raar?

Oh, wat herkenbaar zeg!! Hier natuurlijk al 3 dochters, dus de mensen zijn er allemaal van overtuigd dat we nu graag een jongen willen.

Krijg ook allerlei opmerkingen als:
* zou voor Marcel wel erg leuk zijn als het nu eindelijk een jongen wordt (  net of hij niet dolblij is met onze mooie dochters!)

* gaan jullie door tot je een jongen hebt?? (  tuurlijk,  eerst krijgen we 19 dochters, en dan hopen we dat de 20e toch echt een jongen zal zijn )

Ik kan ook 100x herhalen dat het ons echt niet uitmaakt en Marcel heeft zelfs liever nog een mooie meid erbij als hij eerlijk is. Maar goed, dat geloven de mensen dan niet hè, blijkbaar ben je pas gelukkig als je kids van het beide geslacht hebt.

Zou het stiekem zelfs wel zielig vinden als het een jongen wordt, arm jochie 3 van die grote zussen die zich overal mee bemoeien

Liefs Annemarie

Hoi,
Ons eerste kind is een zoon..... nog niks aan de hand. Ons tweede kind is ook een zoon... en erger nog, we hadden dat ook al aan iedereen verteld na de 20weken echo. De opmerkingen die wij hebben gehad over het feit dat het geen meisje ging worden.... erg vervelend was dat. Alsof wij  minder zouden houden van een jongetje.  
Ik heb dit ook als erg vervelend ervaren... we kregen een kindje en of dat kindje een jongen of meisje zou zijn, maakten ons écht niks uit. Maar dat gelooft inderdaad niemand. Ik denk dat er stiekem veel mensen zijn met wél een voorkeur en zij kunnen het zich niet voorstellen dat je oprecht geen voorkeur hebt. Wij hopen op een dag ook een derde kindje te mogen krijgen en ik zie nu soms al een klein beetje op tegen de reacties, maar daar probeer ik me niks van aan te trekken.
Uit onderzoeken is gebleken dat als je twee of meer zonen (of dochters) hebt (zoals wij) de kans op een meisje (of jongen) kleiner is. Ik las daar laatst een artikel over, was wel erg interessant trouwens.
Daarin staat ook dat het een erg cultureel bepaald fenomeen is. In veel landen ben je als vrouw een held als je alleen maar zonen baart haha. Er worden ook meer jongens dan meisjes geboren, een mooi trucje van de natuur. Meisjes zijn sterker en overleven vaker (tja dat dan weer wel haha) en jongens zijn vaak roekelozer, waardoor het voor de balans beter is om iets meer jongens geboren te laten worden. Ter in standhouding van de soort.
Ook zei de onderzoeker dat als er meer dan twee smaken zouden zijn geweest, mensen veeel meer kinderen zouden krijgen. Veel mensen hebben de drang om alles te willen hebben wat er te hebben valt, dus een jongen én een meisje. En ook dat is weer positief voor het in standhouden van de soort. Maar die drang hebben wij niet gelukkig.... zou ook wel erg vervelend zijn als je twee jongens hebt. Gelukkig kan ik mijn tijd besteden aan het intens genieten van mijn twee kinderen, zonder ook maar 1 moment te denken, had ik maar een meisje.
Het is al een heel verhaal, dus ik stop er mee.
Maar nog ff één.... horen de jongensmama's ook wel eens de opmerking.... 'Het is zo jammer voor later, als je oud bent..... een meisje zorgt toch beter voor haar ouders dan een jongen".   AAAHHHHH.
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Onze oudste is een jongen. Toen we zwanger waren van Danae riep iedereen idd: je hoopt vast op een meid! Weet je wat het gekke was? Voor mij was het het belangrijkste dat alles gezond was met het kindje. (wij zijn erfelijk belast, vandaar) Ik vond het bij de 20 weken echo een "toetje" om te weten wat het werd. De spanning of het gezond was  was al spannend genoeg geweest.  
Hier een papa die een lichte voorkeur had voor een meisje. (beide keren trouwens!)  Hoewel hij net zo gelukkig was geweest met een tweede knul hoor!

Hier komt definitief geen derde. Dat we van beide geslachten een kind hebben is leuk. Maar hadden we er 2 van hetzelfde geslacht gehad, dan was dat ook goed geweest.

