Het kan dan wel karakter zijn, ik sta het ook niet toe.
En sommigen zijn het daar niet mee eens, maar hier hebben we ook een dochter die zulke streken kan uithalen, maar ze krijgt echt de kans niet.
Ik ben er erg alert op: geen pennen die rondslingeren ofzo, verven/kleuren enz. gebeurd onder toezicht (nu ja, ik zit er niet met mijn neus bovenop, maar loop wel rond of bekijk het af en toe van afstand). Bovendien zit ze in de kinderstoel waar ze niet zelf uitkan, dus veel verder dan haar kliederschort, oud tafelkleed en handen komen niet onder de verf.
Als ik Rebecca haar gang laat gaan, zouden er hier enorm veel streken voor komen.
Wij hebben een klein huis, dus ik hoor zo waar ze heen gaat en wat ze doet. En als ik dat niet goed vind zit ik er wel zo met mij neus bovenop. Zo mag ze niet alleen boven zijn, dan ga ik mee of ze moet naar beneden komen.
Allerlei potjes met crempjes, mevrouw is er dol op en een ijdeltuit (heeft ze van haar tante, mijn jongste zusje), maar ze mag dit gewoon niet.
Wel samen, dan smeert ze zich vol met bodylotion en gelukkig geen sudocreme of vaseline.
Natuurlijk gebeuren hier weleens streken, maar die vind ik dan niet zo erg.
Zoals een berg aardappels op een krukje in de keuken (uit de kast gepakt), ach dat kan geen kwaad, Rebecca is lekker bezig en samen hebben we het zo opgeruimd.
Of plantje water geven en dan de helft ernaast (ze moet haar coordinatie toch oefenen!!) Ik laat best weleens iets toe, als het maar niet te erg is.
Ze mag wel wat uitproberen, leert ze van. Als het maar opgeruimd kan worden. En er geen enorme lastige knoeiboel ontstaat. Of dat je muren moet gaan verven vanwege geklieder ofzo.
Groetjes, Marianne