" Je bent er te veel mee bezig" !?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Hebben jullie de opmerking " je bent er te veel mee bezig"  ook al eens naar je hoofd gesmeten gekregen...?</p><p>Nou mijn man ik en ik wel. Inmiddels zitten wij in ronde 16 en vind het nu behoorlijk pittig worden. De stempel "onverklaarbaar minder vruchtbaar" hebben we in onze zak kunnen steken. </p><p>Zaadonderzoek, progesteron test, HSG alles lijkt tot nu toe in orde maar toch lukt het niet meer. In januari 2019 heb ik een vroege miskraam gehad en sindsdien niks noppes nada. Gelukkig wel een plan van aanpak want wss april/mei gaan we starten met IUI en hormooninjecties. Mijn luteale fase is aan de korte kant (9/10 dgn).</p><p> </p><p>Ik dacht ik ga het eens van me afschrijven en vragen hoe andere meiden omgaan met de maandelijkse teleurstelling. Want de vrouw die al meer dan een jaar bezig is met een kinderwens en hier niet maandelijks mee bezig is krijgt van mij een oorkonde! Ik heb me bijv voorgenomen iedere maand ontspanningsmassage te boeken en ik zit te denken aan acupunctuur. Iemand hier ervaring mee en wat helpt jullie? </p><p> </p><p>Liefs MR</p><p> </p>

Oooh, ik wordt zo boos van die opmerking! Alsof het jouw schuld is dat het niet lukt.. En ze vergeten even dat 90% van de vrouwen gewoon binnen het jaar zwanger wordt terwijl die er toch ook echt HEEL ERG mee bezig zijn! Het is zo'n flauwekul, gebaseerd op anekdotisch bewijs van een handjevol vrouwen. Niemand die zegt dat de man dan alcohol moet laten staan of moet stoppen met koffie drinken. Nope, wij moeten een soort mindfuck op onszelf loslaten, dan komt het goed.

Dus, lekker naast je neer leggen die opmerkingen en de mensen die het zeggen vertellen dat ze dit dus nooit moeten zeggen tegen iemand met een kinderwens, want het is onzin. 

Ik zit in een andere situatie dan jij, maar zijn inmiddels wel al een jaar bezig voor de tweede. Eerst moest mijn cyclus weer opgang komen na de borstvoeding en toen had ik ook een korte lf. Maar toch zwanger geworden na een half jaar. Dat werd helaas een miskraam met 10 weken en daarna was mn cyclus weer bal. Dus nu even afwachten. Ik probeer me te focussen op positieve dingen, niet zo op het zwanger worden zelf: dagdromen over een baby en door me bezig te houden met dat waar ik wel controle over heb: gezond eten en drinken en voldoende bewegen. Dat helpt om het positiever te houden. Accupunctuur en massage klinken ook goed! 

Hopelijk is het snel raak voor jullie. Houd moed!

Ik zit in ronde 14 en heb ook al vaak die opmerking gekregen maar het is toch logisch dat je er zoveel mee bezig bent als het na 1 jaar nog niet is gelukt? Wanneer is je NOD? Zitten jullie al in de medische molen? Ik krijg as. een inwendige echo tenzij ik zwanger ben natuurlijk maar daar ga ik na zoveel rondes maar niet meer van uit... (ik heb wel al 2 gezonde kinderen maar bij mijn dochter duurde het ook meer dan 1 jaar)

Die opmerking wordt hier op het forum ook vaak gegeven. Ik kan daar woest om worden. Die mensen weten niet waar ze het over hebben en hoeveel geluk ze hebben als t binnen een jaar zonder problemen lukt!
Ronde 17 hier. Wij hebben wel een oorzaak waarom het niet lukt. Bij ons ligt het aan de man. En dan nog zou ik moeten loslaten? Rot toch op met zo'n  gevoelloze opmerking!
De twee weken na de inseminatie ben ik lief voor mijzelf door leuke dingen te doen. Ik zit er ook over na te denken om acupunctuur te doen. Of yoga ofzo. Dat zou ik ook met behulp van YouTube kunnen doen.

