Randy25

Dag Sweety,

Dan ken ik jou dus ook nog van het april forum, want ik was uitgerekend geweest op 11 april 2007, wat dus helaas niet zo heeft mogen zijn.
Wat fijn dat bij jou alles toen is goed gegaan en wat spannend dat jullie voor een tweede gaan!   Heeft het lang geduurd voor je zwanger raakte van Justin?

Ik ga BV geven. Dat heb ik bij mijn eerste ruim 6 maanden gedaan en dat wil ik nu weer gaan doen. Ik weet alleen niet of het lukt om weer heel veel voeding te kolven en dus echt alleen bv te geven 6 maanden, maar we zullen zien, ik maak me daar nog niet te druk over.

gr mama van MD

Dag allen!!!

Het gaat heel goed met mij! En nu ook de magische 37 weken bereikt!!

Ik voel mij nog steeds goed, maar merk wel dat ik minder soepeltjes kan bewegen. Vanochtend met boodschappen doen voel ik die kleine echt op mijn bodem hangen en over mijn blaas draaien. Ons kindje is wel lekker druk nog! En je merkt nu ook dat hij/zij steeds sterker wordt, wat een trappen zeg (gelukkig niet in mijn ribben).
Tja het wordt steeds ongemakkelijker, maar ik klaag niet hoor! Ik houd het wel vol.

Heb intussen deze week zowat de hele keuken opgeruimd en alle kastjes  schoongemaakt, vandaag de ramen van binnen gelapt en ook alle was weg.
Zodat als ik ineens ga bevallen, alle kleding van mijn oudste schoon in zijn kast ligt en opa en oma zo de spullen kunnen pakken.
Nu wil ik nog graag even de badkamer een beurt geven en het toilet. Zaterdag dan samen met mijn man buiten de ramen lappen etc en dan ben ik er wel klaar voor geloof ik........ik heb ook al lijstjes opgehangen met het weekritme van mijn oudste
(die immers al op school zit en dus verschillende tijden etc heeft) en bij de wasmachine en droger een programmalijstje opgehangen voor de kraamhulp.

Tja, en verder.......

O ja, gisteren heb ik van sinterklaas een mooi Kipling tas gehad! We hebben het lekker met z'n 3-en gevierd en ons kind was helemaal door het dolle heen! Hij wilde het liefst alle kadootjes zelf hebben.......toch schattig, doet mij denken aan de tijd dat ik klein was en sinterklaas kwam. Wat kon ik dan zenuwachtig zijn!

Die tas  ga ik trouwens als luiertas gebruiken en die heb ik dus gisteravond gelijk ingepakt met alle spulletjes voor het ziekenhuis, die al klaar lagen (natuurlijk!!).

Ik merk dus wel dat ik nu echt ga nadenken over wat ik nog moet doen etc. Voor hetzelfde geld lukt het om volgende week mijn vliezen te breken en tja dan wil ik er verder wel klaar voor zijn (als of een schoon keukenkastje, die om te beginnen al niet vies was.....hahahaaha er dan nog echt toe doet!).

Maar gelukkig voel ik mij verder prima .....!!!

Ben benieuwd te lezen hoe het met jullie is.

gr en dikke knuffel van mama van MD

PS oh, vandaag bij de boodschappen ook gelijk muisjes meegenomen (roze en blauwe dan hoeft mijn man daar straks niet achteraan.......moeder de vrouw wil echt alles regelen voordat ze de rust vindt om te bevallen....hahahaahahah)

hoi hoi,

Ja tis echt zo genieten en Justin doet het erg goed gelukkig! vind het ook weer net zo spannend als de eerste keer hoor nu we voor een 2de wondertje gaan!!! maar we zien wel, ik ben nl nog niet ongesteld geweest he, dus we zien wel.
@ randy, meis, ik zal voor je duimen hoor dat donderdag alles goed is met je kindje!! zal toch de hele zwangerschap wel spannend blijven maar ja, met meerdere echo's heb je tussendoor mischien wat meer rust!! ben benieuwd hoor!! succes he!! zet um op!!
@ mama van MD, ja denk ik ook, justin is van 4 april! jammer dat het niet goed gegaan is voor je, hoe voel je je nu onder deze zwangerschap?? toch beetje kunnen genieten?? spannend hoor die laatste loodjes!! hoe is je eerste bevalling verlopen? de mijne was echt een drama hahahaha 26 uur en alles ging mis..pfffffffff maar jaaa tis cliche, maar tis het zoooooooo waard he ahhahha jij ook veel succes hoor en lekker rusten indien mogelijk!
@ talke, dank je voor je berichtje!! jij veel succes ook nog met de laatste loodjes, hopelijk krijg je een goede bevalling en lekker een hele mooie baby he!!

