"oei ik groei" sprongetje bij 4 a 5 weken

hoi hoi,

Volgens mij lopen we hier heel erg achter op alles.
Het enige sprongetje is, dat ze heel af en toe een poging wagen om te gaan lachen, maar het zet nog niet echt door.
Verder hier niks te melden. Ja, ze zijn nu ruim 2 kg sinds geboorte aangekomen. Vind ik zelf al heel wat!!! (zijn ze ws heel druk mee)

Groetjes Bertine

Hey

Me zoontje is nu een maand.
Weet niet of het met een sprongetje te maken kan hebben.

Maar ineens gaat hij slapen, en is bijna niet meer wakker te krijgen. (na dagen lang te huilen tot midden in de nacht)
Verder probeerd hij al te gaan kruipen, en begind ook al te glimlachen als je tegen hem praat.
Verder merk ik weinig aan hem.

xxx Diana

het is wel zo dat als je kindje bijv. 2 weken eerder geboren is, de sprongen 2 weken later komen..

en andersom dus ook als je kindje te laat geboren is een week dan komt de sprong een week eerder ongeveer..

hoi hoi,

brabbelen tegen speelgoed??? op 7 weken???
Lijkt me wel heel erg vroeg.
Ik heb buiten een mobiel nog geen speelgoed bij ons meisje liggen.
Nu voel ik me plots weer heel onzeker.
Ik denk dat ik me dat boek ook eens moet aanschaffen...

liefs

hoi hoi,

wij hebben ook niet veel speelgoed hoor.. ik heb 1 beest met allemaal kleurtjes en verschillende stofjes en een geluidje in de box.. 2 ballen met geluidje.. en een rammelaar.. ik leg die allemaal zo neer dat ryan er met zn handjes tegen aan kan zodat het beweegt.. maar echt veel doet ie er niet mee

wat ie wel echt helemaal super vind is de mobiel! het lijkt wel of ie dan salto's of zo wil maken ik weet het niet maar hij word dan zo druk.. en gekke geluiden maken en lachen heel de tijd..

dat boek heb je echt niet perse nodig hoor! maar er worden wel een aantal dingen duidelijker als je het leest.. bij mij ging er echt een lampie branden van ooooh doet ie dat daarom

Hey hey,

Niks om je ongerust over te maken hoor! Het is ook niet veel brabbelen, maar een begin zeg maar. En het gaat ook niet aan 1 stuk door hoor. Het is zeg maar jah euh klinkt als oeh ah. Probeer maar een heel rustig met je kindje te praten en als je echt zijn aandacht hebt reageerd ie vast door klanken te maken. (heel zacht en heel suptiel hoor)

hai,
Nou, dit vind ik dan ook een kanttekening bij dit boek. Ik heb er wel veel aan gehad bij de eerste en vind het verhelderend te lezen wat zo'n sprongetje voor zo'n kleintje betekend. Maar wat ze allemaal wel niet zouden kunnen vanaf zus en zo sprong, dat vind ik wel erg overdreven! Al die vaardigheden die beschreven staan, je zou er onzeker van worden.
Ik herkende ons zoontje lang niet altijd in al die ontwikkelingen, terwijl hij volgens het cb toch echt een "snelle" baby was. Dus das mijn mening, leuk boek maar hang je niet op aan al die vaardigheden en ontwikkelingen die ze dan en dan zouden doormaken,
groetjes Annemarie

Als je het boek goed leest staat er in dat het wel even kan duren voordat je baby alles uit het 'winkeltje' doen en dat de enen baby dit doet en de andere dat.
Maar natuurlijk zal dat boek ook niet helemaal kloppen, kinderen zijn immers niet hetzelfde.

Terug
Bovenaan