Reacties bij "snelle" tweede zwangerschap?

Hallo allemaal!

Mijn zoontje is bijna 11 mnd en ik ben super blij met het feit dat ik weer zwanger ben (week 6). We hebben het alleen mijn moeder nog maar verteld en ondanks dat ze heel blij was ,was ze ook wel wat verbaasd, want het was alweer zo snel..... Mmmm niet echt wat je horen wilt als zwangere :-S Nu ben ik dan ook een klein beetje bang voor de reacties straks ,slaat natuurlijk nergens op en normaal zou ik me daar ook écht niet druk over maken, maar het zullen de hormonen wel zijn ofzo....

Nou ben ik stiekem wel benieuwd naar ervaringen van dames die hun tweede kindje ook vrij snel (en wat heet snel??!) Na hun eerste kindje hebben gekregen ,hoe waren de reacties?
 
Alle eerste gefelicteerd met je zwangerschap.

Zelf denk ik dat je lichaam wel aan geeft of je lichaam het alweer aan kan. Iedereen heeft ook voor zijn eigen een ideaal. De ene wil snel een ander en de andere wil liever een paar jaar ertussen.

Ik hoop dat je inderdaad niet teveel van de andere aantrek als jij en je man/vriend maar gelukkig ermee zijn.

Geniet ervan
 
Gefeliciteerd! Ik kreeg van mijn eigen familie dus ook heel lullige reacties. Tussen mijn kindjes zit als alles goed mag gaan, straks 14 maanden. Ik heb 3 miskramen gehad en heb voor de oudste een redelijke tijd in het ziekenhuis gelopen. De 2e moest ook met hormoonstimulatie tot stand komen. Dus ik had wel positieve reacties verwacht. Helaas kwam er alleen maar, goh wat snel, en weet je wel waar je aan begint. Het wordt wel heel druk voor je. Gelukkig waren er ook wel fijne reacties hoor. Maar dan vooral van mijn schoonfamilie. (waar je het niet van verwacht hahahah) Tja inmiddels is iedereen er wel een beetje aan gewend, maar heb het wel als heel storend ervaren. Vooral omdat we zelf zo ontzettend blij en gelukkig waren dat het dit keer zo snel raak mocht zijn en goed mocht gaan. Het enige advies dat ik je kan geven: probeer je er niet teveel van aan te trekken, maar ik weet hoe lastig dat dat is.
 
Hier ook zwanger van de tweede snel na de eerste. (Zullen straks 17 mnd schelen).
Heb persoonlijk geen echte negatieve reacties gehad, maar wel via via gehoord...
Ons was verteld voor we de eerste kregen dat we geen kinderen konden krijgen...(enige optie ICSI)dus hier helemaal niet op gerekend...
Iemand had dus gezegd, dat we straks maar wel eens over voorbehoedsmiddelen moesten gaan denken...:) kan er wel om lachen hoor...ben blij dat de tweede er uberhaupt komt!
En het zal allemaal best druk zijn, maar voor de kids vind ik het iig hardstikke leuk!

Geniet van je zwangerschap.
 
Gefeliciteerd!!!!
Ik wou dat het mij gegund was....maar helaas is dat niet het geval geweest zit meer dan 5 jaar tussen straks als deze bubs geboren is.
Maar mijn zusje en ik schelen ook maar anderhalf jaar, dus dan heb je het nog ruim genomen ;-)
Zou me niet te veel zorgen maken over de negatieve dingen en je lekker focussen op het positieve.
Samen in de luiers, lekker binnen 2 jaar beide kids op school enz enz enz.

Geniet van je zwangerschap en trek je niet te veel van anderen aan!!!!

Liefs
 
Tussen mijn oudste en jongste zit precies 15 maanden. Voor de eerste hebben we moeten dokteren (IVF) en nummer twee was een complete verrassing. In onze familie geen negatieve reacties gehad, maar af en toe uit de omgeving wel opmerkingen over de snelheid. Ik heb me er weinig van aangetrokken, het is zoals het is en liever 2 snel op elkaar dan dat een tweede nooit gelukt zou zijn. In een ideale wereld had ik het ook misschien wel anders gewild, maar mij hoor je niet klagen. Anyway, je er niet teveel van aantrekken en anders een gevat antwoord verzinnen en dat geven. Het is de zaak van jou en je man/vriend en van niemand anders. Jullie zijn er gelukkig mee en dat is het enige dat telt.

O ja, en het is inderdaad enorm druk en hard werken, maar het is ook ontzettend leuk. Mijn jongste is nu 5,5 maand en mijn oudste 20,5 maand.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
 
tussen de 1ste en de 2de zat nog geen 2 jaar en zelfs toen kreeg ik reacties van tjee wat snel...maar heb er nooit wakker van gelegen. Het is onze eigen besluit geweest en wat de anderen denken boeit mijn niet!!
Nu ben ik ongepland zwanger van de 3de maar zeer welkom. Mijn zoontje is dan 4 mijn dochter is dan 3 jaar dus alle 3 vrij snel achter elkaar.

Het is wat esk zeft het is de zaak tussen je partner en jou en jullie moeten gelukkig zijn.
 
Hoi!

Ik ben nu zwanger van de tweede en als die straks geboren wordt zit er precies 18 maanden tussen de kleintjes. Na mijn bevalling ben ik heel ziek geweest (een galstenen operatie die fout ging) en we zijn in December verhuist. Heel veel gebeurt in 2011 dus!

Maar de reacties op de tweede zwangerschap waren super! Ik krijg voornamelijk te horen dat het vooral voor de kinderen leuk is als ze wat ouder zijn. Verder zie ik ook alleen maar de voordelen ervan (je zit niet jaren aan huis gekluisterd omdat de jongste nog moet slapen en de de oudste eigenlijk wil buitenspelen).

genieten van je zwangerschap dus!
 
Terug
Bovenaan