Ik hoop ook dat een draagdoek/zak je gaat helpen! Mijn dochter was geen huilbaby, maar wel zeer alert en daardoor snel overprikkeld/oververmoeid en sliep daardoor moeilijk in en ook dat kan huilen veroorzaken. De draagzak was hier echt onze redding die eerste vermoeiende weken. Ze ging er vaak met enige tegenzin in, maar als we eenmaal gingen lopen, viel ze heerlijk in slaap. Soms moesten we flink doorstappen, maar als ze eenmaal sliep konden we vaak weer rustig gaan zitten of iets voor onszelf doen.
Krampjes en reflux geven fysiek ongemak, maar die kleintjes kunnen niet lang achter elkaar wakker zijn, dus raken ook snel oververmoeid waardoor ze moeilijker inslapen en dan nog vermoeider raken en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel. Hopelijk doorbreekt de draagzak dit! Wij vonden het die eerste weken belangrijker dat ze sliep dan hoe ze sliep. Vanaf een week of 8/9 gingen we langzaam naar slaapjes oefenen in het bedje en steeds zelfstandiger inslapen. Inbakeren heeft hier ook bij geholpen.
Oh en een tip om een flinke huilbui te doorbreken: baker je kindje in, zet de kraan open en laat het warme water over zijn hoofdje stromen. Heb dit zelf nooit geprobeerd, maar zag het ooit getipt worden en lijkt mij zelf ook heerlijk ontspannend, haha! Wel uitkijken dat het niet z'n oogjes en neus instroomt natuurlijk.