Groetjes, Cathy

Ik had net als esme totaal geen voorkeur, zelfs niet stiekum een beetje. Dat had natuurlijk alles te maken met het feit dat ik zo goed als nauwelijks vruchtbaar was en deze zwangerschap echt als wonderkadootje kwam. Met de 20 weken echo en de echo's die ik iedere controle heb was heel duidelijk te zien dat we een gezond kereltje erbij krijgen. We zijn allebei ontzettend blij, maar niet blijer dan als het nog een meisje was geweest. We maken er geen geheim van dat we nu een jongen krijgen, de opmerkingen van "goh, wat zal je man opgelucht zijn dat hij toch nog een zoon krijgt" of "goh, krijgen jullie toch nog een echt gezin" (want volgens velen ben je geen echt gezin als je maar 1 kind hebt !!!!???GGGGRRRRrrr!) Vreselijk die onnozele opmerkingen! Gezondheid en liefde is nog altijd het belangrijkste, in welke samenstelling van je gezinnetje dan ook!! En dat je voor jezelf een voorkeur hebt voor (nog een) jongen of meisje is natuurlijk prima, ik weet zeker dat als het niet wordt wat je het liefste zou willen, je echt niet minder van je kindje gaat houden.

liefs Monique mv Marit en 27 wk zwanger van een zoon

Hoi hoi,

Ik vind het helemaal niet raar....
Wij hebben ook niet makkelijk praten wat betreft zwanger worden en we zijn reuze gelukkig met ons koningskoppel!!
Maar stiekum had ik TOCH een voorkeur hoor...
Ik wilde heel graag een meisje in mijn 1e zwangerschap. We kregen Lili !!Toen we zwanger waren van de 2e wilde ik juist liever een meisje , iedereen dacht nu zul je wel graag een jongen willen....
We kregen toen Jell! Ja echt een heerlijk manneke waar ik zielsveel van hou en geen druppeltje minder als Lili hoor!
Nu bij de derde heb ik weer een voorkeur voor een meid... Waarom??? Geen idee...
We zullen zien wat het ons brengt...
En tuurlijk vinden wij de gezondheid ook het belangrijkste, toch had ik deze gevoelens als ik heeeel eerlijk ben...

Maar als de baby geboren is maakt het ook echt niet uit wat het is, (tenminste niet bij ons) je houd er net zoveel van!!!

Liefs Lonneke HELE TROTSE MAMA VAN LILI EN JELL!!!

Hallo Mira,

Vind het niet raar hoor dat je een beetje een voorkeur hebt, maar dat je aan de andere kant ook blij bent met een gezond kindje of het nu een jongetje of meisje wordt.
Ik had sterke voorkeur voor een meisje en het werd een meisje.
Maar ik wist bijna zeker dat ik een jongetje kreeg.
Was het een jongetje geweest was ik er ook ontzettend blij mee, maar al had ik de keus, dan koos ik een meisje.
Voor een eventuele volgende (als we dat nog eens mogen meemaken) zou ik ook graag weer een meisje willen.
Maar ik zou het ook super leuk vinden om een jongetje te krijgen, omdat ook te ervaren.
Dus ik heb wel een beetje een voorkeur (wens), maar in praktijk (wat het uiteindelijk wordt) maakt het me ook weer niet uit.

Maar ja, we hebben niet te willen, we krijgen en dat besef ik ook al te goed.
Ik vind het ook heel belangrijk dat het gezond is en dan maakt het niet uit of het een jongetje of meisje is. Maar een kleine voorkeur heb ik dus ook wel.

Maar al die reacties van anderen...tjonge...dat mensen dat zo maar voor je invullen...dat het na een jongetje wel leuk zou zijn dat het een meisje wordt (en andersom). Hoe kunnen ze dat toch zomaar voor je invullen??!!!
Ben benieuwd als het zover mag komen bij ons, of mensen dan ook gaan zeggen "Je hoopt zeker wel op een jongetje?"

Groetjes, Marianne

Ach Mira, wat is raar? Als dit jouw gevoel is, dan is het toch goed?

Ik vind het eigenlijk ook wel weer heel bijzonder dat je opschrijft dat je met een meisje erbij denkt dat je gezin compleet is en dat je met een jongen erbij misschien nog makkelijker voor een derde zou gaan..... (tenminste, als ik het goed lees?).

Wij hebben er van elk één en beide keren had ik geen voorkeur. Bij mijn eerste zwangerschap kon ik me al geen voorstelling maken van het feit dat ik uberhaupt een kindje zou krijgen en bij de tweede leek het me de ene dag geweldig om van elk smaakje een te hebben en de dag erna leek het me helemaal geweldig om nóg zo'n leuk kereltje te krijgen...... Kortom, het maakte me gewoon niet uit eigenlijk.

Vervelende opmerkingen hebben we gelukkig nooit gehad, ik vind het werkelijk de onbeschoftheid ten top wat ik hier zoal lees. Maar goed, vast goed bedoeld moet je dan maar denken?

Heel veel liefs en geniet lekker van de voorpret
Susan

Soms kan je zo boos worden over de opmerkingen die gemaakt worden.
Ik vindt het helemaal niet raar dat je een voorkeur hebt, ieder zijn eigen gevoel.
En lekker genieten van je zwangerschap.

gr kaat

Terug
Bovenaan