Reacties bij "snelle" tweede zwangerschap?

Heel herkenbaar! Bij ons zit er straks 18 maanden tussen en mensen denken dat ze alles maar mogen en kunnen zeggen. Vreselijk! Gelukkig heb ik er niet zo heel veel last van gehad, kan het goed naast me neer leggen maar het feit dat mensen denken dat ze maar alles kunnen zeggen.. asociaal..!

Lekker genieten van je ukkie en de zwangerschap, het is jou lijf, jou leven en jou kindjes.. Als het echt zo vreselijk zou zijn dan heb jij er toch last van? Een ander toch niet? Ik zie vooral een heleboel voordelen.. Wij kunnen over 5 jaar weer uitslapen hahaha!

tja wat is snel idd, mijn zoontje is net 2 jaar en ben 16 mei uitgerekend van de tweede. dan zit er 2 jaar en 4 maanden tussen, had het graag eerder gewild, was ook de bedoeling want ben in november 2010 al gestopt met de pil, toen in maart 2011 geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus ik had er al 2 kunnen hebben.

mijn schoonzusje daarentegen was net bevallen van de eerste en nog geen 4 maanden later was ze alweer zwanger van de tweede. ja dat vind ik wel heel snel, maar als je zoontje nu 11 maanden is en jij bent 6 weken, vind ik het vrij normaal. trouwens, jullie bepalen dat toch zeker zelf wel, lekker van genieten dus en gefeliciteerd!

Hey uc2,

Hier zit straks tussen de 1ste en de 2de 20 maanden, heb ik heel veel negatieve reacties op gekregen vanwege zware zwangerschap en hele heftige bevalling met uiteindelijk keizersnede (en er zitten ook nog is 2 miskramen tussen). Tussen de tweede en de derde zit straks net 24 maanden, mijn tweede zwangerschap en bevalling waren nog heftiger dus toen ik al vrij snel weer zwanger was van de derde dachten de meesten dat het een ongelukje was en werd ik nauwelijks gefeliciteerd. Gelukkig valt deze derde zwangerschap me wat minder zwaar dan de tweede ondanks de bekken klachten die nu al best heftig zijn. Dus is alleen wel echt de laatste voor ons op advies van de gyn. 3 Keizersnedes is voor mij wel de max ;)
Trek je vooral niet te veel aan van wat anderen denken. Het is jou besluit en daar hebben anderen niets mee te maken ;) Geniet van je zwangerschap, hij is zo weer voorbij!!

Liefs Jen

Hoi Uc2,

Vergeet niet waar die reacties vandaan komen natuurlijk, zij geven om je en gunnen je waarschijnlijk het beste - dus focus er maar op dat ze het beste met je voorhebben.
Tussen mijn zusje en mijzelf zaten ook maar 15 maanden en mijn moeder heeft het vervolgens als alleenstaande moeder wel moeilijk mee gehad. Zij had ook natuurlijk niet kunnen voorspellen dat ze ons alleen zou opvoeden. Maar als je een stabiele thuissituatie hebt en je denk dat je dit wel goed kan hebben, waarom niet? Bedenk je dat het belangrijkste is dat jij het beste voor je kan zien hoe jouw leven er straks uit komt te zien, en zie alle reacties gewoon als 'zorg'. Maak je daar niet al teveel druk om.
Zelf ben ik ontzettend blij geweest om een zusje te hebben die qua leeftijd zo dicht bij mij zat, zodat ik altijd iemand had om iets mee te delen. Dat zal voor jouw kinderen dan waarschijnlijk ook zo zijn. Gefeliciteerd met je tweede zwangerschap!

Hoi hoi,

Wij hebben een dochtertje van nu 7,5 maand.
En ongeveer 4 weken geleden kwamen wij erachter dat we weer zwanger waren.. zijn nu 11 wkn en 2 dgn zwanger.

We zouden eigenlijk aan de pil gaan, hadden dit ook verteld aan de familie enzo... Maar ongesteldheid bleef uit en bleef uit.. 2 weken later een test gedaan.. want was nog niet regelmatig..
Test was ongeveer tijdens het plassen al positief!

Iedereen diezelfde avond nog gebeld, want we wisten dat we dan ongeveer toch al 8 weken op weg zouden zijn.. Mijn moeder werd eerst boos.. en ze wilde ons niet feliciteren.. uiteindelijk vond ze het wel leuk.
Mijn pa zei: vind je het niet een beetje dom? zo snel? Maar achteraf hoorde ik van mijn zusje dat hij het toch wel leuk vind ook!
Mijn schoonouders vonden het super gaaf en feliciteerden ons!
Schoonzusje probeert zelf al een tijdje zwanger te worden maar lukt niet dus die was verdrietig/over de zeik dat het bij ons wel snel lukt en bij hun niet...
Mijn eigen zusje vond het ook wel snel maar wel leuk..
Verder zegt iedereen om ons heen dat het snel is en dat we het druk gaan krijgen..

Het is echt totaal niet de reactie die je zou willen, maargoed die hebben wij bij de 1e ook niet gehad omdat we toen net samen waren.
Je leert er wel mee omgaan.. Nu boeit het me vrij weinig wat een ander ervan vind.. zoeken ze maar uit! WIJ ZIJN ER BLIJ MEE! en dat is het enige dat telt! Wij moeten verder met ons gezin de toekomst in.. en niet met buitenstaanders toch??

Geniet van je/jullie zwangerschap!!
En te zien aan de reacties ben je echt de enige niet =)

Snel? Ik vind juist dat iedereen zo langzaam is en zoveel jaren tussen de kinderen heeft zitten. Ik ben nu zelf 13 weken zwanger van de eerste, maar ben ook van plan (als het me gegund is natuurlijk) om het zo snel mogelijk op elkaar te laten volgen. Dat is het leukste voor de kinderen zelf, en we hebben het huis dan sneller weer leeg.
Mijn schoonouders hebben 3 kinderen (waarvan mijn man de oudste) en die hebben met 50 al hun kinderen de deur uit, het rijk alleen. Ze zijn aan het verbouwen geslagen. Lijkt me wel wat :).

Natuurlijk is het als ouders druk en moet je kijken hoe alles gaat en bevalt, maar verder zie ik geen problemen :).

Om die reacties moet je je niet druk maken. De een vindt het heel leuk, de ander roept 'alweer'. Het is en blijft jullie beslissing.
Wij kregen ook veel wisselende reacties. Onze oudste is net 4, dan 15 maanden later komt de 2e (bijna 3), tussen 2 en 3 zit nog geen 12 maanden (bijna 2 dus) en dan hebben we nog een 4e van 4 maanden, dus 18 maanden verschil met nr 3.

Terug
Bovenaan