liefs sweety

Whahaha mama van md heeft gigantische nesteldrang hahaha...ja schone keukenkastjes doen er niet echt toe, maar het is het gevoel, en daar gewoon aan toe geven dan kan je rustig de bevalling doorstaan met niet in je achterhoofd...shit moet mijn keukenkastjes of ramen nog doen, lekker concentreren op de nieuwe baby.

moet je nagaan ik met mijn 15 en halve week heb dat ook al, maar moet wel zeggen dat ik me dan ook lekkerder voel, opgeruimd en schoon huis is ook een opgeruimd hoofd en ik kan er lekker afleiding in vinden.
heb vandaag ff een dag dat niks uit mijn handen komt....was pas om half 12 wakker oeps oeps....en moet nu zo echt de vissenkommen verschonen want het is al half 10 geweest hahaha....maar ben nog steeds heel erg moe.

Sweety thanks voor het succes wensen, ik ben het heeeeeeeeel hard nodig haha.

Liefs Randy

Ik voel mij gelukkig erg goed. Echter, nu terug kijkend heb ik toch veel minder van deze zwangerschap kunnen genieten dan van mijn eerste.
Als je een kindje in je buik af hebt moeten staan, dan is het heel lastig om je over te geven aan de komst van het kindje. Ik heb bijv tot 20 weken, elke twee weken een echo gehad. Dat is heel geruststellend geweest en heeft ook geholpen om die periode door te komen. Want zo voelde dat wel, erdoor heen komen.
Na die 20 weken voelde ik de baby elke dag heel goed (al vanaf 18 weken) en dus geeft dat wel een stuk vertrouwen. Maar ja, als je eenmaal een kindje in je buik hebt gehad dat heeft geleefd, weet je als geen ander dat het dood kan gaan.
En dat blijft zo......helaas. Ik ben gewoon niet meer onbevangen. Het genieten voor mij zat  hem in de kleine momenten, vooral als ik even goed contact heb kunnen maken met de kleine (zoals ik dat nu nog doe). Dat is en blijft zo bijzonder.
Met 30 weken heb ik na een gesprek met de gyn samen met mijn man alle babyspullen van zolder gehaald van de eerste. Ik had toen ook ineens het idee dat ik dat maar moest gaan doen.

Ik heb tot nu toe dus wel degelijk kunnen genieten van de zwangerschap, maar op een hele andere manier dan de 'normale' zwangeren dat doen. Je bent je namelijk steeds bewust van het feit dat er zich een wonder in je buik afspeelt, waarvan je nog niet weet of je die levend in je armen gaat krijgen.

Wel is het zo dat al die echo's en vooral mijn gyn hebben geholpen om vertrouwen te krijgen. Er is namelijk zo te zien een gezond kindje in mijn buik aanwezig en ik probeer daar ook verrtouwen in te hebben. Vooral ook vanwege het feit dat ik dus niet dit kindje wil overschaduwen met het verdriet van vorig jaar. Gelukkig heeft dat inmiddels een plekje gekregen, want vooral rond die 28 weken was ik zo onzeker en bang en wilde ik liever dat de baby direct geboren zou worden.

Eén ding weet ik echter wel: als ik straks mijn kindje in de ogen kan kijken, dan zal ik tranen met tuiten huilen en mij eindelijk over kunnen geven: wij hebben een tweede gekregen.

Ik heb dan ook een speciaal gedicht geschreven voor de geboortekaart:

als je iets als eens hebt meegemaakt wordt het al snel gewoon,
behalve als je het leven schenkt aan een dochter of een zoon.
Een jongen   of een meisje dat was nog steeds het grote geheim,
maar één ding was zeker, jij zou meer dan welkom zijn.
Tranen van ontroering, een klein lijfje nog zo teer,
raken je dieper dan je kunt zeggen, keer op keer.
Wij zoeken naar woorden die kunnen zeggen wat wij bedoelen,
maar eigenlijk is er geen zin die kan omschrijven wat wij nu voelen.
Zoveel gevoelens en gedachten, belangrijk is er één,
samen ben je nooit alleen.

