"oei ik groei" sprongetje bij 4 a 5 weken

Hebben jullie hier iets van gemerkt?

Madée is nu 4 weken en 3 dagen. Ik merk veranderingen aan haar:

* ze glimlacht nu en dan, maar dan gericht
* ze krijgt traantjes bij het huilen
* maakt pleziergeluidjes
* maar kan zich ook boos maken
* slaapt slechter
* is wel makkelijker te troosten
* wil veel bij je zijn

Het eerste sprongetje staat er voor dat ze over "spijsverteringsstoornissen" groeien, minder verslikken, makkelijker boeren, minder spugen.

en zoals gezegd de zintuigen worden beter.

hoe hebben jullie dit ervaren? ben benieuwd naar jullie reacties

liefs
talke

Ik heb er geen ervaring mee..
Shenaya is nu 9 weken en 2 dagen oud en maakt nu een sprongetje in d'r leventje..

Huilen.. huilen.. huilen..
Nergens is wat te ontdekken.. De inentingen hebben wat veroorzaakt maar dat is inmiddels over..
Ze zeggen dat ze nu een nieuwe fase in gaat.. Veel lachen, en ze begint nu in haar bui wel eens ineens om te draaien..
Ze ontdekt nieuwe intressante dingen!
Ze kan ineens haar handjes gebruiken om onze hand aan de kant te drukken..
Als het goed is moet het huilen afnemen..

Ik voel verdomde machteloos momenteel..

Xx

Ons meisje is van gisteren 7 weken en ik merk dat ze moeite wil doen om te lachen, maar het komt er niet echt door. Dus echt met iets lachen, nee, da zit er bij haar niet in. Het is nog eerder een gezichtstrekje. Voor de rest merkte ik daarnet nog dat ze ook begint te huilen met traantjes.
En ook volgt ze naar mijn gevoel al een tijdje haar mobiel met haar oogjes.
Ik merk dus echt wel dat ze meer en meer begint te zien.
Ikzelf heb de boek: 'Oei ik groei' niet, maar lijkt me reuze interessant.

Liefs,
vanons...

hai Talke,
Rond de 4 weken vond ik ook dat Roef een sprongetje maakte. Maar wel een kleintje, in de zin van dat het echte "pas-geborene" ineens weg was. Hij kon opeens aandachtig luisteren naar me en heel geconcentreerd kijken.