"Maar je bent nog zo jong"..

Wat een onzin!! Maar ik herken het wel. Het lijkt ook alsof sommige mensen "bang" zijn om aan kinderen te beginnen. Want "daarna kan je niks meer doen". Zo'n onzin! Wij doen alles nog wat we daarvoor deden, hetzij met iets meer plannen en vooruit denken. Ik was 27 toen ik beviel van mijn eerste en ben nu 29 en zwanger van de tweede. Geen van mijn vriendinnen heeft kinderen en ze feesten elk weekend tot ze knock-out zijn. En dat vinden ze dan vrijheid. ?Mij niet gezien, ik geniet op en top van het gezinsleven!

Schijt aan hebben. Ik kom ook uit een soortgelijke bubbel. Ik was de eerste in de groep die met 25 ongepland zwanger raakte. Je zag ze ook denken. Maar binnen een jaar was de rest ook zwanger. En iedereen heeft er gewoon nog een carrière bij. Niet dat dat belangrijk is, maar het een sluit het ander niet per se uit. 

Hmm dat kan toch niemand voor een ander bepalen... wat is jong? Ik ben net 27 en 20 weken zwanger van onze derde maar dat wil echt niet zeggen dat ik niet aan een carrière werk.. ik zou me niet zo veel aantrekken van mensen die zulke opmerkingen maken

Het is ook niet per se zo dat ik me er door laat leiden in mijn keuze, maar ik vind het gewoon bijzonder dat je zo wordt beoordeeld op basis van dit soort dingen.  En ik snap ook wel dat als je studeert dat het dan wat langer duurt voordat je een stabiele basis hebt, maar denk ook dat mensen (in mijn omgeving althans) de lat ook wel heel hoog leggen voor wat die basis dan zou moeten zijn. Ik denk dat ik het al eerder zei, maar grappig dat het dan dus echt afhankelijk is van in welke omgeving je leeft of 27 dan 'jong' is of toch al best oud. 

Hee hee, heel herkenbaar hoor. Gelukkig veel positieve reacties gekregen maar ook een paar mensen die het minder begrepen, maar dat is hun probleem ?
Ik ben 24 en m'n vriend 27 en nu bijna 12 weken zwanger. We hoorden ook echt wel vaak "was het gepland?" Alsof we dat tegen Jan en alleman zouden zeggen als het niet zo was haha! 
Maar goed, 100% gepland dus en we zijn dolgelukkig. Het is jullie leven, doe wat goed voelt ?

Jep hier!! Ik ben 28 als de kleine geboren word en mijn partner "nog 26". Tegenwoordig is dit jong.... en lijkt het alleen normaal als je de 30 bent gepaseerd. Mijn vriend en ik vinden dit idee juist fijn dat we nu jong zijn en alle energie hebben. Ik denk zelf dat hoe ouder hoe "lastiger" en wij hebben straks op jonge  leeftijd al onze tijd en vrijheid terug.
Moet wel toegeven dat ik hierdoor soms ook twijfel of we niet te jong zijn hoor, maar je moet lekker je eigen gevoel volgen! 

Jep hier!! Ik ben 28 als de kleine geboren word en mijn partner "nog 26". Tegenwoordig is dit jong.... en lijkt het alleen normaal als je de 30 bent gepaseerd. Mijn vriend en ik vinden dit idee juist fijn dat we nu jong zijn en alle energie hebben. Ik denk zelf dat hoe ouder hoe "lastiger" en wij hebben straks op jonge  leeftijd al onze tijd en vrijheid terug.
Moet wel toegeven dat ik hierdoor soms ook twijfel of we niet te jong zijn hoor, maar je moet lekker je eigen gevoel volgen! 

Terug
Bovenaan