Op deze manier proberen wij uiting te geven aan het feit dat wij het heel bijzonder vinden dat het ons is gegund een tweede te krijgen. Echter, wij wilden vooral dat als je niet weet wat wij hebben meegemaakt, dat je dat er dan ook niet uithaalt.
Niet dat wij het ooit zullen vergeten wat er is gebeurd, maar wij vinden het belangrijk om vooral van dit kindje te genieten en dat als dit kind  over -tig jaar zelf  een kind krijgt en zijn eigen kaartje leest, deze niet overschaduwd wordt door verdriet dat wij daarvoor hebben gehad.
Maar dat is ons gevoel hierover. Dat is, zoals hier als eens is  gezegd, voor iedereen heel persoonlijk.

gr mama van MD

Lieve mama van MD en Randy,

Wat een prachtig gedicht!! Heel mooi hoor!! Ik snap het heel goed dat je zo je gevoelens uit. Mijn zus heeft haar kindje verloren bij 38 weken zwangerschap. Ook zij moest bevallen van een dood kindje...Het was een prachtig meisje met de naam Anniek...Heb de hele bevalling naast haar gestaan en haar handen vast gehouden, wat wilde ik graag haar verdiet overnemen en haar pijn!! En wat was het zwaar!! Ze hebben nooit kunnen vinden waarom mijn prachtige nichtje is overleden. Ze is na deze nachtmerrie weer zwanger geraakt, maar haar zwangerschap was heel zwaar en stressvol net als die van jullie. Zij kon niet genieten, alles was eng en ze wilde liefst elke dag een echo. Ze hebben dan ook haar kindje gehaald bij de 38 weken, ze trok het niet meer. Het is een mooie meid geworden met de naam Nadine. Helaas was haar kraamtijd wederom niet leuk, aangezien bij Nadine geconstateerd werd dat zij geen schilklier heeft. Nu doet ze het gelukkig ewrg goed met medicijnen. Maar ze moet de rest van haar leven elke maand bloed laten prikken om haar waardes te laten nakijken.

Dus ik kan een heel klein beetje meedenken in wat jullie hebben meegemaakt. Ik vond mijn zwangerschap toch ook wel spannend omdat mijn zus natuurlijk dit had meegemaakt. Stel dat dit ook mij zou overkomen??? Maar oke, Justin is kerngezond en daar ben ik heeeeel dankbaar voor!!

lieve meiden, sterkte!

liefs sweety

Mama van MD, je hebt het goed verwoord. Precies zoals jij je voelt en het gevoel omschrijft heb ik dat ook. Het is alsof ik in mijn eigen ziel kijk als ik jou hoor praten (hmmmmm schrijven, maar toch)

Iedereen vertelt me inderdaad te genieten van de zwangerschap, maar ik zou heel graag willen dat de laatste weken ook voorbij zijn. Ik wil zo graag mijn kindje in mijn handen houden.

Begrijp me niet verkeerd ik heb veel vertrouwen, maar ik weet ook dat leven en dood gescheiden wordt.... door een flinterdunne lijn.

Mooi mama van MD je gedicht op het kaartje.

Ik heb ook een gedichtje op de kaart laten zetten.

"Mijn engelenzusje heeft mij de boodschap meegegeven om volop te genieten van dit leven"

en

We hebben samen gelachen
We hebben samen gehuild
Nu weten we welk geluk
er achter een geboortekaartje schuilt

bovenstaand gedicht behoeft geen toelichting, het is gewoon duidelijk.

De rest van de tekst hebben we ook luchtig gehouden, het kaartje is vanuit de ik-vorm van het kindje.

dikke kus
talke

Dat vind ik ook een mooie tekst Talke!
Ik vind ook vooral dat je op je eigen manier uiting mag en moet geven aan je verdriet dat je hebt gekend en nog steeds met je meedraagt.

Ach, het blijft moeilijk, maar ik moet zeggen dat ik er echt naar uitkijk om het af te sluiten nu.....dus van mij mag die baby komen!
Mijn zoontje zegt nu ook: mama de baby mag nu wel komen he! En ja zo voel ik het ook, vooral ook zodat ik weer alles kan doen met mijn oudste, want ik ga nu niet elke avond meer mee naar boven om hem weltrusten te wensen en dat kan dan straks lekker wel weer en lekker knuffelen zonder die dikke buik ertussen.....

Maar goed, voorlopig wachten  we af en wat ik vooral een heel fijn gevoel vind is te weten dat je kindje met de week steeds sterker wordt om geboren te worden!

Succes meiden.

gr mama van MD

Terug
Bovenaan