ik hoop dat je veel gaat hebben aan de draagzak. Mijn rug is inmiddels aardig naar de haaien maar je kunt daarmee wel de vicieuze cirkel doorbreken van een kindje dat te weinig slaap krijgt en daardoor alleen maar meer geprikkeld en overstuur is. Evt zou je ook nog kunnen denken aan baby massage? Ik heb trouwens een paar keer een zetpil gegeven om te testen of ze pijn had of gewoon overprikkeld was. Ze werd daar ook rustiger van dus toen wist ik beter dat het pijn was (waarschijnlijk slokdarm irritatie achteraf). Lastig hè dat ze nog niet kunnen vertellen wat er is!!
Onze dochter wordt heel relaxed (en slaapt dan best goed) nadat ze mee onder de douche is geweest. Het huid op huid contact en de warmte ontspant haar. In badje moeten ze weer liggen, wat voor reflux baby's niet prettig is. In het boek Reflux Baby heb ik meer fijne tips gelezen, zoals met verschonen niet de billen omhoog maar naar de zijkant doen en lekkere kleertjes die niet strak zitten bij de buik. Kan je dat boek echt aanraden. Wij verschoonden onze dochter voor de medicatie trouwens in haar wippertje, dan lag ze nog rechter. Probeer elkaar af te wisselen zodat je lief en geduldig kunt blijven, want dat vond ik ook heel lastig op een gegeven moment. Bedenk maar dat jouw steun je kindje er doorheen helpt. Je bent een super mama en mag trots zijn dat je zo goed naar je gevoel luistert en voor je kindje opkomt!

Ohja en ik laat ons meisje op haar zij liggen, dat scheelt ook. Inbakeren en beetje stutten met kruiken voor en achter (met deken er tussen). Niet de richtlijn voor slapen, maar wel veel prettiger voor haar. Ze slaapt zo overigens overdag max 40 minuten momenteel dus vraagt nog wel meer oefenen.

Ik hoop ook dat een draagdoek/zak je gaat helpen! Mijn dochter was geen huilbaby, maar wel zeer alert en daardoor snel overprikkeld/oververmoeid en sliep daardoor moeilijk in en ook dat kan huilen veroorzaken. De draagzak was hier echt onze redding die eerste vermoeiende weken. Ze ging er vaak met enige tegenzin in, maar als we eenmaal gingen lopen, viel ze heerlijk in slaap. Soms moesten we flink doorstappen, maar als ze eenmaal sliep konden we vaak weer rustig gaan zitten of iets voor onszelf doen.

Krampjes en reflux geven fysiek ongemak, maar die kleintjes kunnen niet lang achter elkaar wakker zijn, dus raken ook snel oververmoeid waardoor ze moeilijker inslapen en dan nog vermoeider raken en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel. Hopelijk doorbreekt de draagzak dit! Wij vonden het die eerste weken belangrijker dat ze sliep dan hoe ze sliep. Vanaf een week of 8/9 gingen we langzaam naar slaapjes oefenen in het bedje en steeds zelfstandiger inslapen. Inbakeren heeft hier ook bij geholpen. 

Oh en een tip om een flinke huilbui te doorbreken: baker je kindje in, zet de kraan open en laat het warme water over zijn hoofdje  stromen. Heb dit zelf nooit geprobeerd, maar zag het ooit getipt worden en lijkt mij zelf ook heerlijk ontspannend, haha! Wel uitkijken dat het niet z'n oogjes en neus instroomt natuurlijk. 

Wij geven standaard elke ochtend protectis voor baby's. Ze heeft sinds dien geen last meer van krampen en verstoppingen. Als het echt krampen zijn kun je dit even proberen ...

Misschien last van verborgen reflux? Dat had mijn zoontje ook en ik heb echt van alles geprobeerd ze zeiden ach het zijn krampen het is normaal maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ik doe nu al een tijdje nutriton in zijn flesvoeding. Ook 1x langs de osteopaat geweest maar door die hele lockdown kon dat ook niet meer. Het gaat nu echt veel beter dankzij die nutriton

Hi!
Wat vervelend dat jullie baby zoveel huilt. Wij hebben een "onrustige" baby (inmiddels 3 maanden oud), zoals ze dat noemen bij CB. Heeft ook erg veel gehuild, dronk/ drinkt slecht (krampjes) en slaapt slecht. Onze baby huilt nog steeds veel, maar de draagdoek doet wonderen. Hij wil het liefst de hele dag rechtop. Hij heeft nog steeds om de twee uur voedingen, ook in de nacht. Alles wordt makkelijker, maar niet op het tempo dat wij graag willen. Ik begrijp je frustratie .. je hoopt dat het snel beter wordt. Wij hebben veel hulp gehad van familie en vrienden. Ze kookten voor ons of namen de baby mee te wandelen zodat ik kon slapen. Hoop dat je de draagzak/doek snel hebt en dat het net zo goed helpt als hier.
Mocht je weer aan het werk moeten en het kan nog niet, er zijn mogelijkheden om langer thuis te blijven. Bij ons blijf ik 2,5 maand langer thuis. Neem de tijd die jullie nodig hebben!
Heel veel succes!

Terug
Bovenaan