"oei ik groei" sprongetje bij 4 a 5 weken

heej heej,

heb nog nooit van dat boek gehoord, wordt toch maar eens tijd. Ik laat alles lekke rop zijn beloop gaan, doen daan dingen later dan dat dat zou moeten, jammer dan. so be it.

Maar goed, sinds 2 weken zit daan ook in zo`n sprong.
Daan lachte al met 2 weken (hij was 2 weken overtijd, dus mag je die meetellen in de ontwikkeling). Sinds 2 weken lacht hij alleen naar bekenden en naar zijn lieftallige mobiel in de box (hij was toen 5 weken). Ook sinds 2 dagen aan het kraaien en gekke geluiden aan het maken. De aandachtshuiltjes zijn er nu ook, ook erg aandoenlijk!

xxx

Ik heb bewust gekozen om dit boek niet aan te schaffen!
Ik heb in mijn omgeving zoveel mensen door het boek heen en weer zien hobbelen naar huisarts of CB of dingen wel klopten!

Ik zie wel welke ontwikkeling mijn kindje doormaakt! En als ik iets wil weten bel ik het CB wel :)

Inderdaad!   Ga maar eerst naar de bieb om het te lezen voor je het koopt!  

Ik heb hem zelf ook van mijn werk gelezen, het is inderdaad wel verhelderend als je kind "volgens de boeken" groeit.   Maar meer dat dat doet er niet toe, je wordt er zeker "onzeker" van!   Al die lijsten van wat je kind nu zou kunnen doen....  

Geniet maar gewoon van je kind nu hoe die is!   Onze oudste (2,5)is nu opeens zo groot naast onze baby (5weken)   Ze groeien toch al zo snel!

ik vind het boek juist leuk. zeker als nieuwe mama. alles gaan we voor het eerst meemaken en dan is het juist leuk om er wat over te lezen. En dan is dit boek gewoon een aanrader.
vrienden die het ook hebben hebben het boek wel eens in de hoek gegooid omdat hun kindje het allemaal niet kon. Maar je moet ook niet alles wat er beschreven staat willen zien.

ik vind het leuk om te lezen wat er kan. en als onze kleine iets doet zoek ik het op. Maar ik hang echt niet alles eraan op. Van ohh met week 8 moet ze dit allemaal kunnen. en het lezen over de periode aansluitend aan hoe oud je kleine is kan je juist voorbereiden op wat komen gaat. zodat je weet wat je eventueel zou kunnen verwachten.
voor ons is het een ideaal boek.

Ik vind het ook heel leuk. Het is niet zo dat ik het boek lees en denk van ooo dat moet mijn kind kennen en dat. Nee maar ik zie wel duidelijk dat in de periode van 4 tot 5 weken ze last had van het sprongetje.

Nu is ze weer ontzettend braaf en kan goed in haar bedje alleen liggen of in de wipper daar hoef ik niet bij te zijn. Nou dat was rond de 4 a 5 weken wel heel anders

Na het sprongetje lag ze veel meer kan inderdaad aangeven of ze plezier heeft of dat ze zit te mokken, zoals ik dat dat noem.

Maar ik ga me er niet helemaal aan vastpinnen hoor maar ik wil haar zo graag begrijpen en tja vertellen kan ze het nog niet dus lees ik erover

ik heb het boek nog van mijn eerste maar heb er nu niet in gelezen, heb het boek ook toen niet echt meer gelezen na de eerste paar hoofdstukken. Had het boek ook gekregen zou het zelf niet gekocht hebben. De winkel en de dingen die ze eruit kunnen kiezen zijn soms zo overdreven dat ik het niks vond. Mijn zoontje was best snel met dingen en met andere gewoon normaal maar als ik dan naar dat boek keek dan leek het net of hij niks kon. kortom ik vond het niks.

groetjes,
lia

Terug
Bovenaan