Wat verdrietig dat jullie al zo lang bezig zijn ?
Ik vind dat echt de stomste opmerking die je kan maken naar iemand die bezig is om zwanger te worden .
Tuurlijk ben je er wel mee bezig .
Sowieso als je beslist om aan een kindje te beginnen ben je er mee bezig . Het liefst wil je zo snel mogelijk zwanger worden liever gisteren dan vandaag 
Ik ben allebei mijn zwangerschappen vrij ben zwanger geraakt  in ronde 4 en ronde 2. 
Maar ook ik was er mee bezig . Vanaf ronde 1 al .  Je gaat er mee naar bed en staat er mee op ?
Als je baby's ziet of zwangere vrouwen denk je er weer aan ook wanneer je pijn tjes voelt etc.
Ik vind het  altijd zo makkelijk gezegd  je moet er niet mee bezig zijn of niet teveel .
ik weet zeker dan ELKE vrouw die een kinder wens heeft dit toch doet .
Laat staan als je al 16 rondes verder bent .
Dan ben je niet alleen bezig met ik wil zwanger worden maar krijg je toch ook het medische gedeelte van wat is er mis wat kan het zijn waardoor het langer duurt.
Dus echt meer dan logisch  dat je er mee bezig bent 

Het moet alleen wel gezond blijven natuurlijk ?
Daarom is praten ook belangrijk vooral met je man .
Hopelijk lukt het jullie gauw om zwanger te worden ? het word jullie gegund 

Ik word ook zo moe van die zin! 
Tuurlijk is iemand er mee bezig als je graag een kindje wil. 
In mijn geval kan ik er niet anders dan er mee bezig zijn. Wij zitten inmiddels in ronde 2 van een icsi traject, dus ik zet dagelijks diverse hormoon spuiten in mijn buik met als gevolg lichamelijk en geestelijk klachten. Dus nee, er niet mee bezig zijn kan gewoon niet!
Ik ben in deze ronde begonnen met voetreflex en ik merk dat dat mij in elk geval goed helpt om in elk geval de lichamelijke spanning kwijt te raken, waardoor ik geestelijk het inmiddels ook weer wat beter aan kan. Want ondanks dat ik er naast mijn vriend en er ook met vrienden en familie over kan hebben blijft het hele verhaal erg frustrerend. 

Snap heel goed dat je er mee bezig bent!
Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten, met beide dochters in ronde 3 al zwanger.. maar ook ik was er echt mee bezig, ook al duurde het 'maar' 3 maanden! 
Precies wat Nicolle zegt.. je staat ermee op en gaat ermee naar bed, het is gewoon elke maand kei spannend!! En ik weet ook ZEKER dat ELKE vrouw dit zo ervaart. Je stopt toch niet met anticonceptie en denkt dan: ahh, we zien wel. Tuurlijk denk je elke maand: Zou het???? Dat lijkt me een hele normale reactie, of je nu in ronde 2 of ronde 20 zit... al wordt de teleurstelling en de twijfels en het verdriet  met de maand sterker denk ik. 
Veel sterkte en ik hoop heel erg dat het iedereen die het zó graag wilt, het gauw gegund is!!!!

Snap heel goed dat je er mee bezig bent!
Ik kan er (gelukkig) niet over meepraten, met beide dochters in ronde 3 al zwanger.. maar ook ik was er echt mee bezig, ook al duurde het 'maar' 3 maanden! 
Precies wat Nicolle zegt.. je staat ermee op en gaat ermee naar bed, het is gewoon elke maand kei spannend!! En ik weet ook ZEKER dat ELKE vrouw dit zo ervaart. Je stopt toch niet met anticonceptie en denkt dan: ahh, we zien wel. Tuurlijk denk je elke maand: Zou het???? Dat lijkt me een hele normale reactie, of je nu in ronde 2 of ronde 20 zit... al wordt de teleurstelling en de twijfels en het verdriet  met de maand sterker denk ik. 
Veel sterkte en ik hoop heel erg dat het iedereen die het zó graag wilt, het gauw gegund is!!!!

Terug
Bovenaan