"Maar je bent nog zo jong"..

@Vol verwachting
Ik vind de balans bewaren tussen werk en moederschap soms lastig doordat ik snel last heb van schuldgevoelens, als ik af en toe een extra dag(deel) wil of moet werken naast mijn vaste dagen en ik dus mijn dochter ergens anders moet onderbrengen, kan ik me hier snel rot over voelen. Maar ik denk dat ik hier ook last van zou hebben gehad als ik later een kind had gekregen. Mijn man heeft hier ook veel minder moeite mee, dus het is misschien ook echt een moeder-dingetje ;) 

Dit vind ik ook lastig. Ik ben 28 en kom dus al behoorlijk dicht bij de 30. In mijn vrienden- en kennissenkring heb ik voornamelijk mensen met een HBO of WO opleiding. Vrijwel geen van hen heeft kinderen als ze onder de 30 zijn. Ik heb een goede baan bij een groot bedrijf waar veel doorstroommogelijkheden zijn. Ik wil die kansen pakken maar wil ook niet eeuwig uitstellen.
Watvoor soort banen hebben de carrièregerichte dames hier die tussen de 25 en 30 moeder zijn geworden? Daar ben ik zo benieuwd naar.

[quote quote=10298601]@Vol verwachting Ik vind de balans bewaren tussen werk en moederschap soms lastig doordat ik snel last heb van schuldgevoelens, als ik af en toe een extra dag(deel) wil of moet werken naast mijn vaste dagen en ik dus mijn dochter ergens anders moet onderbrengen, kan ik me hier snel rot over voelen. Maar ik denk dat ik hier ook last van zou hebben gehad als ik later een kind had gekregen. Mijn man heeft hier ook veel minder moeite mee, dus het is misschien ook echt een moeder-dingetje [/quote]
Hai Ylief,
Mag ik vragen hoe de de verdeling zorg-werk tussen jou en je man is?
Ik en mijn vriend zijn hier nog een beetje in discussie over.

[quote quote=10305801]Dit vind ik ook lastig. Ik ben 28 en kom dus al behoorlijk dicht bij de 30. In mijn vrienden- en kennissenkring heb ik voornamelijk mensen met een HBO of WO opleiding. Vrijwel geen van hen heeft kinderen als ze onder de 30 zijn. Ik heb een goede baan bij een groot bedrijf waar veel doorstroommogelijkheden zijn. Ik wil die kansen pakken maar wil ook niet eeuwig uitstellen. Watvoor soort banen hebben de carrièregerichte dames hier die tussen de 25 en 30 moeder zijn geworden? Daar ben ik zo benieuwd naar.[/quote]
Ik ben leidinggevende in jeugdzorg (28 jaar, kindjes van 2.5 en 3 maanden) Vriendin (28 jaar, kind van 1.5) van me is vestigingsmanager en wordt directielid. Andere vriendin is nu 29 (kind van 3 maanden) en projectleider bij onderwijsinspectie

Ik doe parttime (30 uur) , directielid doet 4 dagen waarvan 1 vanuit huis (wel 40 uur) en projectleider 4 volledig op werk (36 uur) 

Terug
Bovenaan