rare fratsen

proest lig in een deuk.

Lorenzo is wat dat betreft nog redelijk tam.
HIj heeft alleen een keer de hond ingesmeerd met sudocreme
en krijg dat er maar eens af het is een kees dus al dat haar vet
en Lorenzo maar roepen pommo(pongo) mooi,pommo zacht,pommo
jekker juiken(lekker ruiken).

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Haha, leuk om te lezen .. VAN EEN ANDER!!
Misschien komt het omdat Kian de eerste is en ik daarom 2 handen en 2 ogen full-time beschikbaar heb voor hem alleen, maar dit soort dingen doet ie echt niet!
Op tafel/gron kleuren? -> vind mamma echt niet goed!!!
Aan de televisie zitten (die mooie/dure van pappa..) -> vindt pappa echt niet goed!!!
Voetballen met meloenen? (volgens mij krijgt ie 'm niet eens uit het groente rek)
En ik ben ook best streng wat sommige dingen betreft. Er mag best geleefd worden in huis, maar de boel echt beschadigen of vernielen .... NO WAY !! Arm kind die dat gaat doen.....
Liefs Nelleke

Hahahahahahaha! Geweldig allemaal!

Ik wil niet beweren dat Julian zo braaf is, maar het is denk ik wel wat Nelleke zegt. Hij is de eerste (en enige) en ik kan dus al mijn aandacht richten op hem. Daardoor gebeurt dat soort (achteraf uiterst grappige) dingen hier niet. Nou ja, niet zo vaak.
Want toen ik het woordje Sudocreme las moest ik prompt hier aan denken:

Ja zo'n potje heb ik ook. Ik stond aan de tafel in m'n agenda te turen, voel ik ineens van die friemel-vingertjes aan m'n billen. Kijk ik om... Staat ie m'n billen in te smeren met dat spul! Sindsdien heb ik ook ogen in m'n achterhoofd laten plaatsen.....

(even afkloppen..)

Kay heeft zoiets nog nooit gedaan..

Hij is gewoon erg lief en vraagt bijna alles als hij iets wil gaan doen en luistert (waarrempel) 9 van de 10 keer als mama zegt dat het niet mag.

Ik moet zeggen dat ik net als Nelleke hem ook niet de kans geef om dit soort streken uit te halen. Hij krijgt alle vrijheid om alles te pakken, te bestuderen en uit te proberen, maar zodra het de verkeerde kant uit gaat is het lijntje vrij kort en duidelijk.

Maar vooralsnog is Kay een lief, doch ondernemend mannetje. Dus zolang dit nog is geniet ik er maar van hahaha..Er zullen vast nog een boel streken gaan komen!

Ik moet wel zeggen dat ik héél erg moet lachen om jullie verhalen.. Ik zie het al helemaal voor me,.. een sudo-hondje met van dat vettig slierthaar en van die bolle oogjes whahahha..

Esmé mv Kay en ???

Hoi,
Hahaha, zo herkenbaar! Onze oudste onderneemt zo ook vanalles..... dat van die meloenen in de supermarkt herken ik ook whahhaa. Ook jezelf helemaal onderverven (als ie de kans krijgt) of lekker met de Vaseline jezelf insmeren..... néééééé... of lekker de wc-pot schoonmaken met je handen.... je broertje ondersmeren met billencreme.... lekker even zelf de handen gaan wassen en dan mag mama daarna weer lekker aan de bak.
En dan lees ik bij sommige mama's.... dat doet mijn kind niet, maar dat komt misschien ook wel omdat ik dat niet toesta whahahaha. Denk je dat ik dat toesta!!!! Maar neem echt van mij aan, KARAKTER doet VEEEEEL! Onze jongste zoon zie ik dit allemaal helemaal niet doen... één keer NEE zeggen is vaak al genoeg, hij draait dan al om.
Bij Skip heeft dat echt geen effect hoor, wat hij in zijn hoofd heeft.... maar ach, mama moet bekennen dat ze dat ook wel weer een leuke eigenschap vindt. Niet altijd overigens haha.
Succes met jullie kleine draken!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hahahahaha ik lig helemaal dubbel om sommige verhalen!! Ik ben het met mijn voorgangster eens die stelt dat het grotendeels een karaktertrek is. Alhoewel Merijn toch de rust zelve is en zelfs hij op zeker moment tijdens zijn middagslaapje (dacht ik) de kans kreeg om de vaselinepot uit de commode te halen om vervolgens de hele muur onder te smeren. Dat spul krijg je er dus echt nooit meer af hè. En Siebe is al sinds hij kan kruipen dol op de vuilnisbak. Het is zo'n touch-bin en de klep is makkelijk te openen. Alles gooide hij er in, dus als ik iets kwijt was, wist ik al bij voorbaat dat het in de vuilnisbak lag of op de vuilnishoop als ik er te laat achter kwam. Dus veel speelgoed was hier destijds incompleet!! Grrrrr..... En Merijn die heerlijk achter mijn rug naar een Disneyfilm lag te kijken, terwijl mama eindelijk even kon forummen. Dacht ik dus ook. "Kijk mama"......had hij zichzelf en de bank compleet ondergetekend met balpen! En de waskrijtproof uitproberen op onze  spachtelputzwand!!

Maar ook zo vele mooie momenten en dat maakt dan weer heel veel goed, niet waar!!

Groetjes FOnske

P.s. ik denk dat ik met Siebe nog veel te stellen krijg, want hij is zo anders dan Merijn. Ik hou mijn hart vast, hahaha!!

Het kan dan wel karakter zijn, ik sta het ook niet toe.
En sommigen zijn het daar niet mee eens, maar hier hebben we ook een dochter die zulke streken kan uithalen, maar ze krijgt echt de kans niet.

Ik ben er erg alert op: geen pennen die rondslingeren ofzo, verven/kleuren enz. gebeurd onder toezicht (nu ja, ik zit er niet met mijn neus bovenop, maar loop wel rond of bekijk het af en toe van afstand). Bovendien zit ze in de kinderstoel waar ze niet zelf uitkan, dus veel verder dan haar kliederschort, oud tafelkleed en handen komen niet onder de verf.

Als ik Rebecca haar gang laat gaan, zouden er hier enorm veel streken voor komen.

Wij hebben een klein huis, dus ik hoor zo waar ze heen gaat en wat ze doet. En als ik dat niet goed vind zit ik er wel zo met mij neus bovenop. Zo mag ze niet alleen boven zijn, dan ga ik mee of ze moet naar beneden komen.
Allerlei potjes met crempjes, mevrouw is er dol op en een ijdeltuit (heeft ze van haar tante, mijn jongste zusje), maar ze mag dit gewoon niet.
Wel samen, dan smeert ze zich vol met bodylotion en gelukkig geen sudocreme of vaseline.

Natuurlijk gebeuren hier weleens streken, maar die vind ik dan niet zo erg.
Zoals een berg aardappels op een krukje in de keuken (uit de kast gepakt), ach dat kan geen kwaad, Rebecca is lekker bezig en samen hebben we het zo opgeruimd.
Of plantje water geven en dan de helft ernaast (ze moet haar coordinatie toch oefenen!!) Ik laat best weleens iets toe, als het maar niet te erg is.
Ze mag wel wat uitproberen, leert ze van. Als het maar opgeruimd kan worden. En er geen enorme lastige knoeiboel ontstaat. Of dat je muren moet gaan verven vanwege geklieder ofzo.

Groetjes, Marianne

Terug
Bovenaan