"oei ik groei" sprongetje bij 4 a 5 weken

Hebben jullie hier iets van gemerkt?

Madée is nu 4 weken en 3 dagen. Ik merk veranderingen aan haar:

* ze glimlacht nu en dan, maar dan gericht
* ze krijgt traantjes bij het huilen
* maakt pleziergeluidjes
* maar kan zich ook boos maken
* slaapt slechter
* is wel makkelijker te troosten
* wil veel bij je zijn

Het eerste sprongetje staat er voor dat ze over "spijsverteringsstoornissen" groeien, minder verslikken, makkelijker boeren, minder spugen.

en zoals gezegd de zintuigen worden beter.

hoe hebben jullie dit ervaren? ben benieuwd naar jullie reacties

liefs
talke

Ik heb er geen ervaring mee..
Shenaya is nu 9 weken en 2 dagen oud en maakt nu een sprongetje in d'r leventje..

Huilen.. huilen.. huilen..
Nergens is wat te ontdekken.. De inentingen hebben wat veroorzaakt maar dat is inmiddels over..
Ze zeggen dat ze nu een nieuwe fase in gaat.. Veel lachen, en ze begint nu in haar bui wel eens ineens om te draaien..
Ze ontdekt nieuwe intressante dingen!
Ze kan ineens haar handjes gebruiken om onze hand aan de kant te drukken..
Als het goed is moet het huilen afnemen..

Ik voel verdomde machteloos momenteel..

Xx

Ons meisje is van gisteren 7 weken en ik merk dat ze moeite wil doen om te lachen, maar het komt er niet echt door. Dus echt met iets lachen, nee, da zit er bij haar niet in. Het is nog eerder een gezichtstrekje. Voor de rest merkte ik daarnet nog dat ze ook begint te huilen met traantjes.
En ook volgt ze naar mijn gevoel al een tijdje haar mobiel met haar oogjes.
Ik merk dus echt wel dat ze meer en meer begint te zien.
Ikzelf heb de boek: 'Oei ik groei' niet, maar lijkt me reuze interessant.

Liefs,
vanons...

hai Talke,
Rond de 4 weken vond ik ook dat Roef een sprongetje maakte. Maar wel een kleintje, in de zin van dat het echte "pas-geborene" ineens weg was. Hij kon opeens aandachtig luisteren naar me en heel geconcentreerd kijken.

Een veel grotere sprong zie ik nu, rond de 8 weken. Ik weet niet of dat ook in t boek beschreven staat?? Roef lacht opeens heel gericht, krijgt steeds meer plezier om te "spelen" in de box, heeft meer intresse in zijn speeltjes daar, wordt ineens sterker in zijn nekje, vindt opeens feilloos zijn handje om lekker in zijn mond te stoppen, kortom: hij komt uit sluimerstand en is veel meer wakker voor de wereld!!
Groetjes Annemarie

Hoi Talke,

Het eerste sprongetje staat er voor dat ze over "spijsverteringsstoornissen" groeien, minder verslikken, makkelijker boeren, minder spugen.
Dit heb ik niet ervaren... Dewi is nu 11 weken en verslikt zich nogsteeds regelmatig. Ook spuugt ze nog regelmatig (we gebruiken JBPM, daar merkten we wel een groot verschil mee!). Soms komt er zelfs 2 uur na haar eten nog weer wat omhoog en verslikt ze zich daar dan in. Helaas!

Wel is hier die 2e sprong ook erg duidelijk aanwezig geweest! Zo rond de 8 a 9 weken.
Met 7 weken merkte je dat ze een stuk helderder was. Ze reageerde echt op haar omgeving. Als je een raar gezicht trok ging ze lachen. Ze keek mensen aan als ze tegen haar praatte. Ook volgde ze mij  ineens met  alles wat ik deed. Geweldig! Ik voel me nu net supermama die de hele dag alle aandacht heeft!
Vanaf week 9 had ze ook prima door wat ze met haar handjes kon doen. Ze begon met bewust tegen speeltjes te slaan. Inmiddels pakt ze alles vast wat in de buurt van haar handjes komt. Niet alleen een speeltje, maar spuugdoekjes, haar shirt, mijn haar, mijn ketting. Ze pakt dingen vast als het bij haar hand is. Dunne speeltjes kan ze vastpakken, wat dikkere niet, maar daar voelt ze dan aan.
Ook merk ik dat ze duidelijk ook even alleen kan zijn als ze wakker is en niet de hele dag meer vermaakt hoeft te worden.

Toch erg jammer dat dit nu ook de tijd is dat ik al weer bijna moet werken...

Groetjes Cathelijne

Hallo,

Ik zie dus dat jullie ook ervaring ermee hebben. Ja rond de 4 a 5 weken is maar een klein sprongetje maar ik merkte wel dat ze dus erg hangerig erdoor was en nog is. Rond de 8 weken dient de volgende sprong zich aan, dus dat klopt ook.

Het glimlachen doet ze overigens nog alleen bij papa! vandaag voor het eerst een mona lisa lachje bij mij!

Zoals in heb boek beschreven vind er rond week 5, week 8 en week 12 en volgens mij dan weer rond week 19 en dan week 26 een sprongetje plaats. Mijn zus heeft het mij gegeven omdat ze er veel baat bij heeft gehad. In totaal zijn er 10 sprongen.

eea te vinden op www.oeiikgroei.nl

Hoop dat er nog meer meiden hun ervaringen vertellen.

liefs
talke

eyey

sem huilde met tranen al met 2 weken
hij is na 5 weken juist veel meer gaan spugen
verslikken doet hij zelden
slapen gelukkig steeds meer
lachen een hele boel
maar hijkan ook uren heel ontevreden zijn dan is niets goed
speelgeluidjes doet hij ook al

xxx

hallo,
wat leuk zeg zon boek ik ga direct ff opzoeken waar ik een kan kopen lijkt me erg leuk. en interessant

Ik merk wel aan onze dochter dat ze steeds bewuster wordt van haarzelf en haaromgeving, ze is nu 6,5 week en vanaf week vier begon ze met glimlachen (LACHSTUIPJES HAD ZE GENOEG MAAR NU BEGON HET ECHTE   WERK) en vanaf week 5 ging ze zo lief tegen je lachen als je haar aanspreekt.,.. maar ook het pruillipje met bijbehorende pruil geluidje begon,
en nu sinds half weekje krijg ik het idee dat ze ook wil gaan draaien....?? kan dit wel???? ze worddt dan heel boos als het niet lukt en begint te jammeren.

Helaas kan ze nog niet haar vingertjes/en duimpjes vinden... wat haar ook erg frustreerd. ze heeft af en toe haar vuistje in haar mond en sabbelt/zuigt en likt hier hevig aan en dan floep flopt hij weer weg.. erg leuk gezicht maar voor onze bente wat minder grappig hihi

liefs anna en bente\

Terug
Bovenaan